علی سلیمانی بازیگر مطرح سینما درگذشت

شنبه 23 مرداد 1400 بیوگرافی
علی سلیمانی

علی سلیمانی بازیگر مطرح سینما و مجری تلویزیون ایران متولد 10 آبان ماه 1349 در تهران بود. وفات او در 21 مرداد ماه 1400 بر اثر ابتلا به کرونا و ایست قلبی رخ داد.

زندگی نامه علی سلیمانی

این بازیگر سرشناس علاوه بر کار در صنف بازیگری و مجری تلویزیون ، در عرصه تدریس کاراته و طراحی دکوراسیون هم حرفه داشت. حتی به عنوان دستیار کارگردان با پرویز شیخ طادی و بهروز بقایی نیز کار کرده است. وی یک هنرمند بسیار مذهبی بود و همیشه از اعتقاداتش سخن میگفت و حتی در فیلم های دینی هم نقش ایفا کرده بود. مدرک تحصیلی وی کارشناس نمایش گرایش از دانشگاه آزاد تهران میباشد. او از سال 1370 تدریس بازیگری و کاراته را آغاز کرد. این مرد سرشناس برادر حسن سلیمانی کاراته باز معروف است. وی در سال 1376 ازدواج کرد با یک هنرپیشه ایرانی به نام سهیلا جوادی. حاصل این ازدواج یک فرزند دختر به نام صبا درسال 1378 بود که هم اکنون این دختر جوان یک نویسنده و عکاس قادر است. درمراسم خاکسپاری این بازیگر مثل ارشا اقدسی افراد زیادی حضور داشتند که به دلیل ویروس کووید 19 خانواده ها بسیار از مردم خواهشمند بودند که فاصله ها را رعایت کنند.

دختر این مرحوم در مراسم خاکسپاری پدرش سخنرانی داشت.

علی سلیمانی

صبا سلیمانی بعد از اجرای قطعه روضه خوانی آذری که برای پدرش اجرا کرد گفت:

عذر خواهی مرا از طرف مادرم به دلیل اینکه از ناراحتی فراوان نمی تواند چیزی بگوید بپذیرید ، و اگر میخواهید روح پدرم شاد باشد ،همیشه به یاد او شاد و امیدوار و آرام باشید. همچنین با گریه و بغض گفت افراد بسیاری مثل من پدرشان را به خاک سپردند و نمیتوانم بگویم یتیم چون غریب هستم با این واژه اما او همیشه بر این باور بود که در سخت ترین شرایط خوب بمانیم هنر است ، همچنین میگفت همیشه در سختی ها باید ادامه داد و امید را زنده نگه داشت.

علی سلیمانی

واکنش هنرمندان به فوت علی سلیمانی:

امیر مهدی ژوله با انتشار عکسی از سعید نمکی وزیر بهداشت نوشت:

به جای عکس از دوستان مقتولمان ، از قاتلان تصاویری منتشر کنیم. خواهان محاکمه نمکی هستیم مدیری که کشور را سیاه پوش و مردمش را داغدار کرد.

منیژه حکمت هم با انتشار تصویری از سعید نمکی گفت:

دکتر نمکی با جان هزاران نفر در ایران تجارت کردید شرم بر شما امیدوارم محاکمه شما را در دادگاهی عادلانه ببینم.

مهتاب کرامتی هم در اینستای خود نوشت :

واکسن گران بود ولی جان ما ارزان، آنقدر ارزان که حتی قتل عمدمان تاوان ندارد.

پوریا پورسرخ با انشار تصویر علی سلیمانی نوشت:

شمایی که جای ما تصمیم میگیرید اما جای ما نمیمیرید حتی مریض هم نمی شوید نمیدانم عکس بعدی ، عکس کیست و مطمئنم شما نیستید نه خودتان نه خانواده هایتان.

محسن تابنده هم با انتشار عکس این بازیگر مرحوم نوشت:

واقعا دولتمردان، نمایندگان مجلس که ماه ها قبل واکسن زدند برای کدام اهمال کاری خونشون از تو رنگین تر بود؟

 

لیام نیسون

بیو گرافی لیام نیسون/ جذاب‌ترین ستاره‌ تاریخ سینما جهان

بیوگرافی لینوس توروالدز

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا