نحوه پخت به ۲ روش اسپاگتی با گوشت چرخ کرده 

دوشنبه 5 تیر 1402 آشپزی
طرز تهیه پای اسپاگتی ایتالیایی

نحوه پخت به ۲ روش اسپاگتی با گوشت چرخ کرده

اسپاگتی یک غذای پرطرفدار و مشهور است که از رشته‌های طولانی و نازک ماکارونی تهیه می‌شود. اسپاگتی از طریق جوشاندن رشته‌های ماکارونی در آب شور، پخته می‌شود و سپس با یکی از سس‌های گوناگون مثل سس قرمز، سس سبز، سس پنه‌توم، سس آلفردو و غیره همراه می‌شود. اسپاگتی یکی از غذاهای سریع و ساده است که در خانه‌ها و رستوران‌های ایتالیایی سرو می‌شود و علاوه بر طعم خوب، ارزش غذایی خوبی نیز دارد.

نحوه پخت به ۲ روش اسپاگتی با گوشت چرخ کرده 

نحوه پخت به ۲ روش اسپاگتی با گوشت چرخ کرده 

روش اول تهیه اسپاگتی با گوشت چرخ کرده

به منظور تهیه این غذا برای چهار الی شش نفر، به یک ساعت و نیم زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه ذکر می‌شود، نیاز دارید.

مواد لازم اسپاگتی با گوشت چرخ کرده

  • ماکارونی رشته ای 500 گرم
  • گوشت چرخ کرده 300 گرم
  • رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
  • پیاز یک عدد
  • جعفری خرد شده نصف قاشق غذاخوری
  • کره 50 گرم
  • نمک، زردچوبه، فلفل و روغن به میزان لازم

شیوه طبخ اسپاگتی با گوشت چرخ کرده  :

  1. در یک قابلمه، مقداری آب را به جوش بیاورید و به آن مقداری نمک و دو قاشق سوپخوری روغن اضافه کنید. سپس ماکارونی را به مخلوط آب، نمک و روغن در حال جوش اضافه کرده و اجازه دهید تا بپزد. زمان طبخ ماکارونی بسته به نوع آن متفاوت است که معمولاً روی بسته هر نوع ماکارونی زمان طبخ آن درج شده است. پس از مدت مناسب، ماکارونی را در آبکش بریزید و مقداری آب سرد به آن اضافه کنید تا شسته شود.
  2. پیاز را ریز خرد کرده و سرخ کنید. سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید تا آب گوشت جذب شود. به گوشت یک لیوان آب، زردچوبه و فلفل اضافه کنید و اجازه دهید تا گوشت بپزد و آب آن تبخیر شود. سپس رب گوجه فرنگی را به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید و صبر کنید تا آب آن تبخیر شود.
  3. سپس ماکارونی را دوباره روی حرارت قرار دهید و کره را به آن اضافه کنید. به محضی که کره آب شد، ماکارونی را از روی حرارت بردارید. سپس ماکارونی را در دیش قرار داده و مایه گوشتی را روی آن بریزید. با این کار، اسپاگتی با گوشت آماده شده و می‌توانید آن را سرو کنید.
اسپاگتی با گوشت چرخ کرده 

اسپاگتی با گوشت چرخ کرده 

روش دوم تهیه اسپاگتی با گوشت چرخ کرده

به منظور تهیه این نوع از اسپاگتی با گوشت چرخ کرده برای چهار الی شش نفر، به دو ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، نیاز است.

مواد لازم اسپاگتی با گوشت چرخ کرده

  • ماکارونی رشته ای 500 گرم
  • گوشت پرخ کرده 250 گرم
  • پیاز 2 عدد متوسط
  • رب گوجه فرنگی یک الی 2 قاشق غذاخوری
  • روغن، نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین به میزان لازم
اسپاگتی با گوشت چرخ کرده 

اسپاگتی با گوشت چرخ کرده 

نحوه پخت اسپاگتی با گوشت چرخ کرده :

  1. ابتدا پیاز را به صورت رنده درشت خرد کرده و همراه با گوشت چرخ کرده و مقداری روغن روی حرارت ملایم تفت دهید تا آب گوشت به خوبی تبخیر شود. سپس یک لیوان آب و رب گوجه فرنگی را به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کرده و فلفل و زردچوبه را نیز به آن اضافه کرده و اجازه دهید که گوشت روی حرارت ملایم بپزد. در نهایت دارچین و نمک را به مخلوط گوشتی اضافه کنید و پنج دقیقه بعد مایه گوشتی برای ماکارونی آماده است.
  2. یک قابلمه را با آب پر کرده و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. وقتی آب به جوش آمد، مقداری نمک و روغن به آن اضافه کنید. سپس ماکارونی‌ها را از وسط به دو قسمت تقسیم کرده و داخل آب جوش بریزید. پس از پنج الی هفت دقیقه، ماکارونی را در آبکش بریزید و با آب سرد بشویید.
  3. کف یک قابلمه با سایز مناسب مقداری روغن بریزید و بسته به سلیقه خود برای ته دیگ از نان یا سیب زمینی حلقه شده استفاده کنید. سپس یک لایه ماکارونی بریزید و مقداری از مایه گوشتی را وسط ماکارونی بریزید. همین روند را تا تمام شدن ماکارونی و مایه گوشتی ادامه دهید. سپس یک دم کنی روی قابلمه قرار داده و درب آن را ببندید.
  4. اسپاگتی با گوشت را روی حرارت ملایم شعله اجاق گاز قرار داده و با استفاده از شعله پخش کن، آن را داغ کنید و سپس آن را سرو کنید.

 

نحوه پخت رولت دورنگ با گوشت و مرغ

نحوه پخت رولت دورنگ با گوشت و مرغ

طرز تهیه سالاد فتوش لبنانی با سس انار

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا