دستور پخت ساندویچ رست بیف

سه‌شنبه 23 بهمن 1397 آشپزی
 دستور پخت ساندویچ رست بیف

طرز تهیه ساندویچ رست بیف
طرز تهیه ساندویچ رست بیف

مواد لازم
گوشت فیله گوساله۵۰۰ گرم
قارچ ریز۴۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای بزرگ۱ عدد
پیاز متوسط۱ عدد
سیر۲ حبه
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز۱/۲ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاه و پودر پاپریکابه مقدار لازم
کره به مقدار لازم
کاهو، گوجه و خیار شوربه میزان لازم
نان ساندویچی6-5 عدد
پنیر پیتزا200 گرم

دستور تهیه:

  1. برای تهیه رست بیف بهتر است از فیله‌ی گوساله استفاده شود. نیازی به خرد کردن فیله نیست، یک تکه بزرگ از فیله گوساله بردارید و پس از شستن و خشک کردن، آن را مزه دار کنید.
  2. برای مزه دار کردن گوشت، مقداری نمک و فلفل سیاه روی آن بپاشید و با دست به همه‌ی قسمت‌های سطح آن بمالید.
  3. تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. پس از اینکه روغن کمی داغ شد، گوشت را در آن قرار دهید، حرارت را کمی زیاد کرده و صبر کنید تا یک طرف گوشت سرخ شود، سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود.
  4. در فاصله سرخ شدن گوشت، پیاز و سیر را به صورت حلقه‌های نازک برش بزنید.
  5. پس از اینکه اطراف گوشت کاملا سرخ شد، پیاز و سیر خرد شده و فلفل قرمز را به آن اضافه کرده و چند دقیقه با هم تفت دهید. سپس مقداری آب جوش در تابه بریزید، درب تابه را بسته و حرارت را کم کنید. حدود ۳ ساعت صبر کنید تا گوشت کاملا بپزد.
  6. در صورتی که تکه گوشت استفاده شده بزرگ بود در آن سوراخ‌هایی ایجاد کرده و درون سوراخ‌ها تکه‌هایی از سیر و رزماری قرار دهید تا گوشت حسابی مزه دار شود.
  7. در فاصله‌ی پخته شدن گوشت، قارچ‌ها را شسته و به صورت حلقه‌ای برش بزنید. سپس مقداری نمک روی آن‌ها بپاسید و با کمی کره بر روی حرارت بالا تفت دهید تا طلایی شوند.
  8. قارچ‌ها را از تابه خارج کرده و فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده را در تابه بریزید، حرارت را کم کنید و درب تابه را ببندید تا فلفل دلمه‌ای کاملا نرم شود.
  9. پس از اینکه گوشت پخت و آب آن کاملا کشیده شد، اجازه دهید کمی خنک شود، سپس آن را با یک چاقوی تیز به صورت حلقه‌های نازک برش بزنید.
  10. برش‌های گوشت را به فلفل دلمه‌ای اضافه کرده، کمی نمک، کره و پودر پاپریکا به آن اضافه کنید و اجازه دهید کمی روی حرارت ملایم تفت داده شده و مزه دار شود.
  11. نان ساندویچی را از وسط برش زده و خمیر وسط آن را خارج کنید، سپس مقداری از سس دلخواه خود که می‌تواند سس مایونز، سس کچاپ، سس سیر یا هر سس دیگر باشید روی آن بمالید.
  12. کاهو، گوجه فرنگی، خیار شور و جعفری را خرد کرده و روی نان بچینید.
  13. قارچ‌های تفت خورده را در تابه‌ی نچسبی بریزید و پنیر پیتزا را به آن اضافه کنید. تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و به محض آب شدن پنیر، مخلوط قارچ و پنیر را روی سبزیجات بریزید.
  14. رست بیف داغ را روی مخلوط قارچ و پنیر قرار داده و نان ساندویچ را ببندید.
  15. ساندویچ رست بیف را تا داغ است نوش جان کنید.
طرز تهیه ساندویچ رست بیف
ساندویچ رست بیف یکی از ساندویچ‌های خوشمزه ایست که حاوی کالری بالایی بوده و برای افرادی که از رژیم‌های خاص غذایی پیروی می‌کنند، مناسب نیست. البته گوشت مورد استفاده در تهیه این ساندویچ نسبت به سایر ساندویچ‌های گوشتی فراوری شده، سالم‌تر است؛ بنابراین از ارزش غذایی بالاتری برخوردار بوده و در صورتی که در خانه و به روش اصولی درست شود برای بچه‌ها نیز مناسب است
دو دستور پخت کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور

دو دستور پخت کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور

دستور پخت ساندویچ زبان مکزیکی

دستور پخت ساندویچ زبان مکزیکی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا