جاذبه های گردشگری بریتانیا

یکشنبه 11 اردیبهشت 1401 جاذبه های گردشگری
جاذبه های گردشگری بریتانیا

جاذبه های گردشگری بریتانیا

دراین مطلب جذاب از مجله دایان به معرفی 20 مورد از بهترین جاذبه های گردشگری بریتانیا می پردازیم که روزانه توریست های بسیاری از این مکان ها دیدن می کنند.


موزه ملی اسکاتلند

دیدنی های انگلیس

موزه ملی اسکاتلند

موزه ملی اسکاتلند یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری ادینبورگ (ادینبرو) در اسکاتلند به شمار می رود. به راستی که این بنا یک ساختمان شگفت‌انگیز است، گالری بزرگ اولین تاثیر مهیج را در بازدید کنندگان ایجاد می‌کند و شما به عنوان یک فرد بازدید کننده می‌توانید روزها در این موزه شگفت انگیز کاوش کنید و با هر بار دیدن شگفتی های بیشتر، شگفت زده شوید.


استون هنج

جاهای دیدنی بریتانیا

استون هنج

استون هنج معروف ترین بنای تاریخی ماقبل تاریخ در انگلیس است. در دوران نوسنگی، حدود ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد، راز این که چگونه و چرا سنگ‌های عظیم در اواخر دوره نوسنگی یعنی حدود 2500 سال پیش از میلاد، به این مکان منتقل شدند، قرن هاست که مردم را مجذوب کرده‌ و از این بنای تاریخی یک جاذبه گردشگری پرطرفدار ساخته است.


برج لندن

مکان های دیدنی انگلیس

برج لندن

برج لندن یک قلعه ای تاریخی در مرکز لندن است. برج لندن مجموعه ‌ای متشکل از چندین ساختمان با دو لایه دیوار دفاعی و یک خندق است. این برج داستان های مرگ، شکنجه و خونخواهی زیادی را به خود دیده است.

اگرچه در ابتدا این قلعه برای سلطنت بنا شده بود اما چندی بعد برخی از شاهزادگان برج، در آن زندانی می شدند. این جاذبه گردشگری به عنوان یکی از پر رمز و راز ترین جاذبه های لندن است و همه سالانه افراد زیادی را برای بازدید به سمت خود می کشاند.


برج بلکپول

جاذبه های انگلیس

برج بلکپول

از سال 1894 برج 518 فوتی بلکپول مشرف به ساحل معروف ساحلی لنکاوی قرار دارد. این جاذبه نماد یک دوره با شکوه گذشته است و توسط معمار ویکتوریایی فرانک مچم ساخته شده است که برای ساخت آن از برج ایفل الهام گرفته است. جالب است بدانید که مجموعه‌ای که در قسمت زیرین برج قرار دارد به اندازه خود برج مشهور بوده و شامل تالار رقص و سیرک است.


 

پروژه عدن (Eden Project)

دیدنی های انگلیس

پروژه عدن (Eden Project)

گنبدهای جالب توجه پروژه Eden یکی از جاذبه های معروف جهانی در کورنوال است. این پروژه به عنوان بزرگترین گلخانه جهان به ثبت رسیده است. جالب است بدانید که در هر سه گنبد حبابی، ۳ گونه مختلف شرایط آب و هوایی خاصی توسط Sir Tim Smit طراحی و شبیه ‌سازی شده است و شامل هزاران گونه گیاهان مختلف است. گشت و گذار در این جاذبه گردشگری بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد.


کاخ همپتون کورت، لندن

جاذبه های انگلیس

کاخ همپتون کورت، لندن

کاخ همپتون کورت یک کاخ سلطنتی و یکی دیگر از جاذبه های بسیار پرطرفدار لندن است. جالب است بدانید که این کاخ در سال ۱۵۱۵ میلادی توسط تامس وولسی ساخته شده است و یکی از کاخ های به جا مانده از دوران حکومت هنری هشتم می‌ باشد. بازدید از این کاخ سلطنتی و قدم زدن در محوطه آن می تواند تجربه بسیار خوبی باشد.


موزه پیت ریورز، آکسفورد

مکان های دیدنی انگلیس

موزه پیت ریورز، آکسفورد

اگر جاذبه های مرموز و تا حدودی ترسناک برایتان جذاب است، بازدید از از این موزه آکسفورد را به شما پیشنهاد می کنم. در این موزه بیشتر از نیم میلیون اشیای گوناگون از سراسر جهان قرار دارد. این اشیا چیزهایی مانند کله‌ های کوچک شده‌ انسان ‌ها، قایق تانزانیایی، زره های سامورایی و … هستند که داخل قفسه‌ها قرار گرفته‌ و یا از سقف آویزان شده‌ اند.


استرانفورد، زادگاه شکسپیر

جاهای دیدنی بریتانیا

استرانفورد، زادگاه شکسپیر

استرانفورد شهری است که شکسپیر در آن متولد شده است. با وارد شدن به این شهر شما می توانید از خانه ای که زادگاه شکسپیر بوده و در آن بزرگ شده، دیدن کنید. این خانه، خانه کوچک دوبلکس، با بدنه گچی کرم و چوب های مشکی است. این خانه در فاصله نه چندان دور از رود آون قرار دارد.


آلبرت داک، لیورپول

جاهای دیدنی انگلیس

آلبرت داک، لیورپول

آلبرت داک تاریخی لیورپول دارای بزرگترین مجموعه از ساختمانهای درجه یک در کل انگلستان است. آلبرت داک مجموعه‌ای دیدنی از باراندازها و لنگرگاه های کشتی ها است، که در سال 1839 تاسیس شد. این جاذبه زیبا از مجموعه میراث جهانی یونسکو به شمار می رود، به همین خاطر پیشنهاد می کنم که در سفر به لیورپول، بازدید از آن را از دست ندهید.


بنای یادبود اسکات، ادینبورگ

جاهای دیدنی انگلیس

بنای یادبود اسکات، ادینبورگ

این بنای یادبود سر به فلک کشیده در خیابان پرنسس ادینبورگ، به یادبود نویسنده اسکاتلندی سر والتر اسکات ساخته شده است و یکی از مشهورترین بناهای دیدنی شهر است. می توانید از پله های مارپیچ آن بالا بروید تا از موزه طبقه اول با پنجره های شیشه ای رنگی باشکوه آن بازدید کنید.


پارک مجسمه یورکشر، وست برتون

جاذبه های انگلیس

پارک مجسمه یورکشر، وست برتون

پارک مجسمه سازی یورکشر با بیش از 80 مجسمه در ۵۰۰ هکتار زمین در سال ۲۰۱۸ افتتاح شد. این مرکز شامل یک رستوران و فروشگاه و همچنین یک فضای گالری است که میزبان برنامه های هنری است. علاوه بر زیبایی مجسمه ها، این جاذبه مکانی عالی برای لذت بردن از رنگ‌های زیبای فصل پاییز است.


قلعه ادینبورگ

جاهای دیدنی بریتانیا

قلعه ادینبورگ

این قلعه قدرتمند که در بالای شهر تاریخی ادینبورگ بر روی آتشفشانی معروف به Castle Rock واقع شده است، یکی از پربازدیدترین جاذبه های اسکاتلند است. این بنا در قرن دوازدهم توسط دیوید اول، پسر مارگارت اسکاتلند ساخته شد و تا سال 1603 محل اصلی سلطنت اسکاتلند بود.


ردکلیف کمرا (Radcliffe Camera)، آکسفورد

دیدنیهای انگلیس

ردکلیف کمرا (Radcliffe Camera)، آکسفورد

شهر آکسفورد ساختمان‌ها و بناهای تاریخی بسیاری دارد اما در این بین، قابل توجه تاریخی دارد ، اما ساختمان گنبدی ردکلیف کمرا متمایزترین ساختمان این شهر است. این بنا توسط معمار جیمز گیبس بین سالهای 1737 و 1749 ساخته شده است تا کتابخانه علمی جدیدی در آن مستقر شود.


بازار بورو، لندن

جاهای دیدنی انگستان

بازار بورو، لندن

این بازار احتمالاً مشهورترین بازار مواد غذایی در انگلیس است، و قدمت آن به حدود هزار سال می رسد. در سال 2016 این بازار تحت بازسازی عظیم قرار گرفت و امروزه مملو از بازرگانان صنعتگر بین المللی است که بهترین محصولات را در غرفه ها، مغازه ها و رستوران ها می فروشند.

فرشته شمال، گیتس‌هد

جاذبه های گردشگری انگلستان

فرشته شمال، گیتس‌هد

فرشته شمال نام جاذبه تاریخی و حاصل هنر خارق العاده آنتونی گورملی است. فرشته شمال نمادی است که بر روی تپه‌ ای نزدیک به نیوکاسل در گیتس‌هد انگلستان، برای نمایش پیشینه تاریخی این منطقه به جهانیان نصب گردید و هر ساله بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می کند. طول بال های این شاهکار عظیم تقریباً به اندازه یک جت جامبو با عرض 177 فوت و طول 66 فوت است.


اسکله کاخ برایتون

دیدنیهای انگلستان

اسکله کاخ برایتون

برایتون مهم‌ترین تفریحگاه ساحلی انگلیس است و اسکله ویکتوریایی 1722 فوتی آن که در سال 1899 افتتاح شده، یکی از بهترین نمونه های اسکله تفریحی جهان است. می توانید در حالی که ماهی و چیپس می خورید از دیدن منظره زیبایی این مکان غرق لذت شوید.


دریاچه لاک نس

جا های دیدنی انگلیس

دریاچه لاک نس

دریاچه زیبای لاک نس دومین دریاچه بزرگ اسکاتلند است. گفته می شود که طول تقریبی این دریاچه چیزی حدود 37 کیلومتر است. به طور قطع می توان دریاچه لاک نس را یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری و تفریحی اسکاتلند بر شمرد. قطعا دیدن منظره خارق العاده این دریاچه خالی از لطف نخواهد بود.


موزه طراحی V&A

جاهای دیدنی انگلستان

موزه طراحی V&A

موزه طراحی V&A در سپتامبر 2018 افتتاح شد و کنگو کوما معمار این موزه زیبا و در عین حال خاص است. طراحی صخره ای این موزه بی دلیل نیست و کوما با الهام از صخره های امتداد شرقی ساحل اسکاتلند، این موزه را طراحی کرده است. این موزه زیبا دارای گالری های بسیار است که به نمایش طراحی های بی نظیر از اسکاتلند و سایر نقاط جهان می پردازد.


قلعه کرناروون

جاهای دیدنی بریتانیا

قلعه کرناروون

این قلعه در فاصله 400 کیلومتری از لندن، در ساحل ولز واقع شده است. این قلعه ترسناک در قرن 13 توسط ادوارد اول ساخته شده است. جالب است بدانید که این جاذبه گردشگری در سال ۱۹۸۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و در حال حاضر به عنوان موزه پذیرای گردشگران بسیار زیادی است.


حمام رومی

جاهای دیدنی انگلیس

حمام رومی

مجموعه حمام رومی باستان در مرکز باث، یکی از شهرهای انگلستان واقع شده است. این جاذبه در حوالی چشمه های آب گرم طبیعی در قرن اول میلادی در یک محل استقرار رومی که در آن زمان با نام Aquae Sulis شناخته می شد، ساخته شد.

نکته جالب توجه در مورد این جاذبه این است که تمام دیوارهای داخلی و کف حمام به سنگ مرمر مزین شده اند. این مکان زیبا یکی از جاذبه های جذاب انگلستان است که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند.

جاذبه های گردشگری بلاروس

جاذبه های گردشگری بلاروس

جاذبه های گردشگری برزیل

جاذبه های گردشگری برزیل

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا