تعبیر خواب شما چیست؟ مجموعه ای از تعبیر خواب

سه‌شنبه 21 اسفند 1397 تعبیر خواب
تعبیر خواب

علم تعبیر خواب چه می‌گوید؟

خواب یکی از آیات و نشانه‌های خداوند است. هنگامی‌که انسان به خواب فرومی‌رود، روحش از پنجره جسم خارج شده و به طرف عالم بالا و آسمان‌ها به پرواز درمی‌آید و هر آنچه را که روح در این سیر و سیاحت مشاهده می‌کند، به شکل خواب در ذهن شخص مجسم می‌شود.
در قرآن کریم چندین واژه برای خواب آمده است، از جمله «حُلم» که جمع آن «أحلام» است، همچنین «منام» و «رؤیا». در احادیث نیز واژه «رؤیا» آمده است، و از خواب‌های صادق و نیکو به «مُبشّرات» نیز یاد شده است.
رویای صادقه
یکی از علایم خواب راست و رؤیای صادق این است که با جزئیاتش در خاطر شخص می‌ماند؛ امّا خواب بیهوده و پریشان یا در ذهن نمی‌ماند و اگر بماند به صورت پراکنده و نامفهوم است.
زمان تحقق خواب
علامه خلیل ظاهری به نقل از امام محمّدبن‌سیرین می‌نویسد که زمان تحقّق تعبیر خواب به اعتبار زمان دیدن خواب نیز متفاوت است، به‌طور مثال:
  • خوابی که در زمان ابتدایی شب دیده شود، حداقل بیست سال بعد تعبیر آن ظاهر می‌شود.
  • خوابی که در آخر شب دیده شود، تقریباً تعبیر آن زود ظاهر می‌شود.
  • خوابی که بعد از طلوع فجر دیده شود، تعبیر آن طی یک ماه به وقوع می‌پیوندد.
 نهایت مدت تحقّق خواب بیست سال است،‌ چرا که تعبیر خواب حضرت یوسف، ‌علیه‌السلام، پس از بیست سال به وقوع پیوست. این را نیز باید به‌خاطر سپرد که این محاسبه‌ها بر مبنای قیاس و تخمین است و قطعی نیست؛ زیرا در این باره احکام و توضیحات واضح و روشنی از قرآن و سنّت در دست ما نیست.
باید دانست که خواب دیدن در اختیارآدمی نیست؛ بر ‌همین اساس اگر شخصی خود را در بهشت در میان خیل فرشتگان دید، امّا رفتار و کردارش خلاف شریعت بود، با دیدن چنین خوابی در شمار نیکان و صالحان قرار نمی‌گیرد. همچنین اگر شخصی خود را در میان آتش جهنّم دید، این شخص با دیدن این خواب در شمار فاسقان و کافران قرار نمی‌گیرد. البته این‌گونه خواب‌ها می‌تواند یک نشانه و علامت باشد؛ دیدن بهشت نشانه این‌که شخص توفیق می‌یابد عمل شایسته و نیکی انجام دهد، و دیدن جهنّم نشانه این‌که شخص به عمل بدی مبتلاست و باید از آن پرهیز کند.

 

تعبیر خواب مار

مار نیرو یا انرژی پشت سر هر حرکت هدفمند است. نیروی حیات، توان بالقوه و نهانی که ما را به رشد و در عین حال مرگ وا می‌دارد، البته در کنار غرایز و احساساتی که با توان بسیار ما را هدایت می‌کنند.این انرژی، به مانند جریان الکتریسیته در خانه که می‌تواند به گرما، نیرو، صوت و تصویر تبدیل شود، در پس تمامی کارکردهای ما نهفته است. بنابراین در برخی رویاها مار نشان دهنده جنسیت ما هستند؛ در برخی رویاها به انرژی جاری در بدن ما اشاره می‌کند که کار گوارش “روده به مثابه ی مار” را انجام میدهد؛ یا انرژی خلاق یا زهرآگین افکار و احساسات ما.

برای آگاهی از تفسیر کامل رویا به مقاله تحت عنوان تعبیر خواب مار مراجعه نمایید.

تعبیر خواب مرده

 

رویای مردمان مرده منظور تصویر رفتگانی است که شما ایشان را می‌شناختید. اکثر رویاهایی که در آن‌ها مردگان ظاهر می‌شوند حاصل تلاش ما برای کنار آمدن با خاطرات، احساس گناه، خشم و سایر احساساتی است که در ارتباط با آن‌‌ها داشته‌ایم. یا احساسمان درباره خود مرگ. وقتی شخصی که به ما نزدیک است می‌میرد، به دورانی قدم می‌گذاریم که رابطه ما با او تغییر می‌کند و از موجودی حاضر در عالم ماده به موجودی زنده در خاطرات و زندگی درونی ما تبدیل می‌شود. تعبیر خواب مرده می‌تواند شما را از فضای کلی رویا آگاه سازد.

تعبیر خواب دندان

 

دیدن دندان در خواب اشاره به موضوعاتی همچون پرخاشگری، دفاع، توانایی ما برای “با چنگ و دندان چسبیدن به زندگی”، توانایی ما برای بدست آوردن آنچه می‌خواهیم، سخنانی که از دهانمان خارج می‌شوند یا “فرو داده می‌شوند”، نحوه‌ی حضور ما در اجتماع دارد. این رویا می‌تواند نشانه‌ای از سن و سال فرد رویابین نیز باشد.

 

تعبیر خواب گربه

 

گربه حیوانی آرام و اهلی است و قابل تربیت که قدرت خوپذیری فراوان دارد. صاحبش را می‌شناسد و خود را برای او لوس می‌کند. حس وفاداری او ضعیف است ولی نسبت به بچه‌های خود به شدت عشق می‌ورزد و دیده شده که برای دفاع از بچه‌ها جان خویش را به خطر افکنده است. به نظافت و زیبایی خود علاقه مند است و بسیاری از ویژگی‌های دیگر که می‌توان آن را به زن نسبت داد. معبرین غربی با استفاده از این نمادها گربه را زن دانسته‌اند البته بایستی به این نکته توجه که منظور از زن جنس مؤنث است و نه همسر.

 

تعبیر خواب سگ

 

دیدن سگ در خوابتان نمادی از شهود(بینش)، وفاداری، سخاوت، حفاظت و راستی است. خواب بیانگر این است که ارزش های قوی و تنش های خوب شما، شما را قادر می سازد که در دنیا پیش بروید و موفق شوید. خواب دیدن سگ ممکن است بیانگر کسی در زندگی تان باشد که این ویژگی ها را داشته باشد. تعبیر دیگر این است که دیدن سگ در خوابتان بیانگر مهارتی است که شما ممکن است رد کرده باشید یا فراموش کرده باشید.

 

تعبیر خواب حاملگی

 

خواب دیدن اینکه شما حامله هستید نمادی از جنبه‌ای از خودتان یا جنبه‌ای از زندگی شخصی تان است که در حال رشد و توسعه است. شما ممکن است آماده‌ی صحبت در مورد آن یا اقدام کردن در مورد آن نباشید. حامله بودن در خوابتان ممکن است بیانگر تولد یک ایده، جهت، پروژه یا هدف جدید باشد.


تعبیر خواب موش

 

آنچه که منفی یا بیماری زا باشد، ترس یا اضطراب، غرایز ترسناک، بیماری‌های جسمانی یا نگرانی‌ درباره سلامتی همگی از نمادهایی است که با دیدن موش در خواب بایستی به تطبیق آن با شرایط زندگی خود بپردازیم. شاید این گونه رویاها نشان دهنده درک شهودی درباره خائن بودن دیگری که مخفیانه پشت سر شما کارهایی علیه تان انجام می‌دهد باشد.

 

تعبیر خواب خودکشی در خواب چیست

تعبیر خواب خودکشی در خواب چیست

تعبیر خواب پرده خواب چیست

تعبیر خواب پرده خواب چیست

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا