خواص سوره نـحل

دوشنبه 2 مهر 1397 دسته‌بندی نشده
خواص سوره نـحل

 

⚜امام صادق(ع):

?✨هرکس سوره نحل رادرهرماه بخواند از #بدهکاری درامان باشدو70نوع بلاازاوبرطرف شودکه آسانترین آنهادیوانگی وجذام باشد?✨

?مکارم الاخلاق طبرسی ص212

فضائل سوره نحل

ابی بن کعب عن النبی صلی الله علیه وآله وسلم قال: من قرأها لم یحاسبه الله تعلی بالنعم التی انعمها علیه فی دار الدنیا و اعطی من الاجر کالذی مات و احسن الوصیة و ان مات فی یوم تلاها أو لیلة کان له من الاجر کالذی مات فاحسن الوصیة.

مجمع البیان ج4، ابتدای تفسیر سوره نحل

از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم نقل شده: هر که سوره نحل را قرائت نماید، خدای بلند مرتبه هر نعمتی را که به او داده است حساب نکند و اجر او به اندازه کسی است که بمیرد و وصیتی از خود به یادگار گذارد و اگر در آن روز بمیرد او را چندان ثواب است مانند کسی که در هنگامه مرگ به بهترینها وصیت کند.

عن ابی جعفر علیه السلام قال: من قرأ سورة النحل فی کل شهر کغی المغرم و سبعین نوعا من انواع البلاء أهونه الجنون و الجذام و البرص و کان مسکنة فی جنة عدن و هی وسط الجنان.

روایت از امام باقر علیه السلام: هر کس سوره نحل را در هر ماه یک بار بخواند از زیان مالی (قرض) در دنیا و نیز از هفتاد نوع بلا که سبک ترین آنها دیوانگی و جذام و پیسی باشد ایمن باشد و مسکنش در آخرت در بهشت عدن(محلی در وسط بهشت) باشد.

مجمع البیان ج4، ابتدای تفسیر سوره نحل

آثار و برکات سوره نحل

1) جهت غلبه بر دشمنان

اگر کسی سوره مبارکه نحل را با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بنویسد و با خود دارد همه دشمنان مسخر او گردند.

2) جهت برکت محصول

هُوَ الَّذِي أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً لَّكُم مِّنْهُ شَرَابٌ وَمِنْهُ شَجَرٌ فِيهِ تُسِيمُونَ ﴿۱۰﴾ يُنبِتُ لَكُم بِهِ الزَّرْعَ وَالزَّيْتُونَ وَالنَّخِيلَ وَالأَعْنَابَ وَمِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَةً لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﴿۱۱﴾

اگر کسی با ایمان 7 بار این دو آیه را با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بنویسد و بر کاسه ای آب بخواند و آن آب را بر مزارع و اشجار بپاشد برکت بسیار مشاهده کند و از همه آفات محفوظ بماند.

3) جهت زیاد شدن شیرمادر

وَإِنَّ لَكُمْ فِي الأَنْعَامِ لَعِبْرَةً نُّسْقِيكُم مِّمَّا فِي بُطُونِهِ مِن بَيْنِ فَرْثٍ وَدَمٍ لَّبَنًا خَالِصًا سَآئِغًا لِلشَّارِبِينَ ﴿۶۶﴾

اگر زنی بخواهد که شیرش زیاد شود این آیه را برآب بنویسد و بیاشامد.

ختومات مجرب

از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام منقول است:

اگر کسی بخواهد که دشمنان خود را متفرق سازد سوره مبارکه نحل را 21 بار با نیت خالص و توجه به خدا و معنی ان بخواند و به روایتی 108 بار بخواند بزودی دشمنانش متفرق و پراکنده می شوند.

امام حسین(ع)

علت تفاوت گنبد آقا امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع)

دعا

همه چیز درباره بستن و باز کردن بخت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا