آشنایی با 11 زن موفق و ثروتمند جهان

پنج‌شنبه 19 مهر 1397 موفقیت

تلاش و پشتکار و داشتن ذهنی خلاق در عرصه های مختلف کاری انسانها را به الگوهایی موفق برای دیگر مردم تبدیل می کند. در ادامه با ثروتمند ترین و قدرتمندترین زنان شناخته شده جهان می پردازیم.

وقتی عبارت «زنان ثروتمند جهان» را می شنوید، اولین چیزی که به ذهنتان می رسد چیست؟ اینکه خانم موردنظر احتمالا یک بازیگر مشهور، تاپ مدل یا بازرگان موفق است؟
بسیاری از ما تصورمان از زنان موفق و ثروتمند این است که شاید در حوزه فیلم یا مدلینگ فعالیت دارند اما واقعیت این است که بسیاری از آن ها بازرگان، نیکوکار یا فعال اجتماعی هستند و بعضا به واسطه ثروتی که از همسرانشان به آن ها ارث رسیده به این موقعیت دست پیدا کرده اند.
در همین راستا، اگر برایتان جالب است تا با 11 زن موفق جهان آشنا شوید، توصیه می کنیم تا ادامه این مطلب را از نظر بگذرانید.

1- لیلیان بتانکور (Liliane Bettencourt)
سن:94
دارائی خالص:43٫1 میلیارد دلار
شغل:بازرگان – مالک لورئال
کشور:فرانسه
علیرغم سن بالای 90 سال، ملکه کمپانی لورئال، یک موسسه خیریه دارد و همچنان خودش نیز مشغول فعالیت و سخت کوشی است. همین طور باید گفت با اینکه سن این خانمِ ثروتمند زیاد است اما چهره زیبا و دلنشینی دارد و همچنان جذاب به نظر می رسد.
در مورد لیلیان بتانکور باید گفت بازرگان، کارآفرین و نیکوکار فرانسوی و و مالک اصلی شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی لورئال است. بنیانگذار این کمپانی موفق و مشهور، اوژن شولر، پدر خانم لیلیان بود.
وی در سال 2013 با دارایی خالصی بالغ بر 33٫2 میلیارد دلار، به عنوان سومین زن ثروتمند جهان، در فهرست بلومبرگ معرفی شد و اکنون بعنوان ثروتمندترین زن کشور فرانسه شناخته می شود.
2- آلیس والتون (Alice Walton)
سن:67
دارائی خالص:38٫7 میلیارد دلار
شغل:عضو هیئت مدیره وال مارت
کشور:ایالت متحده آمریکا
آلیس والتون یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت وال مارت و دختر سم والتون است. این خانم علاقه بسیار زیادی به هنر دارد و گفته شده که یک مجموعه بزرگ از آثار هنری در اختیار دارد. البته داشتن چنین مجموعه ای برای فردی که یکی از ثروتمندترین زنان دنیا به شمار می رود امری کاملا عادی است زیرا استطاعت خرید هر اثر هنری را دارد.
در مورد خانم والتون می توان گفت که تاجر و نیکوکار آمریکایی است. وی در سال 2012 با دارایی خالصی معادل 26٫3 میلیارد دلار، دومین زن و سیزدهمین فرد ثروتمند مستقر در ایالات متحده آمریکا معرفی شد.
3- سوزان کلاتن (Susanne Klatten)
سن:55
دارائی خالص:22٫5 میلیارد دلار
شغل:سهام دار و عضو هیئت مدیره ب ام و
کشور:آلمان
سوزان کلاتن به همراه برادرش مدیرعامل یک کمپانی داروسازی هستند. وی همچنین به همراه برادر و مادرش، مالک نیمی از سهام شرکت BMW نیز هستند. ثروتمندترین زن مستقر در کشور آلمان به خوبی بین زندگی حرفه ای و زندگی شخصی خود تعادل برقرار کرده و وقت های آزاد خود را در کنار اعضای خانواده سپری می کند.
در مورد ایشان می توان گفت، سرمایه دار و مدیر ارشد اجرایی و یکی از سهام داران اصلی شرکت ب ام و است که در سال 2014 با دارایی خالص 16٫9 میلیارد دلار در رتبه پنجم از فهرست ثروتمندترین افراد آلمان قرار گرفت.

4- لورن پاول جابز (Laurene Powell Jobs)
سن:53
دارائی خالص:20 میلیارد دلار
شغل:کارآفرین و مدیر ارشد اجرایی
کشور:آمریکا
بیوه ی بنیانگذار کمپانی اپل توانست پس از مرگ همسرش توجهات بسیاری را به سوی خود جلب کند. او وارث تمامی دارائی های استیو جابز بود و هم اکنون بزرگترین سهام دار شرکت اپل به شمار می رود. میراث استیو جابز بزرگ، او را به یکی از ثروتمندترین زنان دنیا تبدیل کرد.
البته خانم پاول جابز، کارآفرین و مدیر ارشد اجرایی نیز به شمار می رود و در شمار گسترده ای از پروژه های خیریه بزرگ سهیم است. او در حال حاضر، 8٪ درصد از سهام شرکت والت دیزنی را نیز در اختیار دارد و در سال 2014 در رتبه بندی انجام شده توسط مجله فوربز در رتبه 29 از فهرست قدرتمندترین زنان جهان قرار گرفت.

5- آیریس فونتبونا ( Iris Fontbona)
سن:74
دارائی خالص:13٫7 میلیارد دلار
شغل:مدیر شرکت استخراج معادن شیلیایی به نام آنتوفاگاستا پی ال سی
کشور:شیلی
آیریس فونتبونا نیز از زنانی است که بخش بزرگی از دارائی خود را از همسرش به ارث برده است. او در حال حاضر ثروتمندترین زن مستقر در کشور شیلی محسوب می شود و مدیریت یک کسب وکار خانوادگی را به عهده دارد. خانم فونتبونا علیرغم داشتن سن زیاد، همچنان زیبا و جذاب است.

6- کریستی والتون (Christy Walton)
سن:68
دارائی خالص:6٫1 میلیارد دلار
شغل:بازرگان و نیکوکار
کشور:آمریکا
بیوه ی جان والتون، پسر بنیان گذار کمپانی بزرگ وال مارت، نیز لقب یکی از زنان ثروتمند جهان را با خود یدک می کشد. با اینکه ثروت وی در حال کاهش یافتن است اما همچنان به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نیکوکارهای جهان به شمار می رود.
کریستی والتون، بازرگان و نیکوکار آمریکایی است که این ثروت هنگفت را، پس از مرگ همسرش به ارث برده است. وی در حال حاضر به کارهای خیرخواهانه می پردازد و یک خانه 7 جریبی با نام سندیگو را به مؤسسات خیریه بخشیده است.

7- شارلوت کاسیراگی (Charlotte Casiraghi)
سن:31
دارائی خالص:5٫7 میلیارد دلار
شغل:خبرنگار
کشور:موناکو
او نوه «گریس پاتریشیا کلی» بوده و به کار خبرنگاری مشغول است و در مواقع بیکاری به اسب سواری می پردازد. همان طور که در تصویر می بینید، خانم شارلوت نه تنها ثروت و میراث پادشاهی را از خانواده خود به ارث برده، بلکه همانند مادر بزرگش بسیار جذاب و زیباست.
بد نیست اشاره کنیم که گریس کلی، بازیگر مشهور هالیوود و برنده جایزهٔ اسکار بود و پس با ازدواج با رینیه سوم، پادشاه موناکو، ملکه آن کشور و ملقب به عنوان سلطنتی گریس موناکو شد.

8- کری پرودو (Carrie Perrodo)
سن:66
دارائی خالص:5٫3 میلیارد دلار
شغل:نیکوکار
کشور:سنگاپور
یک شرکت بزرگ نفتی پس از فوت همسر خانم کری پرودو به وی به ارث رسید. هوبرت هدرو، اهل کشور فرانسه، یک بازرگان، مجموعه دار آثار هنری و موسس و تنها مالک شرکت خصوصی نفت و گاز Perenco بود. وی در سال 2006 درگذشت و ثروتش به همسر و فرزندانش به ارث رسید.
کری پرودو در حال حاضر به کارهای نیکوکارانه و خیریه می پردازد و در آستانه 70 سالگی هنوز جذاب و زیباست.

9- مارگاریتا لوئی-دریفیوس (Margarita Louis-Dreyfus)
سن:55
دارائی خالص:5٫3 میلیارد دلار
شغل:بازرگان
کشور:فرانسه
خانم لوئی-دریفیوز یکی از ثروتمندترین زنان بازرگان روسی در جهان به شمار می رود. پس از فوت همسرش، او مدیر کمپانی گروه «لوئی دریفیوس» و مالک تیم فوتبال «المپیک د مارسی» شد. او در حال حاضر دوباره ازدواج کرده و دو دختر دوقلو دارد.

10 – ایوانکا ترامپ (Ivanka Trump)
سن:35
دارائی خالص:740 میلیون دلار
شغل:تاجر و نویسنده
کشور:آمریکا
با اینکه دختر بزرگ دونالد ترامپ می توانست به ثروت پدر متکی باشد، اما ایوانکا ترامپ تصمیم گرفت تا کسب و کار شخصی خود را راه اندازی نماید. وی در حال حاضر بنیان گذار و مالک چندین شرکت است و به نویسندگی نیز علاقه زیادی دارد. با وجود برنامه های کاری فشرده او همیشه برای خانواده اش وقت می گذارد.
همچنین باید اشاره کنیم که او رئیس شرکت جواهرات ایوانکا ترامپ است. از برنامه های تلویزیونی که خانم ایوانکا در آن نقش داشته است می توان به کارآموز اشاره کرد. در حال حاضر نیز در دولت پدرش به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور مشغول به کار است.

11- شیخه موزا (Sheikha Mozah)
سن:58
دارائی خالص:10 میلیون دلار
شغل:نیکوکار و رئیس بنیاد آموزش و علوم و توسعه مؤسسه قطر
کشور:قطر
موزا بنت ناصر بن عبدالله المسند، همسر دوم (از میان سه همسر) حمد بن خلیفه آل ثانی امیر پیشین قطر است و 7 فرزند دارد. این خانم فارغ التحصیل جامعه شناسی از دانشگاه قطر است و نه تنها در حوزه اجتماعی و سیاسی فعالیت دارد، بلکه از پروژه های علمی و فناوری در کشور خودش هم حمایت می کند.
موزا بنت ناصر دارای چندین مدرک افتخاری دکتراست و به عنوان یکی از شیک پوش ترین فرست لیدی های جهان به شمار می رود.
همچنین بد نیست اشاره کنیم که این خانم رئیس بنیاد آموزش و علوم و توسعه مؤسسه قطر و موسسه صلتک و مادر امیر فعلی قطر، تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی است
منبع:نمناک
سخنان توماس ادیسون برای موفقیت در زندگی

سخنان توماس ادیسون برای موفقیت در زندگی

10 راه برای توسعه و رشد کسب و کار خانگی

10 راه برای توسعه و رشد کسب و کار خانگی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا