جاذبه های گردشگری قطر

سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1401 جاذبه های گردشگری
جاذبه های گردشگری قطر

جاذبه های گردشگری قطر

قطر، کشوری کوچک در خلیج فارس پر از جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی مانند موزه‌های مختلف، بیابان‌های زیبا و سواحل آرامش‌بخش است که باید آن‌ها را تجربه کرد.

کشور قطر به ۱۰۰ مقصد مختلف در سراسر جهان متصل و از این بابت یک نقطه حمل و نقل بسیار شلوغ است؛ در واقع فرودگاه بین‌المللی Hamad به سرعت به یک دروازه جهانی برای توریست ها تبدیل شده است، بنابراین اگر شما برای یک پرواز طولانی مدت و یک توقف کوتاه در قطر برنامه‌ریزی می‌کنید، بهتر است زمان بیشتری را برای گشت و گذار در این خلیج کوچک اختصاص دهید.

قطر نه‌تنها یکی از امن‌ترین کشورها است، بلکه در آنجا می‌توانید مهمان‌نوازی واقعی عرب‌ها را مشاهده کنید. انواع مختلف غذاها، ماجراجویی، ساحل، تپه‌ها و ساحل‌های شنی زیبا در دسترس است، البته نباید از نور خورشید و گرمای آن در طول سال چشم‌پوشی کرد.

قطر

در اینجا ۱۳ مورد از بهترین کارهایی که می‌توانید در قطر انجام دهید را معرفی می‌کنیم:

رانندگی در تپه‌های ماسه‌ای

بیابان قطر

رانندگی در تپه‌های ماسه‌ای

Dune bashing، به معنی رانندگی در تپه‌های پرفراز و نشیب است و یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های امکان‌پذیر در قطر است. اگر شما در قطر زمان کافی برای انجام تنها یک فعالیت را دارید، بهتر است آن را به بیابان اختصاص دهید.

تپه‌های ماسه‌ای با ارتفاع و شیب زیاد آنجا وجود دارد. رانندگی کردن در میان این بیابان‌ها به‌سمت دریا یک رویداد منحصربه‌فرد است. می‌توانید یک شب را در چادرهای لوکس عربی یا هر جایی که مایل هستید بگذرانید، غذاهای محلی بخورید و زیر آسمان پرستاره بخوابید.

اپراتورهای متعددی رانندگی در بیابان و در میان شن‌ها را برای شما امکان‌پذیر می‌کنند. رانندگان ماهری شما را از هتل برمی‌دارند و برای نصف روز یا یک روز کامل و ماجراجویی‌های شبانه به بیابان می‌برند.

نکته: با وجود اینکه رانندگی در بیابان بسیار مهیج است، اما گاهی ممکن است شما کودکان را با خود به‌همراه ببرید. در این مواقع از راننده بخواهید آهسته‌تر رانندگی کند و مسیرهای صاف‌تر را انتخاب کند.

بازدید از بازار Souq Waqif

بازار قطر

بازدید از بازار Souq Waqif

از بازار باستانی سوق واقف (Souq Waqif) بازدید کنید. این بازار قدیمی برای یادآوری روزهای گذشته بازسازی شده است. در این بازار مغازه‌های پارچه فروشی، ادویه‌جات، شیرینی‌ها، کالاهای خانگی (گلدان‌های بزرگ) و سوغاتی‌ها و هنرهای مختلفی موجود است.

در اینجا شما می‌توانید نجارها و خیاط‌ها را ببینید، علاوه بر این می‌توانید مردان قطری که لباس‌های سنتی قطری می‌دوزند را مشاهده کنید. در این بازار تعداد زیادی رستوران با غذاهای سوری و لبنانی وجود دارد. برای خرید غذاهای ارزان عربی می‌توانید به‌سمت مسجد souq بروید. در کنار آن یک رستوران ساده با نیمکت‌های قطری است. آنجا می‌توانید کباب و نان تازه سفارش دهید.

نکته: البته Al Wakrah Souq نزدیک فرودگاه یک مکان دیدنی و باارزش است. ساحل روبه‌روی رستوران‌ها به جذابیت آن افزوده است.

بازدید از آثار هنری شرق و غرب جهانقطر بسیار مشتاق به ارتقا هنر و فرهنگ است و از هنرمندان مشهور جهان می‌خواهد که قطعات منحصربه‌فرد بسازند. قطری‌ها مهم‌ترین خریداران هنر در بازار امروز هنر جهان تلقی می‌شوند.

آثار شرق و غرب جهان (East-West/West-East) در شن و ماسه‌ها و در ۶۰ کیلومتری شمال غرب دوحه واقع شده و توسط مجسمه‌ساز Richard Serra ساخته شده است.

این مکان از ۴ لوح ساخته شده است که هرکدام حدود ۱۵ متر ارتفاع دارند و در حدود یک کیلومتر از کویر به‌سمت دریا ادامه می‌یابد.

Serra می‌گوید:

من این نقطه خاص را انتخاب کردم، چراکه همیشه به ارتفاع دریاهای قدیمی علاقه‌مند بوده‌ام و این لوح‌ها آن‌ها را به یادم می‌آورند. این مکان همچنین یکی از مکان‌های موردعلاقه شیخ حمد بوده است.

در حال حاضر قطری‌ها، مهاجران و گروه‌های گردشگران برای ایجاد خاطرات خود در یک محیط تأثیرگذار به اینجا می‌آیند.

بازدید از قلعه الزباره و روستای متروکه

روستای الزباره

بازدید از قلعه الزباره و روستای متروکه

اگر به‌دنبال کشف فرهنگ تاریخی قطر هستید، به روستای تعمیرشده‌ی Al Zubarah Fort و معماری اطراف آن بروید؛ این مکان اولین میراث جهانی یونسکو در قطر است.

قدمت این مکان به ۱۷۰۰ سال پیش باز می‌شود. قلعه الزباره که در سال ۱۹۳۸ ساخته شده، جدیدترین قسمت آن است. در این شهر ۲۰۰ سال پیش، ماهی‌فروشان به تجارت مروارید با بازرگانان چینی و بریتانیایی می‌پرداختند. در حال حاضر این تنها متروکه باقی‌مانده از آن مکان و شبیه شهر ارواح است، اما همچنان جذاب به نظر می‌آید.

در حال حاضر تنها درهای ورودی تو خالی و دیوارهای نازکی که انجمن‌ها را به هم متصل کرده، باقی مانده است.

نکته: مکان روستا به‌خوبی مشخص نیست. در جاده با منحرف شدن به‌سمت راست، درست قبل از رسیدن به قلعه بعد از ده دقیقه به Al Jumail می‌رسید. در روستا سمت راست پارک کنید و سعی کنید کفش مناسب برای دریا به‌همراه ببرید.

شرکت در رویدادهای ورزشی

 

استادیوم ورزشی قطر

شرکت در رویدادهای ورزشی

استادیوم‌ها و زیرساخت‌های ورزشی مختلفی برای میزبانی از سیل خروش طرفداران جام جهانی 2022 در حال ساخت است. قطری‌ها به فوتبال به‌عنوان محبوب‌ترین ورزش در میان جوامع محلی و خارج از کشور بسیار اهمیت می‌دهند؛ اما این تنها به فوتبال ختم نمی‌شود. تورهای جهانی ATP هر فصل در پایتخت با حضور غول‌های تنیس جهان مانند راجر فدرر، اندی موری، سرنا ویلیامز و کارولین وزنیکی برگزار می‌شود.

قطر

شرکت در رویدادهای ورزشی

مسابقات جهانی موتورسواری (Qatar Moto Grand Prix) و تورنومنت‌های حرفه‌ای گلف نیز از رویدادهای سالانه هستند که در قطر برگزار می‌شوند؛ همچنین ورزش‌های سنتی قطر مانند مسابقات اسب عربی و مسابقات شترسواری و… نیز برگزار می‌شود.

قطر

شرکت در رویدادهای ورزشی

نکته: اگر می‌خواهید به غیر از تماشا کردن، از فعالیت‌های دیگر نیز لذت ببرید، باشگاه ورزشی Losail Circuit که مسیرهای پیاده‌روی و مسابقات را برای عموم باز می‌گذارد، امتحان کنید.

به Al Thakira Mangroves بروید

مانگروز قطر

به Al Thakira Mangroves بروید

جنگل ساحلی التکیره یکی از معروف‌ترین نقاط کشور است. جالب است بدانید این مکان، اکوسیستمی دارد سبز، همراه با آب که در دل شن‌های کویر و سوزان واقع شده است. اینجا مکانی برای زندگی پرندگان است. ماهی‌خوارها و فلامینگوها چندین سال به این منطقه مهاجرت می‌کردند.

بهترین راه برای لذت بردن از مانگرووز اجاره کردن یک کایاک (قایق پارویی) و گردش در میان سبزی‌ها است. اگر در ماه ژانویه به این مکان می‌روید، بهتر است یک جفت کفش مناسب در آب را بپوشید و به دل آب بزنید، آنجا است که کویر را به‌راحتی فراموش می‌کنید!

بازدید از مروارید قطر

مروارید قطر

بازدید از مروارید قطر

مروارید قطر (Pearl) نام جزیره‌ای مصنوعی در خلیج فارس واقع در نزدیکی شهر دوحه است. فضای این جزیره تقریبا ۴ میلیون مترمربع است. در این جزیره ساختمان‌های مسکونی و تجاری و سرگرمی‌های مختلف وجود دارد.

یکی از نقاط قوت آن چشم‌انداز بسیار زیبا است که از مدیترانه‌ای‌ها الهام گرفته شده است. آپارتمان‌های رنگارنگ، کانال‌ها، پل‌ها و فضاهای پیاده‌روی دوستانه همراه با رستوران‌ها و کافه‌ها، از زیبایی‌های این جزیره است.

در اطراف تفرجگاه‌ها قدم بزنید. شما در آب‌های بکر آن منطقه می‌توانید قایق‌های تفریحی را مشاهده کنید و در صورت امکان می‌توانید یک قایق‌رانی فوق‌العاده را تجربه کنید.

نکته: برای ورزش‌های آبی، مروارید قطر دارای شرکت‌های مختلفی است که می‌توانید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید، بنابراین اگر می‌خواهید آن‌ها را تجربه کنید، لباس مخصوص شنا با خود به‌همراه ببرید.

بازدید از روستای فرهنگی کاتارا

روستای کاتارا

بازدید از روستای فرهنگی کاتارا

روستای فرهنگی کاتارا (Katara Cultural Village) در مسیر Pearl قرار دارد. این روستا چشم‌انداز گران بهای هنر و فرهنگ قطر است.

پیچ‌وخم گذرگاه‌ها و آبراه‌ها در این مکان واقع شده و مکان را برای هنرنمایی هنرمندان، فیلم‌سازان و عکاسان آماده کرده است. در این مکان می‌توانید مسجدی با الگوی فیروزه‌ای و بنفش و آمفی تئاتر در فضای باز و چشم‌انداز دریا را مشاهده کنید.

در این مکان جشنواره‌های مختلف مانند: جشنواره سنتی دوحه، جشنواره میراث فلسطین و کنسرت‌ها برگزار می‌شود. در اینجا رستوران‌های سنتی مختلف و کافه‌ها و کیوسک‌های زیادی وجود دارد؛ به همین دلیل شما گرسنه نمی‌مانید، اگر به‌دنبال تست کردن یک گنج قدیمی هستید، چاپاتا و کاراک را تست کنید.

نکته: در آنجا ورزش‌های آبی نیز در دسترس هستند، اما برای دسترسی به سواحل باید پول پرداخت کنید. ساحل ۴ نیز از روزهای پنجشنبه تا شنبه برای خانواده‌ها رایگان است.

نگاهی به کورنیش دوحه

کورنیکه دوحه

نگاهی به کورنیش دوحه

پیاده‌روی در میان کورنیش دوحه (Doha’s Corniche)، برای گذران یک بعدازظهر، عالی است. گشت و گذار ۷ کیلومتری در کنار خلیج فارس از هتل شراتون (Sheraton) آغاز می‌شود و تا موزه هنرهای اسلامی ادامه دارد. در آنجا می‌توانید قهوه بخورید، بادکنک هوا کنید و با جعبه صدف‌ها عکس بگیرید که نماد سنت گذشته قطری‌ها است. در بین مسیر، وسایل ورزشی برای تناسب اندام موجود است و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید یک دید بدون مانع از شهر به دست آورید به کشتی‌های عربی بروید (بسیار جذاب هستند، سعی کنید آن‌ها را از دست ندهید).

نکته: برای سوار شدن به کشتی خجالت نکشید و چانه بزنید. فرد قایق‌ران هزینه را بر حسب تعداد افراد بالغی که سوار می‌کند، دریافت می‌کند.

بازدید از موزه هنرهای اسلامی

موزه هنرهای اسلامی

بازدید از موزه هنرهای اسلامی

معمار موزه هنرهای اسلامی I.M. Pei، هنگام طراحی این موزه پیشنهاد کرد که موزه را روی یک جزیره مستقل بسازند تا ساختمان‌های جدید مانع نمای زیبای آن نشوند. این موزه در کنار کورنیکه واقع شده است و از برخی زوایا شناور به نظر می‌رسد.

موزه هنرهای اسلامی در دوحه، پایتخت قطر، بزرگ‌ترین موزه اسلامی به شمار می‌رود. در آن آثار باستانی اسلامی چون کتاب‌های خطی، پارچه‌های نفیس، سنگ‌های گران‌بها و سکه‌های قدیمی از طلا، نقره و برنز که قدمت برخی از آن‌ها به پیش از اسلام و عهد ساسانیان باز می‌شود، به نمایش گذاشته شده است.

خوشنویسی، الگوهای اسلامی، جواهرات و منسوجات از سه قاره، این موزه را تبدیل به یک مجموعه قدیمی از آثار باستانی از قرن ۷ام تا ۱۹ام کرده است.

برای صرف یک ناهار کاری یا یک شب تاریخی به‌یادماندنی، Idam، اولین رستوران خاورمیانه با سرآشپزی Alain Ducasse فرانسوی را امتحان کنید.

تراس بیرونی در طبقه آخر موزه نمایی زیبا از دوحه را برای شما به نمایش می‌گذارد و غذاها و سرویس‌های عالی در اختیار شما قرار می‌دهد.

نکته: هنگام رفتن به موزه‌های اسلامی حتما مسیرهای اطراف موزه را دنبال کنید تا زمانی که به کافه MIA در فضای باز برسید، در آنجا روی صندلی‌های راحتی بنشینید و نمای زیبای شهر را تماشا کنید.

بازدید از موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی

موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی (Sheikh Faisal Bin Qassim Al Thani) یکی از موزه‌های شگفت‌انگیز و جالب در قطر است. این موزه در ۲۳ کیلومتری غرب دوحه واقع شده است. این موزه یک مجموعه شخصی از شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی، یکی از امیران کشور است.

شیخ فیصل این مجموعه را از سن ۱۰ سالگی خود جمع‌آوری کرده است. او برای نگهداری آن‌ها یک قلعه می‌سازد و وسایلی را که طی سفرهایش به دست می‌آورد، مانند کتاب‌های مذهبی قدیمی، منسوجات، بسته‌های قدیمی سیگار و حتی بمب‌های عثمانی قرن ۱۸ را در آن نگهداری می‌کند.

بیش از ۱۵ هزار اثر هنری در موزه وجود دارد و در یک سالن، قایق‌های مروارید سنتی و اتومبیل‌های قدیمی آمریکایی را نگه می‌دارند.

نکته: در این موزه مکان‌های زیادی برای تماشا وجود دارد، مطمئن شوید که از همه آن‌ها دیدن کنید، مانند خانه سوریه (Syrian house)، این خانه قبل از جنگ تکه تکه به قطر فرستاده شد و پس از آن دوباره به هم متصل شد.

بازدید از آثار هنری شرق و غرب جهان

قطر

بهترین صبحانه را در این مکان بخورید

هتلهای قطر

بهترین صبحانه را در این مکان بخورید

هتل‌ها در پایتخت صبحانه را متنوع‌تر، جدیدتر و معمولا خوشمزه‌تر ارائه می‌دهند؛ مانند سوشی، سالاد، کباب، پنیر، شکلات و انواع غذاهای گرم دیگر.

نکته: در قطر به‌عنوان یک کشور اسلامی مشروبات الکلی در مکان‌های عمومی وجود ندارد.

به مراکز خرید بروید

بازار قطر

به مراکز خرید بروید

برای رسیدن به مراکز خرید نیاز نیست فاصله زیادی را طی کنید. یکی از شناخته‌ترین مراکز، فروشگاه ویلاجیو (Venetian-inspired Villaggio Mall) است که در آن بیش از ۲۰۰ مغازه وجود دارد، البته راهروهای داخلی آن قسمت‌های اصلی هستند.

فستیوال سیتی قطر (Doha Festival City) بزرگ‌ترین بازار قطر است که هر چیز لازم برای خرید و سرگرمی را دارد. تمام برندهای روز، سینما و پارک در این بازار وجود دارد و به‌زودی پارک برفی داخلی نیز به آن اضافه می‌شود.

جاذبه های گردشگری کانادا

جاذبه های گردشگری کانادا

جاذبه های گردشگری قزاقستان

جاذبه های گردشگری قزاقستان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا