قصر المصمک –  ریاض

قصر المصمک بنایی اجری و گلی است که در محله ای قدیمی در مرکز ریاض قرار دارد.

جاهای دیدنی و گردشگری عربستان سعودی

مسجد اجابه – مدینه

«مسجد الإجابه» یکی از مساجد کهن و تاریخی در مدینه است که همواره مورد توجه زائران بوده است. این مسجد در زمان حیات رسول خدا(ص) ساخته شد و پیامبردر آن نماز خواند. علت نام‌گذاری مسجد به این اسم از این جهت است که طبق نقل محدثان اهل سنت و مضمون بعضی از روایات شیعه، رسول خدا پس از اینکه در این مسجد نماز خواند، سه مطلب را از خداوند خواست. خداوند دعای او را در دو مورد اجابت کرد و در یک مورد رد نمود.

جاهای دیدنی و گردشگری عربستان سعودی

مداین صالح (حجر) – مدینه

مداین صالح یا حِجْر نام شهری تاریخی با سازه‌های سنگی در شمال باختر عربستان سعودی است. این شهر در دوره نبطی‌ها یکی از مسیرهای رفت و آمد اصلی کاروان‌های بازرگانی بود.

جاهای دیدنی و گردشگری عربستان سعودی

شعب ابی طالب – مکه

شِعْب ابی‌طالب، درّه‌ای میان دو کوه ابوقبیس و خندمه در مکه است. در سال هفتم بعثت، رسول خدا(ص)، بنی‌هاشم و مسلمانان به سبب آزارهای مشرکان مکه به شعب پناه جستند و سه سال در محاصره اقتصادی و اجتماعی در این مکان به سر بردند. امام علی(ع) در نامه‌ای به معاویه به دشمنی قریش و محاصرۀ ۳ ساله شعب ابی‌طالب اشاره کرده است.

موزه ملی عربستان

موزه ملی عربستان سعودی یک موزه ملی بزرگ در ریاض پایتخت عربستان سعودی است که در سال ۱۹۹۹ میلادی بنا شده و بخشی از مرکز تاریخی ملک عبدالعزیز در ریاض است.

جاهای دیدنی و گردشگری عربستان سعودی

چاه اریس عربستان

چاه اریس در غرب مسجد قبا قرار دارد.