مراحل و نحوه بارگیری کشتی ها چگونه است

پنج‌شنبه 6 خرداد 1400 بازار ، گوناگون
  • حمل بار از روی عرشه کشتی

نحول حمل بار به نظر شخص صاحب بار بستگی دارد .

وقتی که یک باری به گمرک می رود، بار به وسیلۀ جرثقیل های موجود در آنجا بر روی عرشۀ کشتی گذاشته می شود و بار تحویل کشتیرانی می شود. این بار توسط انواع کشتی های حمل و نقل دریایی حمل شده است. حال می خواهیم تفاوت FOB و CIF را در هزینه حمل بار بگوئیم.

در صورت انعقاد قرار داد FOB، هزینه بیمه بار و حمل بار تا بر روی عرشه بر عهدۀ شما می باشد و اما بعد از حرکت کشتی هم هزینۀ حمل و بیمه بر عهدۀ مشتری است . اما اگر قرارداد CIF باشد . هزینه های حمل بار و بیمه آن تا مقصد بر عهده شما می باشد .

  • مسئولیت ترخیص کردن بار از گمرک ها

در بعضی مواقع یک سری اتفاقات در کشتی می افتد و یا امکان دارد هوای دریا طوفانی می باشد و یا هر چیزی دیگر و اتفاقی برای بارهای بر روی عرشه بیفتد.

لازم است بدانید که بعضی از کانتینرها در داخل کشتی هستند و بعضی از آن ها بر روی عرشه می باشد تا تعادل کشتی حفظ شود و معمولاً این کانتینر ها را با یک زنجیر به هم متصل کرده اند و طوری که به هم آسیبی نمی زنند .

  • مدارک مورد نیاز برای تحویل بار از کشتی

مجوز و نوع و مدل های بار که از ایران به کشورهای دیگر صادر می شود، دارای اعتبار و ارزش نمی باشد و این که بر روی محصولات یک علامت استانداردی باشد برای ایران بسیار مهم می باشد، که حتماً این علامت باشد. ولی در دیگر کشورها این علامت قابل قبول نمی باشد. پس برای تحویل بار به مشتری باید مدارک و اسنادی را با خود همراه داشته باشید که اولین آن سند، فاکتور تجاری می باشد و بعد ارسال پیش فاکتور می باشد و هم چنین باید COOMERCIAL INVOICE را تهیه نمایند و برای مشتری به عنوان سند و فاکتور رسمی ارسال کنید . البته توجه داشته باشید ،بعضی از محصولات نیاز به مجوزهای صادراتی دارند .

پس حواستان باشد محصولی که برای صادرات انتخاب می نمائید ،توجه کنید که آیا درگیر مجوز دولتی می باشد یا نه ؟

بارنامه و عدل بندی

وقتی که باری را تحویل کشتی رانی می دهد و بار را بر روی عرشۀ کشتی می گذراند ،معمولاً به شما یک بارنامه می دهند که آن را به مشتری می دهید تا اعتماد مشتری را بتوانید جلب کنید و سپس شما باید یک فهرستی از محصولات بار زده شده و بسته بندی آن ها تهیه نمائید که به آن عدل بندی می گویند .

وقتی که یک محصولی صادر می شود اتاق بازرگانی ایران یک گواهی مبدأ به شما می دهد و این گواهی نشان دهندۀ این است که محصول از تولید کشور ایران می باشد

داشتن یک ساختار مناسب و درست باعث موفقیت افراد در معاملات می شود و این که بتوانید مسیر درست را بروید . حتماً مشتری به شما اعتماد خواهد کرد سعی کنید شرایط کاری حرفه ای را برای خود به وجود بیاورید و

یاد بگیرید مشتری را خیلی بهتر بشناسد در این مواقع اعتماد ایجاد می شود و معامله صورت می گیرد .

طراحی سایت در تبریز

بهترین شرکت طراحی سایت در تبریز

بهترین زمان شروع ساخت و ساز و طراحی ویلا

آخرین دیدگاه‌ها

  • هادی نیک گفت:

    اطلاعات مفیدی بود، مخصوصاً برای ما که توی شهرهای بندری و ساحلی زندگی نمیکنیم، اینکه بتونیم در مورد کشتی ها و حمل و نقل دریایی کمی اطلاعات داشته باشیم خوبه.

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا