دشت سوسن خوزستان

چهارشنبه 18 اسفند 1400 جاذبه های گردشگری
دشت سوسن خوزستان

دشت سوسن خوزستان

یکی از جاذبه های طبیعی استان سر سبز و گرم خوزستان دشت سوسن که همچون قطعه ای جداشده از بهشت است که در سی وپنج کیلومتری شمال غربی شهرستان ایذه می باشد که همه ساله از بهمن ماه تا اردیبهشت پذیرای مهمانان زیادی است .

در دل این دشت زیبا کارون خروشان جاری است و با عبور کارون دشت سوسن از نعمت زمین های حاصلخیز  برخوردار شده و در آنجا کشاورزی از رونق بالایی برخوردار است رودخانه کارون دشت سوسن خوزستان را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم کرده  همچنین  بخش سوسن درآخرین نفطه شرقی استان خوزستان و در مجاورت استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.در این دشت سر سبز روستاهای زیادی وجود دارد که  مردم این منطقه علاوه بر دامپروری، به کشت برنج و دیگر محصولات کشاورزی مشغولند.

دشت سوسن خوزستان

دشت سوسن خوزستان

قدمت تاریخی دشت سوسن

ایذه از شهرهای استان خوزستان در جنوب غربی ایران است که دارای پیشینه تاریخی بسیار کهن با  قدمت‌۴۰۰۰ سال پیش می باشد که  از آن به عنوان پایتخت بختیار یاد می شود. این دشت  علاوه بر طبیعت بسیار زیبا،در خود  آثار تاریخی ارزشمندی همچون تپه‌های باستانی، پل و   سنگ‌ مزار هایی بع شکل  شیرهای سنگی که به عنوان نمادی از شجاعت و دلیری شخص متوفی بر روی مزارها نصب می‌شده است مانند گنجی محافظت می کند .

دشت سوسن خوزستان

دشت سوسن خوزستان

این دشت به دلیل حاصلخیز بودن اراضی و همچین  به دلیل راه های ارتباطی با دیگر نقاط در گذشته عامل مهمی در به وجود آمدن آثار و اماکن متعدد در این ناحیه شده است .

دشت سوسن خوزستان

دشت سوسن خوزستان

شاهراه بزرگ ساخته شده در زمان داریوش هخامنشی

شاهراه دژ – پارت که از  شهر اصفهان به سمت غرب ایران یعنی ناحیه شوش کشیده شده و تا بین النهرین ادامه می یابد و هنوز آثاری در این مسیر از بقایای کاروانسرا ها که برای رفاه مسافران این مسیر در قرن های گذشته ساخته شده وجود دارد  .از آثار به جا مانده از یک جاده  سنگفرش قدیمی در دو طرف رود کارون  که احتمالا می رود  خیلی قبل از زمان اتابکیان ساخته شده و آثار برجا مانده از یک شاهراه بزرگ است که در زمان داریوش هخامنشی ساخته شده و پرسپولیس را به شوش وصل می کرده است.

پوشش گیاهی دشت سوسن

از پوشش گیاهی این دشت زیبا و سر سبز انار، بلوط، انجیر، گلهای شقایق و سایر گیاهان بومی   این منطقه محسوب می‌شوند.

 

بازارهای مرزی ایران

بازارهای مرزی ایران

نقش برجسته گل گل ایلام

نقش برجسته گل گل ایلام

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا