بیوگرافی هوتن شکیبا بازیگر و صدا پیشه

پنج‌شنبه 7 اردیبهشت 1402 بیوگرافی
بیوگرافی هوتن شکیبا

چکیده بیوگرافی هوتن شکیبا

نام: هوتن

نام خانوادگی: شکیبا

تولد: ۲۴ خرداد ۱۳۶۳ ‏(۳۷ سال)

زاده: تهران، ایران

ملیت: ایرانی

پیشه: بازیگر

سال‌های فعالیت: ۱۳۸۱–تاکنون

همسر: مجرد است

مدرک تحصیلی: لیسانس رشته کارگردانی از دانشگاه سوره و فوق لیسانس بازیگری

هوتن شکیبا کیست ؟

هوتن شکیبا بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، قبل از بازی در سریال «لیسانسه‌ها» بیشتر در زمینه تئاتر مشغول بوده و کارهای تئاتر بسیاری در کارنامه خود دارد. هوتن شکیبا برنده جایزه بهترین بازیگر مرد کمدی براى سريال ليسانسه ها از هفدهمین جشن حافظ می باشد. به نقاشی علاقه داشته و هم استعدادش اما در نهایت تئاتر را انتخاب کرده است.

هوتن شکیبا متولد چه سالی است ؟

هوتن شکیبا، ۲۴ خرداد ۱۳۶۳ در تهران متولد شد و در سنندج بزرگ شد.

کودکی هوتن شکیبا

او در خانواده ای کرد تبار متولد شد. مادر هوتن شکیبا معلم بود و دو دایی اش مجسمه ساز هستند . پدرش کارمند اداره کشاورزی و تنها یک برادر به نام هومن دارد که از او بزرگتر است و در هنر نقاشی متبحر است.خانواده مادری هوتن شکیبا دستی در هنر داشتند و هوتن برخلاف نظر پدرش که مخالف بازیگر شدن او بود به این حرفه ورود کرد و به چهره ای شناخته شده تبدیل شد. پدر هوتن شکیبا از مخالفین جدی بازیگر شدن او بود اما در دوره ای با دیدن علاقه هوتن دست از مخالفت کشید و به او توصیه کرد که به دنبال علاقه اش برود.

شروع بازیگری هوتن شکیبا

عشق هوتن شکیبا به بازیگری از دوران دبیرستان با بازی در نمایش های مدرسه آغاز شد. با شرکت در نمایش های کودکانه در دوران ابتدایی و تشویق معلم و همکلاسی ها، جرقه بازیگر شدن در ذهن هوتن شکیبا رخ داد و با ادامه این نمایش ها، مسیر زندگی اش را پیدا کرد. ورود به دانشگاه، راهی برای موفقیت های بیشتر او باز کرد و با بازی در نقش های مختلف در نمایش های گوناگون، او را به دنیای تئاتر راهنمایی کرد.
زندگینامه هوتن شکیبا

زندگینامه هوتن شکیبا

دوران دانشگاه هوتن شکیبا

هوتن شکیبا در دوران دانشگاه خود، با بازی در نمایش و فیلم‌های کوتاه، تجربهٔ ایفای نقش‌های مختلف را کسب کرد. در جشنوارهٔ یازدهم تئاتر دانشگاهی در سال ۱۳۸۷ با ایفای نقش در تئاتری به نام «ویلون‌هایتان را کوک کنید»، نخستین کار جدی و حرفه‌ای خود را در تئاتر بازی کرد و موفق به کسب جایزهٔ بازیگر اول شد. پس از آن، او بهترین تمرینات خود را انجام داده و در نمایش‌های مختلف دانشگاهی شرکت کرده است.هوتن شکیبا دیپلمش را در رشته تجربی گرفت و در رشته کارگردانی تئاتر وارد دانشگاه سوره شد و کارشناسی ارشد بازیگری اش را از دانشگاه هنر دریافت کرد.

آغاز فعالیت هوتن شکیبا

هوتن شکیبا در سن ۱۵ سالگی فیلم کوتاهی به نام “به دنبال بی رنگی” را با دوربین خانگی ساخته و به جشنواره ای در تهران ارسال کرده است.سپس با فیلم بهروز شعیبی در سال 1392 بازی کرد ، بعد از آن هم از حبیب رضایی پیشنهاد بازی در فیلم بقه حساس را گرفت و بعد از آن در فیلم حق سکوت بازی کرد. در تلوزیون نیز سروش صحت کارگردان تلویزیون به سراغ هوتن شکیبا رفت و نقش اصلی سریال جدیدش یعنی لیسانسه‌ها رابه وی واگذار کرد. هوتن در سریال لیسانسه‌ها نقش حبیب را بازی می کند ـه یکی از کاراکترهای اصلی قصه می باشد و اولین سریال وی در تلویزیون می باشد.

شهرت هوتن شکیبا

او با بازی در سریال لیسانسه ها در نقش حبیب پسری بانمک معروف شد این سریال پر طرفدار به کارگردانی سروش صحت بود.وی از بازیگران دیده شده ی تئاتر، تلویزیون و سینما می باشد و در کارنامه ی هنری خود کارهای بسیاری را ثبت کرده است.

هوتن شکیبا و تئاتر

هوتن شکیبا بیشتر در زمینه تئاتر مشغول بوده و کارهای تئاتر بسیاری در کارنامه خود دارد و کمتر در فیلم و سریال‌ها حضور داشته اسـت. او همچنین صدا پیشه هم می باشد و صدای عروسک دیوی در مجموعه کلاه قرمزی صدای اوست.این روز ها هم به صداپیشگی عروسک بچه در مجموعه مهمونی مشغول است .

فیلم‌ های هوتن شکیبا

  •  هلن «۱۳۹۴»
  •  طبقه حساس «۱۳۹۲»
  •  حق سکوت «۱۳۹۲»
  •  شب بیرون «۱۳۹۲»

فیلم های تلویزیونی هوتن شکیبا

  • تله فیلم کویر«۱۳۹۰»
  •  کلاه قرمزی ۹۴ «صداپیشگی دیبی»۱۳۹۴
  •  کلاه‌قرمزی ۹۳ «صداپیشگی دیبی»۱۳۹۳
  •  ابله «مجموعه نمایش خانگی»
  •  لیسانسه‌ها «سروش صحت»۱۳۹۵
  • مهمونی «ایرج طهماسب»1401

 

بیوگرافی آزاده صمدی

بیوگرافی حسن معجونی

آخرین دیدگاه‌ها

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا