تزیین کیک بسیار زیبا با خمیر مارزیپان +طرز تهیه کیک

چهارشنبه 5 شهریور 1399 آشپزی

تژیین کیک با خمیر مارزیپان

 

این دسر برای 12 نفرااست با مجله آشپزخانه دایان با ما همراه باشید تا تزیئن کیک خمیر مارزیپان به شما آموزش بدهیم

شكر 180 گرم

تخم مرغ 4 عدد

عسل یك‌دوم پیمانه

هویج رنده كرده 400 گرم

گردو  برشته و خرد شده 100 گرم

مارمالاد زردآلو به میزان لازم

خمیر مارزییپان 300 گرم

خمیر فوندانت 350 گرم

آرد 300 گرم

بیكینگ پودر 2 قاشق چایخوری

دارچین 1 قاشق چایخوری

روغن مایع 250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

خمیر مارسیپان ( خمیر بادام )در رنگ‌های دلخواه برای تهیه‌ی میوه‌ها

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک شیفونشکلاتی

تزیین کیک

طرزتهیه کیک

آرد سه بار الک شده و بیکینگ پودرو  پودر و دارچین را با هم مخلوط كنید و در كاسه‌ای بریزید. آن‌گاه روغن مایع، شكر، تخم مرغ‌ها و عسل را دركاسه‌ی دیگری با هم مخلوط كنید و به مدت 5 دقیقه  با همزن برقی بزنید.

سپس این مایه را به مخلوط آرد بیفزائید و خوب هم بزنید تا مایه‌ی صاف و یكدستی به دست آید.برای مخلوط کردن نیاز به همزن برقی ندارید و با لیسک در یک جهت هم بزنید

حالا هویج و گردو را به مایه بیفزائید و آن را درون قالب چربكرده‌ای به قطر 20 و ارتفاع 9 سانتیمتر بریزید و در فر از قبل گرم‌شده با دمای 180درجه‌ی سانتیگراد، به مدت تقریبی 1 ساعت بپزید. بعد با خلال چوبی، كیك را امتحان كنید و چنانچه چیزی از مایه‌ی كیك به خلال چوبی نچسبید، آن را از فر بیرون بیاورید.

حالا كیك را روی پنجره‌ی سیمی بگذارید و پس از 15 دقیقه، آن را از قالب خارج نمائید. صبر كنید كیك كاملاً خنك شود. بعد رو و اطراف آن مارمالاد زردآلو  بمالید.(قبل از مصرف کردن مارمالاد آن را گرم کرده و از صافی رد کنید تا یک دست شود.اگر دوست داشتید کیک را نصف کنید و بین آن را خامه کشی کنید

 

تزیین کیک

خمیر مارزیپان روی سطحی كه پودر قند پاشیده‌اید، با وردنه باز كنید و روی كیك بیندازید، به‌گونه‌ای كه خمیر مارسیپان رو و اطراف كیك را كاملاً بپوشاند.

آن‌گاه روی خمیر، مارمالاد زردآلو بمالید. سپس خمیر فوندانت را روی سطح پودر قندپاشی شده، به ضخامت تقریبی 2 میلیمتر باز كنید و روی كیك پهن نمائید.

اضافی‌های اطراف خمیر را بگیرید و آن را صاف و مرتب سازید. اینك با خمیرهای رنگی مارسیپان؛ میوه‌هائی همچون زردآلو، هلو، گلابی، سیب، لیمو و پرتقال، بسازید و از خمیر سبز رنگ، برگ‌هائی در اندازه‌های مختلف فراهم كنید.

 

تزیین کیک

حالا میوه‌ها و برگ‌ها را دور كیك بچینید تا كیك شكل زیبائی پیدا كند. سپس آن را برای پذیرائی روی صفحه‌ی پوشیده از خمیر فوندانت، یا روی دیس زیبائی بگذارید.

 

 

ماکارونی و پنیر خوشمزه و ساده +طرز تهیه

سس کچاپ خوشمزه خانگی +طرز تهیه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا