به گزارش ایسنا، نشست خبری برنامه «خندوانه» صبح امروز در استودیوی این برنامه برگزار شد. رامبد جوان در این نشست که برای پخش از شبکه نسیم ضبط میشد، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
جوان درباره نظارت بر شوخیهای خنداننده شو از سوی صداوسیما توصیح داد: نظارت در تلویزیون کلی است و همه شبکهها نظارت کلی دارند. برخی شبکهها بنا به تعریفی که دارند کارگرد و وظایفی مشخصی دارند. در این میان شبکه نسیم هم تعریف سرگرمی و کمدی دارد و قرار است شوخیهای زیادی در آن دیده شود. برنامه خندوانه هم در این پنج فصل روی کمدی و خندیدن کار کرده است و شاید خودش به تعریف جامعتری از شوخی رسیده باشد. اگر کسی فکر میکند دست خندوانه در برخی موارد بازتر است به این خاطر است که شبکه نسیم شبکه کمدی است و برنامه هم به دستور زبان مشخصی با شبکه و مخاطبان رسیده است.
او همچنین درباره گلههایی که بعضا از سوی شرکتکنندگان در مسابقه خنداننده شو مبنی بر محدودیتهای زیاد عنوان میشود، گفت: اگر دوستان خنندانده شو گله میکردند که محدودیت دارند به خاطر عدم آشنایی با ساختار تلویزیون است. از طرفی دیگر هم یکی از عناصر مهم در اینکه شوخیها وقیح به نظر بیاد یا جا بیفتد، رسانهها هستند. اینکه چقدر از این شوخیها حمایت میکنند. اگر دقت کنید بیشتر شوخی بچهها مربوط به خانواده است تا دیگر گلهای وجود نداشته باشد.
علی احمدی، تهیهکننده برنامه «خندوانه» هم در پاسخ به پرسشی درباره شائبههای مالی برنامه و حمایت ارگانی خاص از آن، گفت: پیش از هر چیزی این سوال نشاندهنده قدرت و در عین حال بیقاعدگی شبکههای اجتماعی است. رسانهها باید به این مواردی که سندی برایشان وجود ندارد توجه نکنند و این موضوعات را بزرگ نکنند. اگر هم سندی منتشر شده، مخدوش بوده است.
جوان نیز در این زمینه توضیح داد: چرا سپاه باید به «خندوانه» پول بدهد؟!؛ مگر خندوانه بودجه و اسپانسر ندارد؟! زدن این حرفها و بیان این ادعاها کاری ندارد. آنقدر بعضی حرفها خندهدار است که اصلا نیازی به جواب نیست. همانند اینکه گفتند عموی من سپاهی است که من اصلا عمو ندارم. ما گانگستر نیستم ما برنامه سازیم!؛ بنابراین چرا باید در تبریز پاساژ بالا بکشم؟ جالب است که بدانید همه مکانیزم درآمدسازی ما در حرفه خودمان است. اگر پولی دربیاوریم با آن فیلم میسازیم. ما امسال توانستیم بودجههایی را تامین کنیم و از طریق درآمدی که داشتیم سه فیلم بسازیم و این اتفاق خیلی خوبی است که سه گروه توانستند کار بکنند. اینکه بتوانیم امکانات ببشتر برای همکاران خودمان فراهم کنیم، قطعا اتفاق خوبی است.
او ادامه داد: باید به این سولات توجه کرد که اگر سپاه به ما پول بدهد تعهد ما به او چیست؟ پس ما برای چه آنقدر وقت برای اسپانسرمان میگذاریم؟ الان سپاه با عنوان اوج کار فرهنگی میکند و نیازی به این حرفها نیست که بخواهد ما را حمایت کند. همه ما میتوانیم درباره هم حرفهای زیادی بزنیم. سواد رسانهای که قطعا اهالی رسانه از ان بهرهمند هستند، یعنی تشخیص بدهیم چه اخباری درست و چه اخباری غلط است و تشخیص درست یا غلط بودن این حرفها بیش از هر کسی وظیف شماست.
این گزارش تکمیل میشود.
ارسال دیدگاه