بهترین واکنش ها در برابر همسر ایراد گیر

سه‌شنبه 16 فروردین 1401 روانشناسی
بهترین واکنش ها در برابر همسر ایراد گیر

بهترین واکنش ها در برابر همسر ایراد گیر

 

زندگی مشترک برای آرامش گرفتن از یکدیگر است اما متاسفانه برخی از همسران دائم در حال ایراد گرفتن از همسرشان هستند و با سرزنش های مداوم اعتماد بنفس آنها را کم و نابود میکنند ، این افراد فکر میکنند با ایراد گرفتن از همسر خود اورا تغییر می دهند اما این کار فقط مانع از موفقیت طرف مقابل میشود .در این بخش با رفتار صحیح با همسر ایرادگیر آشنا خواهید شد.

 

علت ایراد گرفتن همسر

اغلب افرادی که از دیگران ایراد میگیرند ، دست خودشان نیست و دلیل ان راضی نبودنشان از زندگی خود است و همچنین تربیت شدن توسط مادرپدری منتقد است . یا ممکن است خشمی نهفته را با خود حمل می کنند یا از سالها پیش افسوس چیزی را در دل دارند! بناباین وقتی از شما ایراد میگیرند مخاطب شما نیستید !

بهترین واکنش ها در برابر همسر ایراد گیر

بهترین واکنش ها در برابر همسر ایراد گیر

 

پیامد زندگی با همسر سرزنشگر و ایرادگیر

افرادی که همسران ایرادگیر دارند دچار وسواس خفیف و یا گاهی شدید میشوند. آنها دچار کمبود محبت میشوند زیرا دائما نقاط مثبتشان نادیده گرفته میشود. به مرور زمان تمامی اعتماد بنس آنها تخریب و نابود میشود! گاهی ممکن است این افراد دچار افسردگی مزمن شوند

رفتار صحیح با همسر ایرادگیر و انتقاد کننده

جنگ و دعوا راه نیاندازید

سعی کنید زمانی که همسرتان از شما ایراد میگیرد جنگ و دعوا راه نندازید زیرا نه تنها سودی ندارد بلکه ممکن است بحث شما وارد حاشیه شود و باعث شود شرایط ناخوشایند ایرادگیری تداوم پیدا کند.

واکنش درست نشان دهید

کافی است بعد از آنکه از شما ایرادی گرفته میشود خونسردیتان را حفظ کنید تا بتوانید با آرامش بیشتری پاسخ دهید ه هم باعث دعوا نشود و هم سکوت نکرده باشید مثلا اگر او می گوید تو خانه را خوب تمیز و مرتب نمی کنی، شما بگویید:ممکن است حق با تو باشد یا وقتی می گوید:کاش شبیه خانواده ام بودی، شما بگویید:من مقایسه کردن را دوست ندارم.

احساسات خود را نادیده بگیرید

سعی کنید آرام باشید و تحت کنترل احساسات خود قرار نگیرید زیرا باعث میشود خشمگین شوید و واکنشی نامناسب بدهید. این گونه باعث میشود نتوانید به هم کمکی کنید

با خودتان روراست باشید

اگر همسرتان همیشه از شما انتقاد نمی کند و انتقادهای او بیشتر بر سر موضوعات خاصی است، با خودتان روراست باشید و بیاندیشید آیا کار یا رفتاری نموده اید که او آزرده شده و این احساس را به او داده که مورد بی احترامی شما قرار گرفته است پس سریعا در پی دفاع کردن و آغاز مبارزه کلامی نباشید.

حد و حدود تعیین کنید

اگر بعد از بررسی همه چیز دیدید واقعا همسرتان بی علت از شما ایراد میگیرد باید حد و حدود او را تعیین کنید زیرا هیچکس حق ندارد به اعتماد به نفس شما ضربه بزند ، همسر وظیفه دارد با احترام ا شما رفتار کند مشخص کنید اجازه ی چه رفتارهایی از دیگران را نسبت به خود می دهید تا آسیب نبینید. تعیین کردن حد و حدودهای فردی سالم از داشته های با ارزش تان محافظت می کند.

طرف مقابل را متهم نکنید

برای مشخص نمودن حدود شخصیتان طرف مقابلتان را متهم نکنید و جملات خود را با «من» شروع کنید تا تمرکزتان روی خود باقی بماند و اینگونه جلوه نکند که شما طرف مقابلتان را متهم می کنید.

جدی و محکم بمانید

ممکن است زمانی که دارید حد و حدود را تعیین میکنید همسرتان با عصبانیت واکنش دهد اما شما باید محکم باشید و حرفهایتان را بزنید

تن صدایتان را بالا نبرید

نیاز است که شما در این زمان خونسرد باشید و عصبانی نشوید، زیرا با داد و بیداد کردن کاری را از پیش نخواهید برد و نمی توانید به هدف خود دست یابید.

خوشبین باشید
تعیین حد و حدود را با تمرین کردن می توانید به خوبی یاد بگیرید، ممکن است تعیین حد و حدود در ابتدا حس خوبی نداشته باشد اما چیز خوبی برای هر دوی شماست پس خوشبین باشید.

از مشاور کمک بخواهید
اگر خودتان قادر به حل این مشکل نیستید، از کسی که مشکل شما را درک می کند و متوجه چالش های شماست، مثلا یک مشاور کمک بگیرید. مشاوره می تواند منبع بسیار خوبی از حمایت برای هر کسی باشد که شرایط سختی دارد.

همیشه حق با کدوم ماهه ؟!

همیشه حق با کدوم ماهه ؟!

حرکت یوگا

درمان بیماری رایج که یوگا می تواند درمان کند!

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا