ترکیب مزدا MX-5 میاتا با ظاهر موستانگ کلاسیک – فناوری

پنج‌شنبه 12 بهمن 1396 فناوری

فروشگاهی در ایالات اوهایو آمریکا یک مدل خودروی کلاسیک مزدا MX-5 میاتا عرضه کرده است، که مشابه اولین مدل موستانگ به نظر می‌رسد.

شاید برخی صاحبان مزدا میاتا آرزوی رانندگی با خودروهای کلاسیک امریکایی داشته باشند. حتی ممکن است صاحبان  موستانگ‌های قدیمی هم به مزدا میاتا علاقه‌مند باشند اگرچه ممکن است هر دو گروه از خودروی خود ناراضی نباشند، آرزوی آدمی تمامی ندارد و گاهی تمایلاتی دیده می‌شوند که با هیچ عقل و منطقی جور نیست. 

Mazda mx5 miata classic

خودرویی که در ادامه‌ی مطلب دیده می‌‌شود، فورد موستانگ کلاسیک نیست بلکه M1stang است که برای فروش عرضه خواهد شد. این مدل از مزدا MX-5 میاتا متعلق به دهه ۱۹۹۰ میلادی به گونه‌ای طراحی شده، که بسیار شبیه نمونه‌ی کلاسیک فورد موستانگ به نظر می‌رسد. کسی که این محصول را بخرد می‌تواند یک مزدا میاتا با استهلاک پایین داشته باشد، در حالی که دیگران فکر می‌کنند صاحب موستانگ کلاسیک گران قیمت است.

m1stang mustang / موستانگ کلاسیک

آمار دقیقی از تعداد خودروهایی که به این شکل ساخته شده‌اند وجود ندارد، اما چنین خودروهایی هر چند وقت یک‌بار ظاهر می‌شوند. به طور خلاصه یک بدنه فلزی سفارشی جایگزین بدنه مزدا میاتا شده تا شباهت بیش‌تری به خودروهای کلاسیک و قدرتمند آمریکایی داشته باشد. طبق اطلاعاتی که در سایت سازنده‌ی خودرو وارده شده است، سیم‌کشی، چراغ‌ها و البته تمام قطعات کرومی تعویض شده‌اند تا میاتا چهره بی نظیری شبیه موستانگ پیدا کند؛ البته یک خودروی موستانگ دو صندلی با قطعات متفاوت که کمی آن را بدترکیب می‌کند.

قطعات داخلی و مکانیکی متعلق به مزدا میاتا است، در حالی که بدون احتساب رنگ نهایی، ۱۲،۹۹۹ دلار هزینه‌ی اضافی داشته است. این خودروی خاص کلاسیک در فروشگاهی نزدیک سالیم در ایالت اوهایو آمریکا به فروش گذاشته شده و قیمت فروش آن ۹،۸۰۰ دلار عنوان شده است. مزدا میاتا با لباس موستانگ، تقریبا ۱۶۰,۰۰۰ کیلومتر مسافت از ابتدای تولید، طی کرده است، بنابراین به نظر نمی‌رسد شادابی اولیه را داشته باشد. برخی قسمت‌های بدنه نیاز به تعمیر دارد که نمی‌توان به هیچ وجه خوردگی آن را تحمل کرد، و این ترک‌ها در اطراف آینه بغل راننده بیش‌تر خودنمایی می‌کند. بدنه‌ی خودرو، کمی مشکوک به نظر می‌رسد و شاید از استیل ساخته نشده باشد، اما نمی‌توان انکار کرد که این خودروی میاتا پیش از تبدیل شدن به فورد موستانگ کلاسیک چه مسیر پرپیچ‌وخمی را طی کرده است.

m1stang mustang / موستانگ کلاسیک

مقاله‌های مرتبط:

در مورد مشخصات خودرو توضیحات خوبی در سایت فروشنده به چشم می‌خورد؛ پیشرانه ۱.۸ لیتری چهار سیلندر خطی بنزینی همراه با جعبه دنده دستی، سبک بدنه کانورتیبل، سیستم محرک عقب و تاریخ تولید متعلق به سال ۱۹۹۷ از جمله ویژگی‌هایی بود که در شناسنامه خودروی مزدا میاتا درج شده است. خودرو قادر است ۱۳۳ اسب بخار قدرت در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه تولید کند که در ترکیب با گشتاور ۱۵۴ نیوتن متر در ۵۰۰۰ دور بر دقیقه نسبت به نسل‌های کنونی مزدا میاتا (۱۵۵ اسب بخار) تغییر قابل ملاحظه‌ای ندارد.  رنگ آبی فضای بیرونی نیز همراه با رنگ داخلی سیاه، جلوه‌ی خوبی به ظاهر خودرو داده است.

اگر کاملا صادق باشیم، تبدیل این مزدا میاتا به خودروی کلاسیک فورد موستانگ خیلی هم بد از آب درنیامده و حداقل مزایایی دارد. جلو و عقب خودرو بسیار شبیه به موستانگ به نظر می‌رسد که نشان از مهارت تبدیل‌کننده در کار خود دارد. تنها چیزی که تفاوت قابل توجهی با موستانگ دارد، فاصله محوری کوتاه (۲۲۶ سانتی‌متر) و طرح دو صندلی داخلی (دو سرنشینه) است که کمی چهره‌ی آن را ناخوشایند می‌کند. با وجود خودروهای کلاسیک فورد موستانگ در بازار که هنوز هم با قیمت مشابه این خودرو می‌توان پیدا کرد، تبدیل مزدا میاتا به موستانگ قدیمی کار معقولی به نظر نمی‌رسد؛ هرچند که برای خلاقیت و امتحان کردن توانایی برخی افراد در تبدیل خودروها کار جالبی است. 


منبع : زومیت

طراحی دفتر کار HBO؛ سائوپائولو - فناوری

راهکارهایی برای جذب مشتریان از طریق تجربه‌ی کاربری موفق - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا