3 دستور پخت براونی شکلاتی خوشمزه

یکشنبه 19 تیر 1401 آشپزی
براونی شکلاتی

پخت براونی شکلاتی

کیک براونی شکلاتی یک شیرینی  لذیذ و خوشمزه است که در  شیکاگو طراحی شد. مقدار آرد استفاده شده در کیک براونی شکلاتی از کیک‌های معمولی کم‌تر و بافت آن مابین کیک و بیسکوییت است. در ترکیب این کیک از گردو، بادام و سایر مغز‌ها استفاده می‌شود.همراه ما با آشپزخونه مجله دایان باشید

 

1-براونی شکلاتی، کرن بری و ماکادمیا

مواد لازم:

150 گرم شکلات تلخ، تکه تکه شده
200 گرم کره
200 گرم شکر قهوه ای نرم
150 گرم آرد خود گشاد شونده
40 گرم پودر کاکائو الک شده
3 عدد تخم مرغ بزرگ، زده شده
زغال اخته خشک 50 گرم
100 گرم آجیل ماکادمیا (فندق استرالیایی)
60 گرم سس کرن بری

 

دستور پخت براونی شکلاتی، کرن بری و ماکادمیا

-فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد / 160 درجه سانتیگراد فن / گاز 4 گرم کنید و یک قالب به ابعاد 20 در 20 سانتیمتر را با کاغذ روغنی بپوشانید. شکلات تلخ را با کره در مایکروویو یا در یک کاسه ضد حرارت روی آب در حال جوش ذوب کنید.

-شکر، آرد و پودر کاکائو را با هم مخلوط کرده و مخلوط شکلات و کره ذوب شده و سپس تخم مرغ ها را هم بزنید. زغال اخته خشک و آجیل ماکادامیا را هم بزنید، سپس سس کرن بری را بچرخانید.

-داخل قالب بریزید و سطح آن را صاف کنید. به مدت 25-30 دقیقه بپزید. قبل از برش اجازه دهید تا خنک شود.

 

براونی شکلاتی، کرن بری و ماکادمیا

براونی شکلاتی، کرن بری و ماکادمیا

2-دستور پخت براونی کره بادام زمینی:

مواد لازم:

225 گرم کره بادام زمینی ترد
200 گرم شکلات تیره خرد شده
شکر قهوه ای روشن 280 گرم
3 عدد تخم مرغ متوسط
100 گرم آرد

 

دستور پخت براونی کره بادام زمینی

-50 گرم از کره بادام زمینی و شکلات را کنار بگذارید. فر را روی 180/160 درجه سانتیگراد فن/گاز 4 گرم کنید و یک قالب مربعی 20 سانتی‌متری را با کاغذ روغنی بپوشانید. به آرامی باقیمانده کره بادام زمینی، شکلات و تمام شکر را در یک تابه ذوب کنید، هر از گاهی هم بزنید تا شکر تقریباً آب شود. مخلوط را داخل ظرفی بریزید تا کمی خنک شود. حرارت را خاموش کنید و با قاشق چوبی تخم مرغ ها را یکی یکی بزنید. آرد را هم زده و داخل قالب بریزید.

-کره بادام زمینی ذخیره شده را در مایکروویو با حرارت بالا به مدت 45 ثانیه یا در تابه ذوب کنید تا آب شود، سپس روی براونی بریزید. به مدت 20 تا 25 دقیقه بپزید تا زمانی که پوسته پوسته شود، اما وسط آن هنوز کمی نپخته به نظر می رسد.

-شکلات ذوب شده را آب کنید، روی براونی بریزید، سپس در قالب خنک کنید و سپس آن را به صورت مربع برش دهید.

 

دستور پخت براونی کره بادام زمینی

دستور پخت براونی کره بادام زمینی

3- دستور پخت براونی شکلاتی:

 

مواد لازم:

185 گرم کره بدون نمک
185 گرم بهترین شکلات تلخ
85 گرم آرد ساده
پودر کاکائو 40 گرم
شکلات سفید 50 گرم
50 گرم شکلات شیری
3 عدد تخم مرغ بزرگ
شکر طلایی 275 گرم

 

دستور پخت براونی شکلاتی

-185 گرم کره بدون نمک را به مکعب های کوچک بریزید و در یک کاسه متوسط ​​بریزید. 185 گرم شکلات تلخ را به قطعات کوچک بریزید و در کاسه بریزید.

-یک قابلمه کوچک را تقریباً یک ربع پر از آب داغ کنید، سپس کاسه را روی آن قرار دهید تا روی لبه تابه قرار گیرد و به آب دست نزنید. روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره و شکلات ذوب شوند و هر از گاهی هم بزنید تا مخلوط شوند.

-کاسه را از ماهیتابه خارج کنید. روش دیگر، روی کاسه را با یک فیلم چسبناک بپوشانید و به مدت 2 دقیقه در مایکروویو روی High قرار دهید. مخلوط ذوب شده را بگذارید تا تا دمای اتاق خنک شود.

-در حالی که منتظرید تا شکلات خنک شود، یک قفسه در وسط فر قرار دهید و فر را روی 180 درجه سانتیگراد/160 درجه سانتیگراد فن/گاز 4 روشن کنید.

-با استفاده از یک قالب مربع کم عمق 20 سانتی متری، یک مربع از پوسته پخت نچسب برش دهید تا پایه را بپوشانید. 85 گرم آرد ساده و 40 گرم پودر کاکائو را در الکی که روی یک کاسه متوسط ​​قرار داده اید بریزید. الک را بزنید و تکان دهید تا با هم عبور کنند و از شر هر توده خلاص شوید.

-50 گرم شکلات سفید و 50 گرم شکلات شیری را روی تخته خرد کنید.

-3 تخم مرغ بزرگ را در یک کاسه بزرگ بشکنید و 275 گرم شکر طلایی را داخل آن بریزید. تخم مرغ ها و شکر را با همزن برقی با حداکثر سرعت هم بزنید. آنها مانند یک میلک شیک غلیظ و خامه ای به نظر می رسند. این می تواند 3 تا 8 دقیقه طول بکشد، بسته به اینکه میکسر شما چقدر قدرتمند است. وقتی مخلوط واقعاً رنگ پریده و حجم اولیه آن تقریباً دو برابر شود، آماده است. بررسی دیگر این است که همزن را خاموش کنید، همزن ها را بردارید و آنها را از این طرف به طرف دیگر تکان دهید. اگر مخلوطی که از همزن ها خارج می شود برای یک یا دو ثانیه روی سطح مخلوط در کاسه اثری باقی می گذارد، شما آنجا هستید.

-مخلوط شکلات خنک شده را روی موس تخم مرغ بریزید، سپس به آرامی با یک کاردک لاستیکی به هم بریزید. کاردک را از یک طرف فرو کنید، آن را از زیر ببرید و از طرف مقابل بالا بیاورید و دوباره در وسط وارد کنید. در شکل هشت به زیر و رو کردن ادامه دهید، پس از هر بار تا کردن کاسه را به دور آن حرکت دهید تا بتوانید از همه طرف به آن برسید، تا زمانی که دو مخلوط یکی شوند و رنگ آن قهوه ای تیره خالدار شود. ایده این است که با آنها ازدواج کنید بدون اینکه هوا را از بین ببرید، بنابراین تا آنجا که دوست دارید آرام و آرام باشید.

-الک را روی کاسه مخلوط شکلات تخم مرغی نگه دارید و مخلوط کاکائو و آرد را دوباره الک کنید و الک را از این طرف به سمت دیگر تکان دهید تا روی آن به طور یکنواخت بپوشاند.-

-به آرامی این پودر را با همان عدد هشت عمل قبل بریزید. این مخلوط در ابتدا خشک و گرد و غبار به نظر می رسد و کمی بی امید به نظر می رسد، اما اگر با ملایمت و حوصله به کار خود ادامه دهید، در نهایت حالتی تیره و کدر به نظر می رسد. درست قبل از اینکه احساس کنید باید متوقف شوید، زیرا نمی خواهید در این مخلوط کردن زیاده روی کنید.

-در نهایت، تکه های شکلات سفید و شیری را با هم مخلوط کنید تا زمانی که خال خالی شوند.

-مخلوط را در قالب آماده شده بریزید و هر ذره از کاسه را با کاردک بتراشید. مخلوط را به آرامی در گوشه های قلع بریزید و کاردک را از این طرف به سمت دیگر در بالای آن قرار دهید تا یکدست شود.

-در فر قرار دهید و تایمر خود را برای 25 دقیقه تنظیم کنید. وقتی زنگ زد، فر را باز کنید، قفسه را کمی بیرون بکشید و قالب را به آرامی تکان دهید. اگر براونی در وسط تکان خورد، کاملاً تمام نشده است، پس آن را دوباره داخل آن بلغزانید و 5 دقیقه دیگر بپزید تا روی آن پوسته ای براق و کاغذی پیدا کند و کناره ها تازه از قالب جدا شوند. از فر خارج کنید.

-همه چیز را در قالب بگذارید تا کاملا سرد شود، سپس، اگر از قالب براونی استفاده می کنید، لبه بیرون زده را کمی بالا بیاورید و براونی برش نخورده را روی پایه آن بکشید. اگر از قالب معمولی استفاده می کنید، براونی را با فویل بلند کنید. به چهار قسمت برش بزنید، سپس هر ربع را به چهار مربع و در آخر به صورت مثلث برش دهید.

دستور پخت براونی شکلاتی

دستور پخت براونی شکلاتی

torshi zyton va gharch

ترشی / طرز تهیه ترشی زیتون وقارچ

ترشی زیتون

ترشی زیتون / طرز تهیه ترشی زیتون عسلی ساده و خوشمزه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا