حواشی لواسان تهران

دوشنبه 16 اسفند 1400 بازار
حواشی لواسان تهران

حواشی لواسان تهران

قطعا در هر کجای ایران باشید نام لواسان تهران را بارها شنیده اید؛ چرا حواشی لواسان تهران زیاد است؟

حواشی لواسان تهران

 

لواسان نام منطقه ای زیبا و خوش آب و هوا در 11 کیلومتری شمال شرق تهران است که جزء مناطق ییلاقی استان تهران محسوب میشود. در دره لواسان رودخانه جاجرود جریان دارد که به واسطه ساخت سد لتیان بر روی آن چشم انداز زیبایی از دریاچه زیبای این سد در نقاط مختلف لواسان قابل مشاهده است.

البته منطقه لواسان فقط به دلیل جاذبه های طبیعی اش نیست که شهرت دارد بلکه مکانی است برای تفریح جوانان و ثروتمندان تهرانی که با ورود به این منطقه و با ساخت ویلاهای سوپرلاکچری بافت روستایی منطقه را تغییر داده اند البته بسیاری از این ویلاها ساکنان دائمی ندارند و هدف اجاره ویلا در لواسان به صورت روزانه در اختیار گردشگران قرار میگیرند.لواسان در فارسی پهلوی به معنای لبه تا تیغه کوهی است که محل طلوع خورشید میباشد.

در سال 1395 فرماندار سابق شمیرانات اعلام کرد این باغشهر نامزد نخستین شهر امن ایران و صد و یکمین شهر امن جهان شده است همچنین لواسان نخستین شهر هوشمند ایران نیز میباشد.لواسان در فارسی پهلوی به معنای لبه تا تیغه کوهی است که محل طلوع خورشید میباشد. در سال 1395 فرماندار سابق شمیرانات اعلام کرد این باغشهر نامزد نخستین شهر امن ایران و صد و یکمین شهر امن جهان شده است همچنین لواسان نخستین شهر هوشمند ایران نیز میباشد.

 

معروف ترین دیدنی های لواسان :

آرامگاه امام زاده اسماعیل

غار خمیره لواسان تهران

تکیه سرده برگ جهان

آبشار ناران

آبشار برگ جهان لواسان تهران

قلعه دختر لواسان

آبشار کفترلو

دیدن هر یک از این آثار، می تواند شما را با بخش های مختلفی از تاریخ و فرهنگ مردم لواسان آشنا کند. اگر علاقه مند هستید تا سری به تاریخ و سبک زندگی گذشتگان بزنید، می توانید به لواسان سفر کرده و در این منطقه زیبا، گذشته را به بهترین شکل ممکن مرور کنید اما لواسان فقط به خاطر جاذبه های طبیعی آن دیدنی نیست در ادامه شما را با مناطق خاص لواسان آشنا خواهیم کرد.

 

شهرک باستی هیلز

احتمالا نام شهرک باستی هیلز لواسان را از رسانه های عمومی و شبکه های اجتماعی شنیده باشید. باستی نام منطقه ایست در دامنه کوه های شمال لواسان با منظره ای دلفریب و بسیار جذاب از شهر لواسان و رودخانه سد لتیان که یکی از زیباترین شهرک های کشور محسوب میشود. نام باستی هیلز که از نام شهرک آمریکایی بورلی هیلز برداشته شده است میتواند نشان از فوق لاکچری بودن آن باشد.ویلاهای ساخته شده در این شهرک جزء گران قیمت ترین ملک های کشور به حساب می‌آیند به طوری که ارزش آن ها از 60 میلیارد تا 400 میلیارد برآورد شده است.

اما نکته هائز اهمیت در مورد باستی این است که دور تا دور اکثر ویلاهایش با دیوارهای تریدی پنل 7 متری محافظت میشود و تا تیرماه سال 98 ورود به این شهرک برای عموم جامعه ممنوع بود و فقط مهمانان ویلاها و صاحبین آن ها مجاز به آمد و شد در آن بودند.

 

ویلاهای باستی هیلز لواسان

در شهرک باستی هیلز انواع امکانات و متریال ها به روز و خاص دنیا را به صورت یکجا میتوانید با هم ببینید. از مجسمه ها و سرستون های با شکوه گرفته تا طراحی چشمه های ساخته شده و جاری دور ملک ها. اکثر ویلاهای این شهرک دارای استخر روباز و سرپوشیده، جیم و بیلیارد، روف گاردن، رست روم و پرشین روم میباشند.

حتی در این منطقه میتوانید به راحتی سگ ها گران قیمتی را بیابید که اصلا مناسب نگهداری در منزل نیستند مانند سگ نژاد پیتبول آمریکایی که در خود کشور آمریکا هم با وجود عادی بون نگهداری و پرورش سگ، نگهداری این نژاد حتی برای نگهبانی هم ممنوع است اما در لواسان به راحتی میتوانید دست جوانان آن ببینید که به وسیله ای برای نشان دادن ثروت و نفوذ خود تبدیل کرده اند.

 

عسلک لواسان

منطقه اصطلک لواسان که در بین مردم  به عسلک نام برده میشود یکی از معروف ترین محله های لواسان است که از بهترین و گران قیمت ترین محله های لواسان هم به حساب می‌آید. عسلک لواسان سال هاست که به سوئیس ایران مشهور است.

این محله که در امتداد دامنه کوه ورجین قرار گرفته از جمله مرتفع ترین محله های لواسان است که چشم انداز خوبی هم دارد و آب و هوای آن بی نظیر است البته شهرت عسلک به سوئیس تهران فقط به خاطر آب و هوای بی نظیر آن نیست و به دلیل ویلاسازی هایی که در این منطقه آنچنان خاص و منحصر به فرد انجام شده است این لقب را به خود گرفته. یکی از دلایل دیگر شهرت عسلک صاحبین ویلاها هستند که عمدتا افراد مشهور و به نام جامعه میباشند که در روزهای تعطیل و آخر هفته ها دراین منطقه به دور هم جمع میشوند و در ویلاهای میلیاردیشان به تفریح میپردازند.

حواشی لواسان تهران

حواشی لواسان تهران

هفت روز برای گشتن مثلث طلایی

هفت روز برای گشتن مثلث طلایی

مناطق گردشگری کیش

ساحل درختان نارگیل کیش

آخرین دیدگاه‌ها

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا