آشنایی با ۷ کرم پودر برای پوست جوش دار

دوشنبه 23 اردیبهشت 1398 آرایش پوست ومو
آشنایی با ۷ کرم پودر برای پوست جوش دار

 کرم پودر یکی از لوازم آرایشی ضروری برای داشتن یک میکاپ تمیز و بی‌نقص است. کرم پودر به پوشش‌ انواع لک از جمله کک مک روی پوست صورت کمک کرده و به پوست ظاهری یکنواخت می‌دهد. کرم پودرها برای انواع پوست از خشک گرفته تا جوش دار تولید می‌شوند و هر فردی با توجه به نوع پوست خود می‌تواند از هر کدام استفاده کند. کرم پودرهای مناسب برای پوست جوش دار نباید چربی اضافی داشته باشد و باید به خوبی روی پوست بنشیند. در ادامه به معرفی برخی از انواع کرم پودر برای پوست جوش دار می‌پردازیم.

 

کرم پودر برای پوست جوش دار

۱. کرم پودر اِستی لودِر (Estee Lauder)

این کرم پودر در رنگ‌های مختلفی وجود دارد و طبق ادعای سازندگان آن دارای ماندگاری بالایی است به طوری که گفته می‌شود حتی بر روی چرب‌ترین پوست‌ها تا ۱۶ ساعت ماندگاری دارد. کرم پودر استی لودر با کنترل چربی می‌تواند برای پوست‌های چرب و جوش دار استفاده شده و یک ظاهری یکنواخت با پوشش‌دهی خوب را ایجاد کند.
کرم پودر استی لودر
مزایا: ماندگاری بالا، جذب سریع، قابلیت ترکیب آن با مواد آرایشی دیگر، پوشش قوی، کنترل چربی، تنوع رنگ
معایب: خشک شدن پوست

۲. کرم پودر کلینیک (Clinique)

این کرم پودر سبک بوده و بوی نامطبوعی ندارد. اگرچه این ماده آرایشی سطح پوست را طبیعی و زیبا نشان می‌دهد، اما پوشش‌دهی بسیار بالایی ندارد و از این نظر در بین مصرف‌کنندگان جزو بهترین کرم پودرها به حساب نمی‌آید. با این وجود می‌تواند به عنوان یک کرم پودر سبک و مناسب به صورت روزانه، استفاده شود.
کرم پودر کلینیک
مزایا: عدم ایجاد حساسیت، بدون بو، سبک بودن، طبیعی نشان دادن پوست
معایب: عدم پوشش‌دهی قوی، باقی‌ماندن داخل منافذ پوست

۳. کرم پودر سینره (Cinere)

سینره یک شرکت آرایشی بهداشتی ایرانی است که محصولات خوب و باکیفیتی عرضه می‌کند. یکی از تولیدات این شرکت کرم پودر است که علاوه بر پوشش‌دهی نسبتا مناسب، ضد چروک نیز هست، کرم پودرهای سینره با پایه سیلیکونی و ساختاری بسیار سبک در ۶ رنگ، تولید می‌شود. این فرآورده به علت سیلیکونی بودن غیر کومدوژن است و در افراد مستعد به آکنه مشکلی ایجاد نمی‌کند. به علاوه کرم پودر سینره نسبت به تعریق مقاوم است. این کرم با فاکتور حفاظتی ۳۰ از اثرات سوء اشعه آفتاب بر روی پوست نیز، جلوگیری می‌نماید. علاوه بر همه این‌ها، مواد مرطوب‌کننده موجود در این کرم باعث جلوگیری از خشکی پوست می‌شود. اگر به دنبال یک محصول باکیفیت ایرانی برای استفاده روزانه می‌گردید، سینره می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

کرم پودر سینره
مزایا: عدم مسدود نمودن منافذ پوست، پیشگیری از ایجاد چروک، مقاوم در برابر تعریق و شستشو، ضد آفتاب
معایب: عدم ماندگاری و پوشش‌دهی بالا

۴. کرم پودر لانکوم (Lancome)

کرم پودر لانکوم به پوست ظاهری کاملا طبیعی می‌بخشد و چربی پوست را تا ۲۴ ساعت کنترل می‌کند. این کرم پودر در رنگ‌های مختلفی موجود است و در بین بسیاری از آرایشگران و خانم‌ها محبوبیت دارد. سبک بودن و پوشش‌دهی قوی از ویژگی‌های برجسته این محصول است. این کرم‌ها پس از استفاده معمولا سطحی صاف و صیقلی روی پوست ایجاد می‌کنند، به همین دلیل آرایش کردن روی آن ساده است.
کرم پودر لانکوم
مزایا: کنترل چربی، سبک بودن، پوشش‌دهی خوب، بوی مطبوع، ماندگاری بالا
معایب: احتمال بروز جوش روی پوست‌های حساس، دارای الکل نسبتا زیاد

۵. کرم پودر اوور گِلَس (Hourglass)

این کرم پودر جزء محصولات بسیار محبوب در میان خانم‌هاست. فاقد چربی بوده، ماندگاری بالایی داشته و پوست را مات و صیقلی نشان می‌دهد. فاکتور فاقد چربی بودن این کرم، آن را تبدیل به یک گزینه خوب در میان انواع کرم پودر برای پوست جوش دار کرده است.

 

کرم پودر اوورگلس

مزایا: پوشش عالی، مات کردن پوست، ضد آب بودن، حساسیت‌زا نبودن
معایب: عدم داشتن رنگ‌های متنوع، اکسیده شدن روی برخی از پوست‌ها

۶. کرم پودر الف آکنه فایتینگ (E.L.F. ACNE FIGHTING)

برند آرایشی الف، یکی از قابل اعتمادترین برندهاست که با عرضه این کرم پودر عالی که از مواد بسیار موثر در کاهش آکنه تهیه شده، خیال مشتریان خود را راحت کرده است. این کرم پودر از اسید سالیسیلیک، پوست درخت فندق و روغن درخت چای تهیه می‌شود، مواد تشکیل فوق دوام و ماندگاری بسیار خوبی را به این محصول بخشیده است.

کرم پودر الف


مزایا:
 پوشش‌دهی عالی، ضد جوش بودن
معایب: 

۷. کرم پودر نارس (Nars)

این کرم پودر ماندگاری بسیار بالایی دارد که استفاده از آن قرمزی، تغییر رنگ و تغییر توناژ پوست را برطرف می‌کند. طبیعی نشان دادن پوست، از ویژگی‌های مثبت این کرم پودر است. تنها با مقدار کمی از این کرم، می‌توان پوشش‌دهی خوبی برای پوست ایجاد کرد.

کرم پودر نارس


مزایا:
 ماندگاری بالا، بدون بو، تنوع رنگی زیاد
معایب: خشک شدن پوست، آرایش روی پوست بعد از آن به راحتی انجام نمی‌شود

چگونگی استفاده از کرم پودر برای پوست‌های جوش دار

اگر بعد از بیدار شدن از خواب احساس می‌کنید پوستتان چرب است و یا اگر بعد از مصرف تنقلات به سرعت جوش می‌زنید، شما دارای پوست چرب هستید. پوست چرب تنها یکی از دلایل بروز آکنه است. تغییرات هورمونی، رژیم غذایی نامناسب و قرار داشتن در دوران بلوغ همگی می توانند باعث بروز جوش صورت شوند. اگر پوست شما جوش دار است، باید کرم پودری را انتخاب کنید که بدون چربی یا به اصطلاح اویل‌فری (oil free) باشد. شما نباید از کرم پودر‌های چرب استفاده کنید. به دلیل اینکه پوست‌های چرب و جوش دار  به خودی خود مستعد جوش صورت هستند و نباید با این کار به شدت یافتن آن، دامن زد.
برای استفاده از کرم پودر برای پوست جوش دار ابتدا صورت را با آب سرد شسته و با یک پاک‌کننده ملایم، صورت را پاک کنید. سپس باید از یک مرطوب‌کننده بدون چربی، برای نرم کردن پوست استفاده نمایید. مرطوب‌کننده باعث خواهد شد تا کرم پودری که در مرحله بعد از آن استفاده خواهید کرد بهتر روی پوست قرار بگیرد. پس از این مرحله، مقداری کرم پودر از نوع بدون چربی را بردارید و به آرامی روی صورت بمالید تا پوست یکنواخت و یکدست شود.
آرایش صورت
۲۱ روش آموزش میکاپ چشم

۲۱ روش آموزش میکاپ چشم

بهترین ادویه برای پوست و مغز

فواید زردچوبه برای رفع مو‌های زائد بدن و۳ روش‌ برای تهیه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا