جاذبه های گردشگری چین

چهارشنبه 9 اسفند 1402 جاذبه های گردشگری
کشور چین

جاذبه های گردشگری چین

کشور چین نام رسمی جمهوری خلق چین کشوری مستقل در آسیای شرقی واقع شده‌است. چین با مساحت ۹.۶ میلیون کیلومتر مربع، سومین کشور پهناور جهان و با جمعیت بیش از ۱٫۴۳۳ میلیارد نفر (آمار سال ۲۰۲۰) پرجمعیت‌ترین کشور جهان است.پایتخت کشور چین پکن است.

چین، دارای جاذبه‌های گردشگری شگفت‌انگیزی است که شامل شهرهای باستان، جنگل‌ها، معابد، مزارع برنج و کوه‌های مقدس و آبشارهای خیره کننده می‌شود. در مطالب قبلی، جاذبه‌های گردشگری کشورهایی همچون هند، تایلند، ترکمنستان، ارمنستان، ایران، آذربایجان، پاکستان و اندونزی را برای شما معرفی کردیم. حال در این متن، جاذبه‌های گردشگری چین را برای شما شرح خواهیم داد.

جاذبه گردشگری چین

جاذبه گردشگری چین

1. دیوار بزرگ چین(The Great Wall of China)

دیوار بزرگ چین، یکی از بزرگترین شاهکارهای مهندسی و طولانی‌ترین موزه در فضای باز است که از استان گانسو در غرب تا Shanhaiguan در دریای Bohai در شرق چین کشیده شده است. این دیوار، برای محافظت از مرزهای شمالی امپراتوری چین در برابر حملات قبایل کوچنده از شمال، بین قرن پنجم قبل از میلاد و قرن شانزدهم ساخته، بازسازی و نگهداری شده است.اکثر بازدیدکنندگان از این دیوار، در منطقه پکن به آن سر می‌زنند، جایی که به راحتی قابل دسترسی است و در آنجا دیوار به طرز چشمگیری روی قله‌های کوه مار می‌شود.

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین

 

2. شهر ممنوعه و کاخ شاهنشاهی ، پکن(The Forbidden City and the Imperial Palace, Beijing)

شهر ممنوعه، بزرگترین و مهمترین ساختمان چین و همچنین به آن کاخ شاهنشاهی نیز گفته می‌شود، در قلب پکن قرار دارد و حتما باید در بازدید از چین این مکان را ببینید. ساخت این شهر از زمان سلسله یوان در دوره بین سال‌های 1271 تا 1368 آغاز شده و در اوایل قرن پانزدهم به پایان رسید. شهر ممنوعه در سلسله‌های مینگ و چینگ به عنوان خانه امپراطوران خدمت می‌کرد تا اینکه پویی، آخرین امپراتور چین، در سال 1912 از سلطنت کناره گیری کرد.

این مجموعه دیواری است که توسط خندق احاطه شده و بزرگترین جهان است. مجتمع قصر افسانه‌ها نامیده می‌شود که شامل ۹۸۰ ساختمان و ۹۹۹۹ اتاق است، اما تعداد واقعی اتاق‌ها حدود هزار مورد کمتر است. شهر ممنوعه بدون شک محبوب‌ترین جاذبه گردشگری در پکن است که جمعیت زیادی از بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کند.

شهر ممنوعه و کاخ شاهنشاهی ، پکن

شهر ممنوعه و کاخ شاهنشاهی ، پکن

 

3.ارتش سفالین(The Terracotta Army)

ارتش قدرتمندی که از جنگجویان و اسب‌های سفینه‌ای تشکیل شده، یکی از معروف‌ترین یافته‌های باستان‌شناسی در جهان است. این محبوب‌ترین جاذبه گردشگری در شهر Xi’an و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌ها در کل چین است. بیش از دو هزار جنگجوی واقعی و ۱۳۰ ارابه‌ی ارامش واقعی در سکوت از روح اولین متحد چین محافظت می‌شوند. اگرچه این سلاح‌ها به سرقت رفته و رنگ آمیزی آن‌ها بسیار کمرنگ شده است، وجود آن‌ها و این کهرهره دو سربازی یکسان نیست، شاهدی بر میزان کار و مهارت ساخت آن‌ها است.

ارتش سفالین

ارتش سفالین

4.رودخانه لی شهر گوئیلین(Cruising the Li River)

یکی از زیباترین مناطق روستایی چین، در گوشه شمال شرقی گوانگشی واقع شده است و به دلیل رودخانه لی معروف به رودخانه لی که از طریق شهر و کوههای کارستی اطرافش جریان دارد، شهرت دارد. این مناظر منحصر به فرد صدها سال است که شاعران و هنرمندان را به خود جلب کرده و مورد افسانه‌ها و افسانه‌های بی‌شماری قرار گرفته است. اما این روزها، این منطقه مورد توجه گردشگران از سراسر جهان است که می‌خواهند این شکوه طبیعی را به نزدیکی ببینند.

رودخانه لی شهر گوئیلین

رودخانه لی شهر گوئیلین

5.باغ های کلاسیک سوژو(The Classical Gardens of Suzhou)

باغ‌های کلاسیک سوژو، یکی از مهمترین باغ‌های تاریخی جهان محسوب می‌شوند و به همین دلیل نام آن‌ها به عنوان میراث جهانی یونسکو در نظر گرفته شده است. این باغ‌های باشکوه در شهر تاریخی سوژو در استان جیانگسو واقع شده‌اند و در قرن یازدهم تأسیس شده‌اند، در زمانی که این شهر رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کرد و در میان ۲۷۰ باغ یا بیشتر در اینجا کاشته شده است. از بین باغ‌های مرمت شده که بازمانده‌اند، مشهورترین آن باغ لذتبخش Lingering است که مکانی هفت هکتاری است و در سال ۱۸۰۰ در محل پارکی که در ابتدا در زمان سلسله مینگ ایجاد شده بود، بنا شده است. بنابراین، صرفاً اضافه کردن بازدید از این باغ‌ها به برنامه سفر به چین، تجربه‌ای بی‌نظیر از تاریخ و فرهنگ چینی به شما ارائه می‌دهد.

باغ های کلاسیک سوژو

باغ های کلاسیک سوژو

6.کاخ پوتالا(The Potala Palace, Tibet)

تبت یکی دیگر از شناخته شده ترین بناهای تاریخی چین ، کاخ باشکوه پوتالا در شهر لهاسا ، تبت است. این قلعه به عنوان قلعه و محل اقامت دالایی لاما ساخته شده و برای قرن ها مرکز قدرت سیاسی و مذهبی بوده و بسیاری از مهمترین گنجینه های این آیین را در خود جای داده است. اولین کاخ از دو کاخ پوتالا ، کاخ سرخ ، در قرن هفدهم ساخته شد و حاوی مهمترین زیارتگاههای مجموعه در تالار تاجگذاری است که دیوارهای آن با نقاشی های دیواری پوشانده شده است که صحنه هایی از زندگی دالایی لاماس و تبتی را به تصویر می کشد

اغ های کلاسیک سوژو

اغ های کلاسیک سوژو

7. جنگل سنگی شیلین(Shilin Stone Forest)

جنگل سنگی یا به زبان چینی شیلین مجموعه ای از سازندهای کارستی در جنوب غربی چین است. سنگها مانند روشی که یک استلاگمیت در غار انجام می دهد از زمین خارج می شوند. تصور می شود که این سنگها 270 میلیون سال قدمت داشته باشند. این منطقه یک کف اقیانوس بود و جریان آب قله های با شکوه را ایجاد کرد. جنگل سنگی سالانه بیش از 2 میلیون بازدید کننده دارد.

اغ های کلاسیک سوژو

اغ های کلاسیک سوژو

8. بودا غول بزرگ لشان( Leshan Giant Buddha)

لشان غول بودا کوه اِمی اولین معبد بودایی در چین است که در قرن اول ساخته شده است. اما برجسته ترین بودای Emeishan بودای بزرگ لشان است که در قرن هشتم از دامنه یک تپه تراشیده شده است. این مجسمه حدود 71 متر (233 فوت) ارتفاع دارد و انگشتان آن به طول سه متر (11 فوت) بر روی هر یک از دستان عظیم آرام خود قرار دارد. بودای غول پیکر در نتیجه باعث ریختن رودخانه های خشمگین زیر آب شد زیرا بقایای سنگ از مجسمه به داخل آب ریخته شد.

بودا غول بزرگ لشان

بودا غول بزرگ لشان

معرفی پارک های ملی اروپا

معرفی پارک های ملی اروپا

جاذبه گردشگری کشور گرجستان

جاذبه گردشگری کشور گرجستان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا