هفت روز برای گشتن مثلث طلایی

پنج‌شنبه 19 اسفند 1400 بازار
هفت روز برای گشتن مثلث طلایی

هفت روز برای گشتن مثلث طلایی

سفر کردن و گشت و گذار در دنیا همیشه مورد توجه مردم و گردشگران بوده است. سفر کردن به دنیا و زیبایی­های آن طراوت خاصی را به جان انسان می­بخشد. کشور هند یکی از مکان­هایی است که به خاطر داشتن مثلث طلایی­اش سالانه گردشگران بسیاری را جذب کرده است. این مثلث طلایی طرفداران خاصی را دارد و روزانه عده زیادی از انسان­ها به آنجا سفر می­کنند. در پاسخ به سوال اینکه در 7 روز کجاهای هند را می­توان گشت، به این صورت می­توان گفت که مثلث طلایی بهترین مکان است و در این هفت روز می­توان به این مثلث طلایی مراجعه کرد.

 

هفت روز برای گشتن مثلث طلایی

هفت روز برای گشتن مثلث طلایی

 

معرفی شهر آگرا مثلث طلایی

  شهر آگرا یکی از شهرهای کشور هند است که یک ضلع مثلث طلایی محسوب می­شود. این شهر در کنار رودخانه یامونای قرار گرفته است. تاج محل که به دستور شاه جهان ساخته شده است و یک بنای بسیار جذاب و زیبا می­باشد، در این شهر قرار دارد. این شهر در گذشته به اکبر آباد معروف بوده است. از محل­های زیبای این شهر عبارتند از:

  1. باغ رام آگرا: این باغ زیبا به چشم ما ایرانی ها بسیار آشنا است چرا که در زمان مغول این باغ را به سبک بناهای ایرانی ساخته اند و تمام معماری باغ الهام گرفته از آن است. در سفر به آگرا حتما به باغ رام بروید.
  2. تاج محل : آوازه ی تاج محل را همه شنیده اید و میدانید که این بنا هم مانند افسانه های هندی از چه تاریخچه ای برخوردار است. تاج محل مکانی برای عشاق معرفی شده چرا که خودش ساخته دست عاشقان بوده و تمام فضا را انرژی مثبت و رمانتیک فرا گرفته است . با رفتن به آگرا حتما از تاج محل دیدن کنید.

 

هفت روز برای گشتن مثلث طلایی

هفت روز برای گشتن مثلث طلایی

 

معرفی شهر دهلی مثلث طلایی

 شهر دهلی بهترین شهر مثلث طلایی تور هند می­باشد. شهر دهلی در درون خود جاذبه های زیادی دارد و همواره گردشگران بسیاری را جذب می­کند. این جاذبه های گردشگری شهر دهلی عبارتند از:

  1. قطب منار: این ساختمان از بلندترین ساختمان­های آجری جهان است که ارتفاع این مناره ۷۲ متر است. قطب منار، به دستور قطب الدین ایبک شاه هندو ساخته شده است.
  2. مسجد جامع دهلی: بزرگترین مسجد جهان اسلام محسوب می­شود. این مسجد به دستور شاه‌جهان ساخته شده است. درون این مسجد قرانی وجود دارد که آن را بر روی پوست آهو نوشته اند و بسیار جذاب است و یکی از جاذبه‌های شهر دهلی به حساب می‌آید.
  1. قلعه سرخ رود: این قلعه بزرگ و با عظمت به دستور شاه جهان ساخته شده است. مدت زمان ساخت این بنا 9 سال کامل به طول انجامیده است. دیواره های قلعه سرخ رود قرمز رنگ است و برای همین به این نام، نامگذاری شده است. البته مجاورت آن با یک رود هم روی این نام تاثیر گذاشته است.
  2. آرامگاه همایون: این بنا به دستور همایون شاه ساخته شده است و جز جاذبه های زیبای شهر دهلی هند به حساب می­آید.
  1. دروازه هند: این دروازه چهل و دو متر ارتفاع دارد و یک یادبود برای سربازانی است که در جنگ جهانی اول کشته شده‌اند.

 

هفت روز برای گشتن مثلث طلایی

هفت روز برای گشتن مثلث طلایی

 

معرفی شهر جیپور مثلث طلایی

 شهر جیپور که به شهر جواهرات معروف است، ۱۱ کیلومتر با خود شهر هند فاصله دارد. در درون شهر جیپور صنایع دستی بسیاری ساخته می‌شود و در مغازه‌ها به فروش می‌رسد و همه روزه و در واقع همه ساله مسافران زیادی به این شهر سفر کرده و از آن­ها دیدن می‌کنند. باید گفت که آب و هوای این شهر نیمه خشک است. در شهر جیپور به زبان هندی و راجستانی صحبت می­کنند. این شهر به دلیل وجود سنگ­های صورتی، به شهر صورتی هم معروف می­باشد. شما برای فهمیدن اینکه مثلث طلایی کجاست و چگونه می­توانید به آنجا سفر کنید، روی لینک کلیک کنید.

 

روش های کار کردن در آلمان

روش های کار کردن در آلمان

حواشی لواسان تهران

حواشی لواسان تهران

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا