جاذبه گردشگری کشور دبی

سه‌شنبه 22 فروردین 1402 جاذبه های گردشگری
کشور دبی 

جاذبه گردشگری کشور دبی

دبی در سواحل جنوب شرقی خلیج فارس واقع شده و به عنوان یکی از مراکز گردشگری جهان در امارات متحده عربی شناخته می‌شود که با بسیاری از جاذبه‌هایش تجربه‌ای به یادماندنی را برای هر گردشگر فراهم می‌کند. شهر دبی در نوار ساحلی شمالی امارات قرار دارد و به عنوان منطقه کلان شهر دبی-شارجه-عجمان شناخته می‌شود.

حکومت این شهر یک سلطنت مطلقه است و طبق آمار سال ۲۰۱۸، جمعیت آن حدود ۳,۰۱۰,۲۶۱ نفر در مساحت ۴,۱۱۴ کیلومتر مربع زندگی می‌کنند. مردم این شهر از ملیت‌های مختلفی همچون هندی، اماراتی، پاکستانی، بنگلادشی، فیلیپینی، سریلانکایی و آمریکایی تشکیل شده‌اند. مذهب رسمی در این شهر اسلام است، با این حال سایر مذاهب نیز آزاد هستند. گردشگران باید به قوانین و فرهنگ عربی و همچنین به اسلام احترام بگذارند.

جاذبه گردشگری شهر دبی

جاذبه گردشگری شهر دبی

رسمی شدن کشور دبی

دبی در سال ۱۸۳۳ به دست شیخ مکتوم بن بطی بن سهیل آل مکتوم به‌طور رسمی به عنوان یک شهر بنیان نهاده شد. جایگاه جغرافیایی مهم این شهر، باعث شد تا در قرن بیستم به یک بندر مهم تبدیل شود. در سال ۲۰۱۲ دبی بیست و دومین شهر گران‌قیمت جهان و گران‌قیمت‌ترین شهر خاورمیانه معرفی شد. در سال ۲۰۱۳ دبی توانست حقِ داشتن و برگزاریِ اِکسپو ۲۰۲۰ را به دست آورد. شهرهای شارجه، عجمان، ام‌القوین و راس‌الخیمه به ترتیب در شمال دبی و شهر الذید در شرق دبی قرار دارند.

بهترین زمان سفر به دبی 

بهترین زمان سفر به دبی 

بهترین زمان سفر به کشور دبی

بهترین زمان سفر به دبی از نوامبر تا مارس است. از نظر آب و هوا، دبی دو فصل دارد: گرم و گرم‌تر! در زمستان، آسمان صاف و دمای هوا در نواحی ساحلی بسیار مطبوع است که فصل شلوغ گردشگری در دبی محسوب می شود، بنابراین انتظار داشته باشید که گردشگران زیادی را در سواحل و هر جای دیگری که پا می‌گذارید، ببینید. اگر می‌خواهید سفری کم‌هزینه داشته باشید، باید در فصل تابستان به دبی سفر کنید؛ البته باید خودتان را برای گرمای شدید و رطوبت بسیار بالا آماده کنید.

متروی دبی گرچه گسترده نیست، یک وسیله‌ی حمل و نقل عمومی مناسب برای گشت و گذار در شهر است. تاکسی‌های دبی هم نسبتا ارزان هستند، البته استفاده از اپلیکیشن‌هایی مثل Uber هم در دبی رایج است. هزینه‌ی استفاده از اتوبوس به مقصد ابوظبی حدود ۴۰ درهم (۳۶ هزار تومان) است و البته همین مسیر را با تاکسی هم می‌توانید بروید که هزینه‌ی آن ۲۹۰ درهم (۲۵۸ هزار تومان) می‌شود.

جذب توریست دبی 

جذب توریست دبی 

جذب توریست کشور دبی

گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای گشت و گذار در بهترین مراکز خرید، استفاده از تفریحات ساحلی و جاذبه‌های مفرح خانوادگی، دبی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. دبی جاهای دیدنی مشهوری چون برج خلیفه دارد که به عنوان مهم‌ترین نماد شهری دبی، بلندترین برج دنیا محسوب شده و مراکز خرید بزرگی همراه با پیست اسکی و آکواریوم دارد. از جاهای دیدنی شهر می‌توان موزه دبی، بستکیه (محله‌ی قدیمی دبی)، خانه‌ی شیخ سعید آل مکتوم، خور دبی، مسجد جمیرا، دیره، جاده‌ی شیخ زاید، دهکده‌ی میراث و غواصی دبی، آکواریوم دبی، برج العرب، ساحل جمیرا و… اشاره کرد.

دبی به پایتخت خرید خاورمیانه مشهور است و بیش از ۷۰ مرکز خرید بزرگ دارد. در تور دبی می‌توانید به این مراکز خرید سر بزنید که عبارتند از بازار طلا، دبی مال، بازار مدینه جمیرا، مرکز خرید مرکاتو، مرکز خرید برجمان، مرکز خرید ابن بطوطه، گلوبال ویلیج و سیتی سنتر دیره.

سوغاتی‌هایی که می‌توانید از دبی تهیه کنید شامل لباس، وسایل الکترونیکی، فرش، شال کشمیر و ابریشم، خرما و شیرینی‌های خرمایی، عطر، خنجرهای سنتی، شکلات، طلا، ادویه، انواع عروسک‌های سنتی، وسایل تزیینی، صنایع دستی و… می‌شود.

آب و هوای کشور دبی

دبی آب و هوای گرم کویری دارد. در تابستان ها شهر دبی بسیار گرم، بادی و شرجی است. در گرمترین ماه سال یعنی ماه آگوست، میانگین بیشترین دما در حدود 41 درجه سانتیگراد و کمترین درجه دما در شب ها 30 درجه سانتیگراد می باشد. اغلب روزها در طول سال آفتابی هستند. زمستان ها نیز گرم بوده و میانگین بیشترین دما در ماه ژانویه که سردترین ماه سال است،

24 درجه سانتیگراد و کمترین درجه دما در طول شب 14 درجه سانتیگراد می باشد. میانگین بارش نیز که در چند دهه اخیر کاهش داشته 94.3 میلی متر در هر سال است. تحمل هوا در تابستان های دبی به علت رطوبت زیاد، برای بسیاری سخت بوده و همچنین بالاترین دمای ثبت شده در این شهر 52.1 درجه سانتیگراد، در ماه ژوئیه سال 2002 می باشد.

 

شهرهای جزیره ای

شهرهای جزیره ای/10 شهر جزیره دار در سراسر جهان

زیباترین موزه های دنیا

زیباترین موزه های دنیا

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا