درمان رفتار پرخاشگری کودکان

چهارشنبه 11 اسفند 1400 موفقیت ، روانشناسی
درمان رفتار پرخاشگری کودکان

بعضی بچه ها در سن رشد دچار رفتار پرخاشگری می شوند. سعی داریم علل آن و درمان رفتار پرخاشگری کودکان را در این مقاله به شما بیاموزیم. بچه ها انواع و اقسام چیزهای زیبا را انجام می دهند و می گویند که قلب ما را گرم می کند. اما، گاهی اوقات ناله ها و عصبانیت های مداوم آنها ما را دیوانه می کند. بچه‌ها گاهی اوقات تمایل دارند که سرزنش کنند، زیرا هنوز بر تمرین خودکنترلی تسلط ندارند.

آنها اغلب فاقد مهارت های ارتباطی برای بیان مسالمت آمیز خود هستند. در مجموع، این موضوع در کتاب های درسی به عنوان روانشناسی رفتار پرخاشگرانه کودک برچسب گذاری شده است.

پرخاشگری اغلب ناخواسته است. در واقع، اغلب ابزار کودک برای تثبیت خود است. والدین بدون شک می توانند فرزندان سرکش خود را آرام کنند. آنها فقط باید از چند راه آزمایش شده کمک بگیرند.

پرخاشگری در کودکان می تواند اشکال مختلفی داشته باشد:

عصبانیت های عصبانی؛ ضربه زدن، لگد زدن یا گاز گرفتن؛ طغیان های داغ که اموال را از بین می برد. قلدری خونسرد؛ حملات کلامی؛ تلاش برای کنترل دیگران از طریق تهدید یا خشونت.

خشم و عصبانیت یک احساس عادی است. کودکان به اندازه بزرگسالان در معرض عصبانیت هستند. با این حال ، کودکان ممکن است درک نکنند که چگونه با عصبانیت خود به درستی کنار بیایند. این می تواند منجر به خشم و خشن و رفتار خشونت آمیز شود.

درمان رفتار پرخاشگری کودکان

درمان رفتار پرخاشگری کودکان

علل رفتار پرخاشگرانه کودک

پرخاشگری در کودکان می تواند نشانه ای از انواع مسائل اساسی باشد. علاوه بر این، داشتن آن برای طیف وسیعی از اختلالات روانپزشکی رایج است.
پرخاشگرانه-کودک-رفتار

برخی از مشکلات پزشکی اساسی و موقعیت های زندگی نیز می توانند باعث پرخاشگری شوند. از این رو، اولین قدم در درمان پرخاشگری این است که بفهمیم چه چیزی باعث آن شده است. این همان چیزی است که روانشناسی رفتار پرخاشگرانه کودک نشان می دهد.

عوامل مختلفی باعث پرخاشگری می شود. اینها را می توان به دسته های متعددی طبقه بندی کرد. چهار عامل روانشناختی که می توانند باعث پرخاشگری کودک شوند عبارتند از:

1. مسائل خشم

2. سرخوردگی

3. محیط پر استرس

4. تروما

علل رفتار پرخاشگرانه کودک

علل رفتار پرخاشگرانه کودک

5 راه درمان رفتار پرخاشگری کودکان

گفتن عصبانیت به کودک راه حل این مشکل نیست. در عوض ، باید به کودک آموزش داد که چگونه عصبانیت خود را کانالیزه کند. در اینجا 5 نکته وجود دارد که می تواند به مقابله با رفتار پرخاشگرانه کمک کند.

 

1-از تنبیه های بدنی به عنوان نوعی نظم استفاده نکنید:

کودکان اقداماتی را که در خانه می بینند انجام می دهند. اگرچه ممکن است کودک شما از روی ناامیدی هنگام انجام کار اشتباهی به او ضربه بزند ، اما کودک ممکن است این حالت را به عنوان شکل قابل قبولی از تخلیه خشم بداند. بنابراین ، ضربه زدن به کودک می تواند به طور غیر مستقیم رفتار پرخاشگرانه کودک را تقویت کند. همانطور که انتظار ندارید فرزندتان دست به ضربه زدن به دیگران بزند ، خودتان هم او را ضربه نزنید.

 

2-ایجاد واژگان احساسی:

رفتار پرخاشگرانه کودک معمولاً نتیجه سرخوردگی از عدم توانایی توضیح آنچه ممکن است تجربه کند است. بنابراین ، کودک خود را تشویق کنید که واژگانی برای بیان نظر خود ایجاد کند. به آنها بیاموزید که از کلماتی مانند عصبانی ، ناامید ، تحریک و مضطرب استفاده کنند. وقتی فرزندتان گفت عصبانی است ، او را نادیده نگیرید بلکه او را تشویق کنید تا در مورد آن صحبت کند. همچنین می توانید آنها را ترغیب کنید تا خلاقیت های دیگری برای خشم خود مانند طراحی و نقاشی پیدا کنند.

 

3-رفتار خوب را ستایش کنید:

همه کودکان به دنبال قدردانی هستند. هنگامی که کودک شما با خشم مقابله می کند راه خوبی است ، او را تحسین کنید و رفتار او را تقویت کنید. این باعث می شود کودک شما بداند که رفتار او مورد توجه قرار گرفته است. به کودک خود بگویید عصبانی بودن تا زمانی که با روش صحیح برخورد شود اشکالی ندارد.

 

4-محدودیت های مشخص تعیین کنید:

کودکان به محدودیت هایی نیاز دارند تا بدانند چه نوع رفتاری قابل قبول است و چه چیزی غیر قابل قبول است. این محدودیت ها باید کاملاً واضح و سازگار باشد. معلمان کودک و سایر مراقبان کودک نیز باید از این قوانین همراه با پاسخی که در صورت نقض قانون توسط کودک به آنها داده می شود. هنگامی که کودکی از حد تعیین شده توسط شما عبور کرد ، باید فوراً مورد مواخذه قرار گیرد تا اشتباه خود را درک کند.

 

5-بگذارید کودک شما خنک شود:

تلاش برای توضیح این که چرا کاری که کودک انجام داده است در حالت عصبانیت فایده ای ندارد. در عوض ، با گفتن اینکه به اتاق خود بروید یا جایی بنشینید ، به آنها فرصت دهید تا خود را خنک کنند. پس از خنک شدن کودک ، توضیح دهید که چرا رفتار او اشتباه بوده است و در مورد راهکارهایی که می تواند بهتر با این وضعیت کنار بیاید صحبت کنید.

پنج راه‌کار برای موفقیت شغلی

آشنایی با پنج راه‌کار برای موفقیت شغلی

دندانپزشک

23 فروردین روز دندانپزشک

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا