ترشی غوره / طرز تهیه ترشی غوره خوشمزه و پرخاصیت+ خواص غوره

شنبه 15 مرداد 1401 آشپزی
torshe ghore

ترشی غوره ترشی خوشمزه و پر خاصیت است و برای افراد صفرای و بلغمی بسیار مفید است تا فصل غوره است این ترشی پر  خاصیت را تهیه کنید تا در تمام سال از فواید غوره بهرمند شوید. در بخش آشپزی مجله دایان با طرز تهیه ترشی غوره با سرکه و آبغوره  و غوره شور با ما همراه باشید همچنین طرز تهیه ترشی لگجی جنوبی و ترشی متکا را مشاهده کنید

خواص غوره

  1.  مزاج  غوره سرد و خشک است  و برای افراد گرم مزاج بسیار مفید است افراد سرد مزاج در مصرف آن دقت کنند و با مصلح آن مصرف کنندو در فصول سردآبغوره  مصرف نکنند .
  2.  غوره دارای ویتامین C فراوان است، با مصرف غوره  یا آبغوره می توانید  بیماری اسکوربوت، التهاب مخاط دهان و خونریزی لثه ها که به علت کمبود این ویتامین است  را درمان کنید.
  3. خوردن غوره یا آبغوره باعث کاهش کلسترول خون می شود .
  4.  برای دفع کرم روده و معده می توانید مقداری غوره مصرف کنید یا به غذای خود اضافه کنید .
  5. با مصرف غوره یا آبغوره سیاتیک و رماتیسم خود را درمان کنید.
  6.  برای هضم سریع تر غذا مقداری غوره یا آبغوره مصرف کنید  مخصوصا بعد از غذاهای چرب  حتما مقداری آبغوره مصرف کنید.
  7.  مصرف غوره باعث تقویت سیستم گوارش و تقویت کبد می شود .
  8. دقت کنید که در مصرف  غوره و آبغوره زیاده روی نکنید چرا که  مصرف بیش ازحد غوره باعث دل پیچه خواهد شد.
ترشی غوره

ترشی غوره

مواد لازم برای تهیه ترشی غوره با سرکه :

  • غوره بدون هسته  ( عسکری) : به میزان لازم
  • نمک به مقدار لازم
  • سرکه سفید: به میزان لازم

طرز تهیه ترشی غوره با سرکه

  1. ابتدا غوره را تمیز بشویید و سپس دانه دانه کنید و چوب آنها را جدا کنید و غوره های دانه شده را در صافی بریزد تا آب آنها گرفته شود اگر عجله داشتید روی پارچه تمیز پهن کنید تا کامل خشک شود تا ترشی شما کپک نزند.
  2. حال شیشه مخصوص ترشی را در آب بجوشانید تا استریل شود سپس خشک کنید.
  3.  دانه های غوره را در شیشه ریخته و سرکه و نمک را اضافه کنید و چند عدد برگ مو روی ترشی قرار دهیدو درب شیشه را محکم ببندید .( غوره ها باید در سرکه غوطه ور باشد)و بعد از یک هفته ترشی را در یخچال قرار دهید .
  4. می توانید برای تهیه ترشی غوره از آبغوره هم استفاده کنید به این صورت که آب غوره را 5 دقیقه بجوشانیدو آبغوره جوشیده شده را روی غوره ها بریزید و مقداری نمک اضافه کنید و بعد از ۴ روز آن را در یخچال قرار می دهید.

.

 غوره (شور)

آب جوشیده خنک شده  و نمک و کمی سرکه و کمی آب غوره  را با هم مخلوط کنید به طوری که وقتی مزه می کنید طعم هیچ کدام از مواد غالب نباشد.( مثل مواد خیار شور که  زیاد نباید شور باشد )بعد دانه های غوره را در ظرف شیشه ای بریزید و محلول آب نمک را روی  آن بریرید . (چند برگ شوید ترخون  یا ریحان روی دانه های غوره  بگذارید) و در ب شیشه را محکم ببندید و بعد ار 7 زور در یخچال قرار دهید.

ترشی غوره, غوره

  1. برای تهیه ی ترشی غوره ، غوره  از غوره بدون هسته استفاده کنید غوره ها را دانه دانه کنید  بشویید و برای اینکه ترشی خوش رنگی داشته باشید  بهتر است غوره ها را درون محلولی از کات کبود و نمک  به مدت 24 ساعت قرار دهید ؛ ( به این ترتیب است که یک دوم قاشق چای خوری کات کبود و ۳ قاشق نمک را درون حدود یک لیتر آب، حل کنید  و غوره ها را به مدت ۲۴ ساعت درون این محلول قرار  دهید)
  2. سپس غوره ها را آبکش کنید و چندین بار با آب سرد بشوید .
  3. غوره ها را روی پارچه ای پهن  کنید تا آب اضافی آن گرفته شود.
  4. درون ظرف شیشه ای  که دهانه ی آن کوچک باشد، غوره ها را بریزید و یک لیتر آب غوره و ۲ تا 3  قاشق نمک را با هم مخلوط می کنیم و روی غوره ها بریزیدتا به طور کامل روی آن را بپوشاند.
  5. برای ماندگاری بیشتر، مقداری هم سیر چرخ کنید و روی غوره ها بریزید و درب ظرف را محکم ببندید تا هوا وارد آن نشود  و در جای خنک نگهداری کنید.

پخت کاسرول سبزیجات

طرز تهیه کاسرول سبزیجات و کاسرول گوشت

سوسیس چوریتسو با پنیر منچگو

طرز تهیه سوسیس چوریتسو با پنیر منچگو

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا