دستور پخت نان بازلاما /نان صبحانه ترکی

چهارشنبه 7 آبان 1399 آشپزی

   نان بازلاما چیست ؟

اموزش این نان خوشمزه و اسان را برای شما به اشتراک گذاشته ایم این نان در ترکیه یافت میشود که دارای ضخامت 1 الی 2 سانتی متر است و قطری بین 10 تا 25 سانتی متر دارد . تغذیه از نان و در صورت مصرف کم ان باعث سلامت و تندرستی میشود. مصرف نان قبل از تمرین برای ورزشکار ها لازم است . اگر شما هم در این روزا قرنطینه هستید و تمایل به پخت نان خانگی دارید نان بازلاما گزینه مناسبی است .

مواد لازم برای تهیه نان بازلاما:

3 لیوان آرد
2 لیوان شیر ولرم
1 استکان آب ولرمخمیر مایه خشک فوری (10 گرم معادل 1 قاشق غذاخوری)
1 قاشق غذاخوری شکر
1 قاشق مرباخوری نمک
1 استکان روغن مایع (80 گرم)

نان بازلاما

طرز  تهیه نان بازلاما:

2.5 لیوان از آرد را داخل کاسه بزرگی  بریزید خمیر مایه و نمک را روی آرد بریزید. وسط آرد  باز کنید  و شیر، آب ولرم و روغن مایع را وسط آرد بریزید آرد را از کناره ها بگیرید و با مواد مخلوط کنید و ورز بدید. اگر خمیر نرم بود بقیه آرد را کم کم بریزید و ورز بدهید و خمیر نرمی که به دست نمی چسبد آماده کنید. روی خمیر را بپوشانید و در جای گرمی به مدت 1 ساعت استراحت بدهید. بعد از یک ساعت دوباره خمیر را کمی ورز دهید تا   هوای خمیر گرفته شود.

از خمیر تکه های بزرگی بردارید و روی میز آرد پاشی شده به ضخامت یک سانتی متر باز کنید و با لیوان برش بزنید می توانید با قالب های دیگری برش بزنید. داخل ماهیتابه نچسب داغ و بدون روغن پشت و رو بپزید. بعد از پخت روی نان آن رابا کره محلی میل کنید

نان بازلاما

 

خورشت حلوایی

خورش کدو حلوایی و نحوه تهیه آن

سوفله بادمجان یا موساکا

طرز تهیه سوفله بادمجان خوشمزه با سس سفید

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا