جاذبه های گردشگری سوئیس

چهارشنبه 14 اردیبهشت 1401 جاذبه های گردشگری
جاذبه های گردشگری سوئیس

جاذبه های گردشگری سوئیس

 

سوئیس با داشتن سرزمینی از کوه ها با جاذبه های گردشگری بسیار و مناظر طبیعی جذاب و دیدنی می تواند تعجب برانگیز باشد. تقریباً در هر بخش از این کشور، زیبایی طبیعی، قله های پوشیده از برف، دریاچه های دلپذیر، دره های زمردی رنگ، یخچال های طبیعی زرق و برق دار و موارد بیشتر، تصویر کامل سوئیس را ترسیم می کنند. سوئیس همانند تصویرش، مکانی خارج از یک افسانه به نظر می رسد و احساس می شود.

آبشار راین

در 150 متر عرض و 23 متر ارتفاع، آبشار راین یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای اروپا است – واقعیتی که حتی قبل از دیدن آن‌ها آشکار می شود. حداکثر 600000 لیتر آب در هر ثانیه بر فراز صخره ها می ریزد و صدایی زیبای برخورد آب را منعکس می کند. در منظره ای رمانتیک برای پیاده روی در کنار آبشار می تواند بسیار لذت بخش باشد.

همچنین در این مکان می تواند قایق سواری کنید. بهترین ماه سفر به طور مداوم در طول روز از ماه مه تا سپتامبر انجام می شود. از طرف دیگر، هزینه ورودی Schloss Laufen را پرداخت کنید تا مستقیماً از بالا به آبشار زیبای راین نگاه کنید. یکی از مزایای این کار فرار از انبوه توریست ها است که در تلاش برای یافتن بهترین زاویه برای عکس برداری هستند.

آبشار راین یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سوئیس
آبشار راین

اینترلاکن

مقصد بین المللی تعطیلات تابستانی سوئیس، اینترلاکن در میان دریاچه تون در غرب و دریاچه برینز در شرق واقع شده است. این مقصد توسط چندین قله بلند احاطه شده است که مکان مناسب برای شروع ماجراهای آلپی شما است. شهر مشهور اینترلاکن نمونه ای برجسته از برنامه ریزی شهری است.

یک شهر خارق العاده با 35 هکتار فضای آزاد، دارای باغ های گل، رستوران های کوچک و کافه های مجلل به همراه یک بلوار مرکزی است که منظره ای نفس گیر از آلپ های سوئیس اطراف آن را ارائه می دهد. پیاده روی، کوهنوردی و قایقرانی برخی از فعالیت های محبوب در این منطقه است. اگر می خواهید از زیبایی های ارتفاعات پائین تر ازن ناحیه لذت ببرید، به رودخانه اینترلاکن نیز سَر بزنید.

شهر اینترلاکن یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سوئیس
منطقه اینترلاکن

دریاچه زوریخ

دریاچه زوریخ که از طریق آب های کوهستان تغذیه می شود، بیشتر برای تردد مسافر و حمل بار کاربرد داشت. امروزه این دریاچه پر بازدید از مکان های برتر گردشگری سوئیس به شمار می رود و بازدید کنندگان را با قایق های مسافربری، مسیرهای پیاده روی و پارک های سرسبز جلب می کند که در برابر زنجیره ای از تپه های فوتوژنیک قرار دارد.

این دریاچه برای تهیه آب تمیز به شهرهای اطراف مورد استفاده قرار می گیرد. طول دریاچه 40 کیلومتر (25 مایل) و حدود 3 کیلومتر (2 مایل) عرض دارد. شهر زوریخ خود را در انتهای شمال غربی دریاچه می بیند که زمینه ای برای تورهای دوچرخه سواری در امتداد «ساحل طلایی» است. مناطق خوب ساحلی زوریخ دارای چندین ساحل بیکران برای شنا و آفتاب گرفتن است.

دریاچه زوریخ یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سوئیس
دریاچه زوریخ

دریاچه لوسرن

کوه‌های آلپ را با یک تور قایقرانی هدایت شده در قلب سوئیس بیابید. این دریاچه مساحتی بیش از 114 کیلومتر مربع (44 مایل مربع) را در بر می‌گیرد، بخش اعظم خط ساحلی آن به سرعت در کوه های اطراف بالا می رود. اکثر بازدیدکنندگان تصمیم می گیرند با سفر با یکی از قایق های تفریحی دکه در سواحل دریاچه به وفور دیده می شوند، این منطقه زیبا را تجربه کنند.

 

همچنین می توانید دریاچه را به صورت جاده ای دور بزنید که از یک مسیر با چشم انداز زیبا پیروی می کند و از چندین تونل نیز عبور می کند. با این وجود سفر خود را با بازدید از این دریاچه غنی کنید، حتماً از چمنزار کوهستان در ساحل جنوب شرقی دریاچه، زادگاه ملت سوئیس دیدن کنید.

دریاچه لوسرن یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سوئیس
دریاچه لوسرن

پارک ملی سوئیس

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری سوئیس پارک ملی سوئیس است که نباید از آن غافل شد. این پارک با 172 کیلومتر مربع مناظر بدون پوشش از یخچال های طبیعیِ پوشیده از برف، مراتع حاشیه ای، آبشارها و جنگل‌های سرسبز را نشان می دهد و این مکان را به جایی برتر برای دیدن در سوئیس تبدیل می کند. در کل 21 مسیر پیاده روی در پارک حرکت کنید. از فرصت به وجود آمده برای دیدن حیواناتی همانند عقاب های نادر طلایی و روباه ها استفاده کنید. پارک ملی سوئیس می تواند بخش اعظمی از ماهیت طبیعت بکر و زیبای این کشور اروپایی را نشانتان دهد.

پارک ملی سوئیس یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سوئیس
پارک ملی سوئیس

لوگانو

سفر به لوگانو سوئیس می تواند بی نهایت هیجان انگیز باشد. از مرزهای ایتالیا در جنوب – نفوذ ایتالیا در منطقه تیچینو غیرقابل انکار است – از زبان محلی، ویلاهای عاشقانه و غذاهای غنی گرفته تا تابستان های گرم، لوگانو فوق العاده است.

اگرچه سوئیس کشوری خنک و اغلب سرد است، اما هوا در جنوب سوئیس با وزش هوا از مدیترانه گرم می شود. لوگانو با موزه ها و تعدادی از میراث فرهنگی که در کاخ های نئوکلاسیک (ساختمان های بزرگ) قرار گرفته اند، شناخته می شود. این شهر در شمال لاگو واقع شده است که منطقه ای می باشد که توسط افراد مشهور لقب «مونت کارلو سوئیس» را به خود گرفته است.

شهر لوگانو یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سوئیس
شهر لوگانو

برن

بسیاری از مردم نمی دانند که شهر قرون وسطایی برن پایتخت سوئیس است، اما هنگامی که در خیابان های باریک و سنگ فرش شده آن قدم می زنند، مطمئناً همه شک ها از بین می روند. تاریخ در هر گوشه از این شهر، به ویژه در شهر قدیمی آن که از آن به عنوان میراث جهانی یونسکو یاد می شود، نمایان است.

برج های باستانی با نمای ماسه سنگی، فواره های بی شمار و خیابان ها پر از بوتیک ها، رستوران ها و کافه ها هستند که بعضی اوقات درون انبارهای طاق پنهان می شوند. به عنوان کرسی فعلی پارلمان سوئیس (بوندس هاوس)، برن یکی از با سابقه ترین مراکز تاریخی سوئیس است. این شهر دارای یک باغ گیاه شناسی خیره کننده، یک بازار هفتگی رنگارنگ با دسترسی به رودخانه Aare و پارک خرس است، جایی که خانواده خرس ها که نمادی از شهر هستند در آن ساکن هستند.

شهر برن یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سوئیس
شهر برن

ایستگاه قطار جانگ فراو

ایستگاه قطار جانگ فراو واقع در پای قله جانگ فراو، توسط بزرگ‌ترین یخچال طبیعی آلپ احاطه شده است، از زمان اتمام ایستگاه در سال 1912، جانگ فراو یکی از جاذبه های برتر سوئیس تبدیل شده است. تعدادی رستوران و کافی‌شاپ در این مکان وجود دارند که در اطراف سایت مستقر هستند که می توان برای نوشیدنی و خوردن غذا محلی فوق العاده زیبا باشد.

تونل ها ایستگاه، این مکان را به سایر جاذبه های کنار آلپ وصل می کند، مانند مشاهده ابوالهول، یکی از بلندترین رصدخانه های جهان! اگر وقت کافی داشته باشید، می توانید قصر یخی و دروازه یخی در این منطقه دیدن کنید. حتی با وجود هوای خنک و گاهی سرد، دیدن این منطقه می تواند روح آدمی را تازه کند.

ایستگار قطار جانگ فراو یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سوئیس
ایستگاه قطار جانگ فراو

تاکستان های لاواکس

اما با اتوبوس و سفری کوتاه از لوزان به تاکستان های لاواکس بروید و به سرعت خواهید دید که تاک های غالب در این بخش از کشور چقدر یاد هستند. یک سایت میراث جهانی یونسکو که مربوط به قرن دوازدهم است، تاکستان در اینجا در تراس هایی در دامنه های شیب دار که به سمت دریاچه ژنو حرکت می کند رشد می کنند. این منطقه به لطف سه خورشید سرزمین اصلی رشد انگور است، خورشید واقعی، نور منعکس شده از دریاچه به تاکستان و گرمای جذب شده توسط تراس هایی که انگورها را در شب گرم می کنند.

از دهکده لوتری می توان در باغ های تاکستان تا مونترکس رفت و آمد کرد. اگر ترجیح می دهید به این منطقه از سوئیس سفر کنید، در تابستان با یک قطار کوچک توریستی، یعنی Lavaux Panoramic می توانید در مسیر خوش منظره تردد کنید و یا پس از پیاده شدن از آن شروع به پیاده روی کنید و از طبیعت بکر لذت ببرید.

تاکستان های لاواکس یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سوئیس
تاکستان های لاواکس

قلعه چیلون

یکی از بهترین جاذبه های توریستی و تاریخی سوئیس را کشف کنید که الهام بخش لرد بایرون، روس، دلاکروویکس و کوربت است. قلعه چیلون در لاک لمن (دریاچه ژنو) دارای سبک های معماری از جمله کلیساهای طاق دار، سبک طراحی قرون وسطایی، اتاق خواب های مجلل و سالن های ضیافت رنسانس است. چیلون همچنین به صورت اختصاصی از ژوئن تا اکتبر باز است و میزبان گردشگران مختلف از سرتاسر جهان می باشد.

قلعه چیلون یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سوئیس
قلعه چیلون

مقر سازمان ملل متحد در اروپا

پیوستن به صف های گاه طولانی برای بازدید از این ساختمان عظیم دهه 1930 که مقر اروپایی ملل متحد است، ارزش دیدن را دارد. بیش از 100000 نفر بازدید در سال با توجه به در دسترس بودن، جلوه ای از تالار مجمع، اتاق شوراها و حقوق بشر و اتاق اتحاد تمدن ها را در اختیار شما قرار می دهد. سقف باور نکردنی آن توسط نقاشی میگوئل بارسلوی هنرمند اسپانیایی نقاشی شده است. بازدید از مقر سازمان ملل را با یک سفر به موزه صلیب سرخ، درست در کنار آن ترکیب کنید.

مقر سازمان ملل متحد یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سوئیس
مقر سازمان ملل متحد در اروپا

کلیسای جامع گوتیک

کلیسای جامع گوتیک قرن سیزدهمی لوزان در بالای تپه ای در سیته واقع شده است و بزرگ‌ترین آن در سوئیس می باشد. معماری چشمگیر این کلیسا به ویژه قسمت ورودی بنا به صورت زینتی و پنجره ای شبیه گل رز زیبا که با نشانه های زودیاک بنا شده است. منظره ای پانوراما از بام های قرمز رنگ شهر، وسعت دریاچه ژنو و کوه های به آسمان برافراشته، در حالی که می توانید با بالا رفتن از 225 پله، زیباترین قسمت های ای کلیسا و طبیعت اطرافش را مشاهده کرد.

ماترهورن

یکی از نمادهای آلپ سوئیس، ماترهورن یکی از بلندترین قله های رشته کوه های آلپ است که در زمره مهمترین جاذبه های گردشگری سوئیس است. قله آن در فاصله بین سوئیس و ایتالیا قرار دارد و قله آن 14،692 متر ارتفاع دارد و یکی از خطرناک‌ترین قله ها برای کوهنوردان است. در پای ماترهورن دهکده زیبای زرمات قرار دارد. این هتل دارای اقامتگاه تفریحی در سطح جهانی است که دارای کلبه های عجیب و زمین هایی برای اسب سواری است. این روستا برای حفظ زیبایی و جذابیت دنیای قدیمی خود، وسایل نقلیه موتوری را ممنوع کرده و آن را به مکانی مناسب برای لذت بردن از زیبایی های یک تعطیلات سوئیسی تبدیل کرده است.

قله ماترهورن یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سوئیس
ماترهورن

چرا باید به سوئیس سفر کرد؟

برای گشت و گذار در سوئیس دیگر لازم نیست به چیزی فکر کنید! هر گوشه از این کشور زیبایی های مخصوص به خود را دارند. دریاچه ها و کوه های سوئیس در هر زمانِ سال زیبا هستند، از قله های کوهستانی پوشیده از برف و اسکیت روی یخ روی دریاچه ها تا پیاده روی در مزارع سبز یا جشن گرفتن برترین جشنواره ها کارناوال های سوئیس، سفر خود خاطره انگیز کنید.

کسانی که می خواهند این گوهر اروپایی را ببینند، کمبود مکان برای بازدید از سوئیس را پیدا نخواهند کرد و مسافرت در این کشور با نرخ جرم کم و احساس امنیت زیاد را از ته دل تجربه خواهند کرد. امیدواریم از جاذبه های گردشگری سوئیس لذت کافی را ببرید. حتما می دانید که برای حضور در کشورهای خارجی مانند سوئیس نیاز به ویزا دارید. همانطور که گفته شد در مورد سوئیس باید ویزای شینگن داشته باشید.

جاذبه های گردشگری عراق

جاذبه های گردشگری عراق

جاذبه های گردشگری سوریه

جاذبه های گردشگری سوریه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا