جاذبه های گردشگری فنلاند

دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 جاذبه های گردشگری
جاذبه های گردشگری فنلاند

جاذبه های گردشگری فنلاند

با ادامه معرفی 12 جاذبه توریستی و گردشگری کشور اروپایی فنلاند همراه سایت دایان باشید. 

 

پارک ملی Lemmenjoki

پارک ملی Lemmenjoki

پارک ملی Lemmenjoki

هر کسی که به دنبال تجربه قطب شمال است پارک ملی Lemmenjoki را دوست دارد. این پارک 70 ساله دارای جنگل های بکر است و بزرگترین پارک در فنلاند و یکی از بزرگترین بخش های تالابی در سراسر اروپا است که بیش از 1000 مایل مربع را پوشش می دهد.  رودخانه Lemmenjoki نیز یک چشم انداز علی برای پارک است .بازدیدکنندگان می توانند قایق را اجاره کنند یا تور بگیرند. این مکان برای یافتن خرس قهوه ای، گرگ ها و عقاب های طلایی وحشی و همچنین گوزن و گوزن شمالی مناسب است.

 Oulu اوولو

اولو

Oulu اوولو

Sweet little Oulu  (به تلفظ سوئدی Uleåborg) در نزدیکی انتهای شمالی خلیج Bothnia، در دهانه رود Oulu واقع شده است. دانشگاه آن در سال 1959 تاسیس شد. در فصل بهار، رویدادهای ورزشی متعددی مانند مسابقات اسکی در منطقه اوولو وجود دارد. در پایان قرن شانزدهم پادشاه جان III سوئد در جزیره Linnansaari در دهانه رودخانه Oulu قلعه ای ایجاد کرد و باعث رشد شهر در این جزیره شد و مجوز شهرداری را در سال 1610 دریافت کرد.

در سال 1822 تقریبا به طور کامل توسط آتش تخریب شده است. در طول قرن نوزدهم، تجارت قارچ در آن شکوفا شد و شهر به همین ترتیب رونق یافت. جاذبه های منطقه شامل : در انتهای شمالی Kirkkokatu در Oulu کلیسای جامع که در اصل در سال 1770-72 ساخته شده است. در سمت چپ ورودی، یک بنای یادبود تاریخی برای کسانی که در جنگ داخلی سال 1918 کشته شدند وجود دارد .  از انتهای شمالی Kirkkokatu، یک پل کوچک به جزیره زیبای Ainola Park منتهی می شود.

در انتهای غرب این جزیره کتابخانه شهرداری و موزه استان است . در شمالی ترین نقطه  باغ گیاه شناسی و در جزیره هپیزاری، یک تئاتر تابستانی وجود دارد . یکی دیگر از جاذبه های گردشگری محبوب برای توریست ها مرکز Tietomaa Science در شرق باغ گیاه شناسی Oulu است .

Tampere

تامپیر

Tampere

Tampere (با تلفظ سوئدی: Tammerfors) یکی از زیباترین شهرهای فنلاند است. این شهر در سال 1779 به عنوان یک شهر صنعتی تاسیس شد و در حال حاضر سومین شهر بزرگ فنلاند (بزرگترین شهر ساحلی اسکاندیناوی) و شهر صنعتی پیشرو در این کشور است. این شهر بین دو دریاچه، Näsijärvi در شمال و Pyhäjärvi در جنوب، که توسط Tammerkoski ، که در حدود 900 متر طول است، متصل شده است، بین دو دریاچه قرار دارد.

از Tampere به عنوان محل فعالیت فرهنگی مانند تئاتر هوای آزاد، جشنواره های متعدد و مراسم ورزشی محبوب یاد شده است. صنایع اصلی تامپیر در حال حاضر فلزکاری، منسوجات و کفش هستند. خیابان اصلی تامپیر Häemeenkatu است ، که از ایستگاه راه آهن از طریق میدان مرکزی به خیابان Humeenpuisto می رسد .

در این میدان Hämeensilta (پل) با چهار مجسمه از شخصیت های مشهور فرهنگ فنلاند توسط Wäinö Aaltonen ایجاد شده است علاوه بر تئاترهایی که شهرت بین المللی دارند، مجموعه وسیعی از امکانات فرهنگی و تفریحی مانند کتابخانه شهری مدرن، موزه لنین ، پارک ها و دریاچه های متعدد و پارک تفریحی Särkänniemi وجود دارد . در محدوده شهر نیز حدود 200 دریاچه وجود دارد و چندین خطوط کشتیرانی داخلی در تامپیر، از جمله کشتی های موتور سیلندر و بخارپزهای قدیمی قرار دارند، همچنین مطمئن شوید که از روستاهای قدیمی Ruovesi و Virrat دیدن می کنید .

 

 

 

Turku تورکو

Turku

Turku تورکو

شهر تورکو در جنوب غربی فنلاند (Åbo با تلفظ سوئدی)، قدیمی ترین شهر کشور فنلاند و زمانی پایتخت آن بوده است، در خلیج Bothnia، در دهانه Aurajoki قرار دارد . حدود 5 درصد از جمعیت سوئدی زبان هستند و شهر باعث جذب بسیاری از همسایگان سوئدی می شود . در سال 1525، شهر مجوز شهرداری خود را از گوستاووس واسا دریافت کرد.

در سال 1810، محل حکومت به هلسینکی انتقال یافت. در طی دهه 1970 Turku به یک مرکز توریستی قابل توجه تبدیل شد. مرکز شلوغ شهر Turku میدان بازار (Kauppatori) است که در بندر شمالی Aurajoki است. اینجا محلی عالی برای خوردن  قهوه و شیرینی است. در کنار این میدان، تئاتر سوئدی ، مرکز خرید شیشه ای هانزا و کلیسای ارتدکس  قرار دارد . کلیسای Turku، کلیسای اصلی است که در حدود 1230 سال در 1290 تاسیس شده و در سال 1290 به رسمیت شناخته شده است.

این کلیسای آجری عظیم در سبک کمون رنانه با همراهی های گوتیک و رنسانس و یک برج باشکوه 97 متری است که بر شهر حکمرانی می کند. دیگر مکان ها عبارتند از : “Suomen Joutsen” که در حال حاضر یک مدرسه آموزشی برای مأموران دریایی است ، مکان دیگر بارک ” Sigyn ” است . هر دو در تابستان بروی عموم مردم باز می شوند. همچنین در امتداد رودخانه ها تعداد زیادی از کشتی های قدیمی وجود دارد که به رستوران ها تبدیل شده اند. در نهایت،جایی که باید ببینید  قلعه قدیمی است . در سمت غرب تورکو واقع در نزدیکی بندر واقع شده است، قلعه در حدود 1300 ساخته شده است در آن زمان که جزیره در دهانه رودخانه بود. اکنون موزه تاریخی تورکو است .

 

 

 

 Vaasa واسا

واسا

Vaasa واسا

این شهر در سال 1300 تاسیس شد، واسا یک شهر مهم زمانی که سوئد به استقلال فنلاند رأی داد بوده است. شهر اصلی در سال 1852 سقوط کرد اما به شش کیلومتری شمال غربی در نزدیکی بندر انتقال یافت. خرابه های قدیمی شهر در حال حاضر یک پارک بزرگ (Vanha Vaasa، Gamla Vasa) است که ارزش بازدید را دارند. این شهر حدود 34 درصدش سوئدی زبان است و ارتباطات زیادی با سوئد دارد. این شهر جاذبه های زیادی را ارائه می دهد.

خط ساحلی طولانی ، موزه هنر مدرن Kuntsi، بندرگاه، موزه Ostrobothnian، مرکز طبیعت Terranova Kvarken، موزه هنر Tikanoja و موزه دریایی Vaasa . در شمال شهر در جزیره Tropiclandia  آبمیوه های گرمسیری ، پارک آبی ، استخر، و سونا مهیا است. در جنوب  Vasa مکان معروف Sederfjärden   که در دهانه ناشی از شهاب سنگ میلیون ها سال پیش به وجود امده است قرار دارد . در سمت شمال پارک ملی Kvarken ، یک مجمع الجزایر بکر و وحشی است که تعداد بسیار زیادی از پرندگان را دارد .

Vasa همچنین میزبان تعدادی از رویدادهای فرهنگی قابل توجه مانند Night of the Arts می باشد . جشنواره موسیقی Korsholm که یکی از مشهورترین جشنواره های موسیقی محله است .

پارک ملی Archipelago

پارک ملی آرژانتین

پارک ملی Archipelago

پارک ملی Archipelago (ANP) در نزدیکی Turku در سال 1983 تاسیس شد. این جزایر ترکیبی بسیار منحصر به فرد از فرهنگ های فنلاندی، روسی و سوئدی را ارائه می دهد. جزایر فنلاندی نیز بهشتی ​​برای علاقه مندان به فضای باز است.

در این جزایر، هوا و دریا نسبتا آرام است. قایق های بادبانی ، خرچنگ ها و غازهای دریایی جاذبه اصلی اند برای گشت و گذار می تواندی انواع قایق های تفریحی و تورها را درخواست کنید .

اینجا نیز یک مکان باور نکردنی برای دیدن شیردریایی و گرفتن ماهی قزل آلای بسیار بزرگ است. حدود 60،000 نفر سالانه به پارک می آیند، اما با توجه به اندازه منطقه، هرگز شلوغ نمی شود.  تمام خط ساحلی فنلاند با این گنجینه های جزیره پوشیده شده است. جالب ترین جزایر برای بازدید در پارک Jurmo، Noto، Uto، Aspo، وHoutskär اند.

جاذبه های گردشگری قبرس

جاذبه های گردشگری قبرس

جاذبه های گردشگری فرانسه

جاذبه های گردشگری فرانسه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا