افزایش قد بعد از بلوغ با 7 روش ساده (نتیجه عالی)

یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 بازار

اگر در دوران بلوغ هستید و یا فرزندتان این دوره را می‌گذارند احتمالاً برای شما این پرسش مطرح خواهد شد که افزایش قد بعد از بلوغ چگونه رخ می‌دهد. در این مورد شاید با جستجوی اولیه کمی ناامید شوید. اما باید بدانید که راهکارهای زیادی وجود دارد که متأسفانه آن‌طور که بایدوشاید موردتوجه قرار نگرفته‌اند. افراد نیز ایمان ندارند که این روش‌ها می‌توانند موجب این مهم شوند. عموماً دوره بلوغ برای پسران و دختران تا 15 سالگی بوده و خیلی مهم است که مراقبت‌های لازم از صفحه رشد در این سن انجام شود تا در پروسه رشد مشکلی ایجاد نگردد.

افزایش قد بعد از بلوغ

در این مورد لازم می‌دانیم به چند اصل اساسی اشاره کنیم که بر اساس آن شما می‌توانید پله‌پله افزایش قد بعد از بلوغ را پیش بروید. البته باید بدانید که لازم است شرایط شما از نظر جسمانی بررسی شود. اگر مواد غذایی و یا داروهای خاص استفاده می‌کنید. مسئله رشدی شما با دیگران کمی متفاوت خواهد بود. لازم است که یک سری داروها را حذف و یا با داروی دیگری جایگزین کنید تا مشکل حل گردد.

ورزش ژیمناستیک

افزایش قد بعد از بلوغ با ژیمناستیک یکی از کلیدی‌ترین و بهترین روش‌هایی است که می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید. بر اساس این روش شما نخست باید آمادگی بدن را بسنجید. با سنجش تراکم استخوان می‌توانید تا حد زیادی این موضوع را بررسی و چک کنید. در واقع اگر مشکلی در زمینه استخوان‌بندی ندارید می‌توانید این ورزش را شروع کنید. البته مخاطب این مقالات احتمالاً پدر و مادرانی هستند که نگران سلامت و قد فرزند خود بوده و می‌خواهند این مشکل را حل کنند.

ژیمناستیک با حرکاتی که دارد می‌تواند رشد قد را با سرعت بالاتری پیش ببرد. البته که والدین کوتاه قد باید بیشتر این مسئله را جدی بگیرند. به‌هرحال بخش مهمی از مشکلات قد به ارث و ژنتیک مربوط است. کنترل کردن این موضوع بیش از هر زمانی در سن بلوغ اهمیت دارد. اگر بتوانید این کار را به‌درستی انجام دهید مشکلتان تا 50 درصد سریع‌تر حل می‌گردد.

تغذیه سالم را جدی بگیرید

خوردوخوراک شما یک موضوع فوق‌العاده مهم است. وجود انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی را باید جدی بگیرید. در غیر این صورت نه‌تنها از نظر رشد قد بلکه از نظر استخوان‌بندی نیز با مشکلات زیادی مواجه می‌شوید. قرارگرفتن در شرایطی که بدن دچار کمبود ویتامین دی شود، همان اپیدمی است که پزشکان از آن هراس دارند. از طرفی شما می‌توانید ویتامین D را از ماهی، قارچ، لبنیات، تخم‌مرغ، توفو و قرارگرفتن در مقابل نور خورشید به دست آورید.

مطلب مرتبط: بهترین میوه برای افزایش قد چیست؟

اگر کودک شما از آفتاب فراری است برای او زمانی مشخص کنید که در معرض نور آفتاب قرار بگیرد و چه‌بهتر که بتواند حرکات کششی را نیز انجام دهد تا سیستم ایمنی بدن خود را نیز تقویت کند.

شنا کردن

شنا

شنا یکی از مهم‌ترین، کلیدی‌ترین و بهترین ورزش‌ها برای بهبود شرایط رشد قد است. درصورتی‌که فرزند شما علاقه به شنا نشان نمی‌دهد. خودتان هم همراه او بروید و سعی کنید که حداقل تجربه هفته‌ای یک‌بار را برای او برقرار کنید. در مقابل شنا موجب کشیدگی ماهیچه‌ها می‌شود. اگر در سن کودکی این کار را در روز حداقل دو ساعت و هر هفته 4 بار انجام دهید کاملاً تأثیر آن را احساس می‌کنید. در ادامه مباحث مربوط به افزایش قد بعد از بلوغ در صفحه اینترنتی وان قد، لازم می‌دانیم که در مورد تأثیر آن حتی در سنین بالاتر از بلوغ نیز صحبت کنیم.

البته که رشد قد شما باید توسط خودتان هم به‌صورت دوره‌ای کنترل شود. سعی کنید یک متر را همیشه در نقطه‌ای متصل کرده و از آن برای کنترل رشد قد خود استفاده کنید. البته ما پیشنهاد می‌کنیم که تمامی این روش‌ها را به هم ترکیب کنید.

ورزش‌های کششی

کشش به این شکل انجام می‌شود که شما صاف ایستاده و دست‌هایتان را تا جایی که می‌توانید با بالا بکشید. در نهایت این حرکت را به سمت پاها انجام دهید. یعنی دستان خود را به نوک انگشتان خود برسانید و سعی کنید که این حرکت را در روز و در زمان‌های مختلف تکرار کنید. معمولاً یکی از بهترین زمان‌ها برای شروع این ورزش‌ها و پیروی از تکنیک‌های افزایش قد بعد از بلوغ صبح زود است.

البته باید بدانید که ژیمناستیک نیز در دسته‌بندی ورزش‌های کششی قرار گرفته و اگر بادقت بالایی انجام شود می‌تواند سبب بهبود وضعیت رشد شود. در بحث افزایش قد بعد از بلوغ حتماً باید ورزش‌های مانند یوگا و کاردیو را نیز در برنامه روزانه خود جای دهید.

طناب‌بازی

طناب‌بازی شاید آن‌طور که بایدوشاید جدی گرفته نمی‌شود. اما در روز حداقل 30 دقیقه از وقت خود را به انجام آن اختصاص دهید. در این صورت می‌توانید روند رشد خود را تقویت کرده و کمی صفحه رشد را نیز تحریک کنید. دقت نمایید که باید به‌صورت اصولی انجام شود و برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد روش‌ها و ورزش‌هایی که می‌توانند این مقوله را در شما تقویت کنند به سراغ پکیجی که وان قد در اختیار شما قرار داده است. بروید. توضیحاتی جامع در خصوص این که آیا ورزش‌ها می‌توانند روی افزایش قد تأثیر بگذارند در این پک جامع آمده است.

دقت کنید که طناب‌بازی باید به‌صورت مکرر و پیوسته انجام شود. مطمئن باشید که می‌توانید شش ماه هر روز این کار را به مدت مشخص انجام دهید. پس از مدتی چنان نتیجه‌ای روی شما خواهد داشت که خودتان هم متعجب می‌شوید. حتی اگر وزنتان هم فوق‌العاده بالا است با استفاده از این روش می‌توانید یک تناسب کلی در بدن خود ایجاد نمایید. از یک‌روی دیگر، افزایش قد بعد از بلوغ صرفاً با ترکیب این روش‌ها ممکن است. در غیر این صورت سخت می‌توانید به نتیجه برسید. معمولاً ترکیب این روش‌ها نیز باید با رعایت یک سری اصول انجام گردد که اگر در این مورد چیزی نمی‌دانید منبع موردنیازتان را کمی قبل‌تر ذکر کردیم.

آب خوردن

آب فراوان بخورید

البته که صرفاً آب نوشیدن نمی‌تواند به‌تنهایی موجب افزایش قد شما شود. اما یکی از ارکان سازنده است. اگر مرتب ورزش‌هایی انجام می‌دهید تا قد خود را بلندتر کنید. مطمئن باشید که با آب خوردن می‌توانید به این موضوع کمک کنید و بدنتان را در مقابل آسیب‌های احتمالی قوی‌تر کنید.

خوردن آب فراوان علاوه بر این که روی افزایش قد بعد از بلوغ تأثیر می‌گذارد. می‌تواند از بروز مشکلاتی نظیر چاقی و همین‌طور دیابت و… نیز جلوگیری کند. در صورتی که بدن شما در آب و هوای خشک ضعیف است، همیشه باید یک بطری آب معدنی همراه خود داشته باشید و مرتبا آب بخورید.

درصورتی‌که پوست خشکی دارید بیشتر با این موضوع مواجه می‌شوید و لازم است که در رژیم غذایی خود علاوه بر آب نوشیدنی‌های دیگر را نیز جای دهید. افزایش قد در دوران بلوغ صرفاً در گروی رعایت بسیاری از این موارد بادقت نظر فوق‌العاده بالا است. اگر بتوانید هرکدام از این راهکار هفت‌گانه که تاکنون ذکر کردیم و بخشی از آن را در ادامه ذکر می‌کنیم رعایت کنید. مطمئن باشید که در کم‌ترین میزان می‌توانید حداقل با رشد 5 سانتی‌متری قد نتیجه خوبی از این موارد و گفته‌ها دریافت کنید.

کافئین را فراموش کنید

متأسفانه در همان سنین پایین نیز برخی کودکان و نوجوانان در خود علاقه شدید به کافئین نشان می‌دهند که یک مقوله کاملاً اشتباه است و موجب بروز اختلال در سیستم ایمنی و صفحه رشد می‌شود. البته کافئین در مواد غذایی دیگر مانند نوشابه‌ها نیز وجود دارد. شاید به‌صورت موقت موجب شادابی شود. اما پس از مدتی آسیب‌های جدی به فیزیک و اندام شما وارد می‌کند. سعی کنید که هر چه زودتر این مواد را از زنجیره غذایی خود حذف کنید. از یک‌روی دیگر اگر فکر می‌کنید که بدنتان به قهوه نیاز دارد می‌توانید به سراغ قهوه‌های بدون کافئین بروید که امروزه در بازار موجود هستند.

یکی دیگر از مواردی که لازم دانستیم در انتها به آن اشاره کنیم. عدم مصرف اسپرسو و قهوه‌های فوری است که شاید درصد کافئین خیلی بالایی نداشته باشند، اما به‌موجب ترکیباتی که در آن‌ها استفاده شده موجب بروز اختلالات جدی در سیستم رشد شما می‌شوند. افزایش قد بعد از بلوغ در گروی رعایت یک رژیم غذایی مستحکم و منسجم خواهد بود. در غیر این صورت، نه‌تنها نتیجه مطلوبی ندارد بلکه حتی موجب اختلالات جدی در بدن و سیستم ایمنی فرد می‌گردد. علاوه بر مشکلات رشد می‌تواند سبب بروز بیماری‌های جدی شود.

منبع: https://1ghad.com/

درمان عارضه های ستون فقرات با فیزیوتراپی

تعمیرات گوشی شیائومی به‌صورت تخصصی با مناسب ترین قیمت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا