دستور پخت ران بره با سس سیر

یکشنبه 16 دی 1397 آشپزی
دستور پخت ران بره با سس سیر

 

مواد لازم

یک ران بره حدود ۲٫۵ کیلوگرم
۶ حبه سیر درشت
۱۲ فیله ماهی کولی خرد شده
۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
یک قاشق غذاخوری رزماری تازه خرد شده
یک قاشق غذاخوری آویشن تازه خرد شده
نمک و فلفل سیاه
برای سس سیر
۲۴ حبه سیر
یک پیمانه سرکه قرمز
دو قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده

طرز تهیه

۱- همه چربی‌های اضافه گوشت بره را بگیرید و استخوان‌های آن را نیز تا حد امکان جدا کنید. داخل گوشت را را با نوک چاقو سوراخ کنید و سیر و تکه‌ای از ماهی کولی را داخل آن‌ها قرار دهید.

۲- در یک کاسه کوچک، رزماری و آویشن را با یکدیگر مخلوط کنید، نمک و فلفل سیاه به آن‌ها اضافه کنید.

۳- روی همه سطح گوشت بره، دو قاشق روغن زیتون بمالید و سپس روی آن از مخلوط سبزیجات بمالید تا به همه جای گوشت برسد. سپس ران را به مدت ۱ تا ۲ ساعت کنار بگذارید تا مواد به خورد آن بروند.

۴- فر را با دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت گرم کنید. گوشت را داخل تابه مخصوص فر قرار دهید و بدون در به مدت ۲۰ دقیقه بپزید. سپس حرارت را به ۳۵۰ درجه فارنهایت کاهش دهید و ۴۰ تا ۴۵ دقیقه دیگر بپزید.

۵- در این فاصله، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در تابه روی اجاق گرم کنید. ۲۴ عدد سیر درسته را با حرارت بسیار کم به مدت ۱۰ دقیقه تفت دهید تا کاملا نرم شوند. آن‌ها را داخل کاسه کوچکی بریزید و کنار بگذارید.

۶- ران بره را از فر خارج کنید و روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید. فر را خاموش کنید و ران را در فر گرم قرار دهید تا گرم بماند.

۷- سرکه را داخل تابه سیر‌ها بریزید و بگذارید بجوشد تا کمی غلیظ شود. سپس آن را داخل کاسه سیر‌ها بریزید و با چنگال آن‌ها را له کنید. نمک و فلفل بزنید تا مزه‌دار شوند.

۸- فویل را از روی گوشت بردارید. روی آن فلفل سیاه بپاشید. جعفری تازه را روی گوشت بپاشید و یک قاشق غذاخوری سس روی آن بریزید. سس را در کنار گوشت سرو کنید.

منبع: پارسینه
دستور پخت کیک مرغ در فر

نحوه پخت طرز تهیه کیک مرغ در فر

دستور پخت پاستا گوجه، زیتون و اسفناج 

نحوه پخت پاستا گوجه، زیتون و اسفناج 

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا