املت سیب زمینی اسپانیایی

پنج‌شنبه 15 خرداد 1399 آشپزی
سیب زمینی سفید یک خوراکی غنی از مواد مغذی میباشد که هم پتاسیم و هم ویتامین C دارد.

 

سیب زمینی یک ماده خوراکی بسیار خوشمزه می باشد که سرشار از بتاکاروتن است و وقتی که پخته شود به راحتی جذب بدن می شود. ساقه و برگ های سیب زمینی دارای سمی بنام سولانین می باشد که نباید آن را مصرف نمود.

چه شما ساعت ها وقت بگذارید تا بهترین پوره سیب زمینی را تهیه کنید یا در ۲۰ دقیقه اقدام به تهیه یک شام ساده و آسان کنید، سیب زمینی همیشه به شما کمک خواهد کرد.

مواد لازم:

تخم مرغ6 عدد بزرگ
سیب زمینی600 گرم با برش های ضخیم خرد شده
روغن زیتون1 فنجان
پباز1 عدد بزرگ
جعفریریز شده برای چاشنی

 

طرز تهیه:

در یک کاسه متوسط، تخم مرغ ها را با 3/4 قاشق چایخوری نمک هم بزنید؛ آن را کنار بگذارید. در یک کاسه بزرگ، سیب زمینی ها را با 1/4 قاشق چایخوری نمک هم بزنید.

در یک ماهیتابه نچسب مقداری روغن را با حرارت متوسط گرم کنید. سیب زمینی ها را اضافه کنید، آن را برای 10 تا 12 دقیقه یا تا زمانیکه نرم بشوند بپزید اما از هم نپاشند، گاهی به آرامی سیب زمینی ها را هم بزنید.

سپس با قاشق مخصوص سیب زمینی را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید. پیاز را به ماهیتابه اضافه کنید.

برای ۱۲ دقیقه یا تا زمانی که خیلی نرم بشود آن را بپزید و گاهی اوقات هم بزنید. با قاشق پیازها را به کاسه سیب زمینی ها منتقل کنید. وقتی مخلوط پیاز و سیب زمینی کمی سرد شد، به آرامی تخم مرغ ها را هم بزنید تا خوب ترکیب شوند.

همه روغن به جز دو قاشق از آن را درون ماهیتابه بریزید (روغن را برای استفاده دیگر نگه دارید).

با دمای متوسط به مدت 1 دقیقه آن را گرم کنید. مخلوط تخم مرغ و سیب زمینی را به ماهیتابه اضافه کنید و به صورت یک لایه یکدست پخش کنید؛ حرارت را تا دمای ملایم کم کنید. مواد را برای مدت 7 دقیقه بپزید یا تا زمانیکه تخم مرغ ها سفت شوند یا لبه های آن قهوه ای شود.

لبه ها را با کفگیر پلاستیکی شل کنید. ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و روی آن را با یک بشقاب بزرگ بپوشانید، با دقت آن را برگردانید، ماهیتابه و بشقاب را در کنار هم نگه دارید.

املت را دوباره به داخل ماهیتابه برگردانید. آن را برای ۳ دقیقه بپزید یا تا زمانیکه مواد ته و وسط سفت شود. غذا را به صورت گرم یا در دمای اتاق و با جعفری خرد شده سرو کنید.

طرز تهیه شاورمای مرغ با سس خوشمزه

طرز تهیه آش آشوره

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا