پاستای فاگیولی

دوشنبه 8 آذر 1400 آشپزی
پاستا چاق کننده یا مناسب برای کاهش وزن

هر وقت حرف از غذاهای ایتالیایی به میان می آید، اولین چیزی که به ذهنمان میرسد پاستا است. البته فقط چند نوع انگشت شمار از پاستا در بین ایرانی ها رایج است، اما باید این را بدانید که چند ده پاستای جور واجور در ایتالیا وجود دارد. یک نوع آن را  به نام پاستای فاگیولی امروز استفاده کرده ایم.

مواد لازم پاستای فاگیولی: 

  • ۳ قاشق روغن زیتون
  • ۱ فنجان پیاز خرد شده
  • ۱ عدد هویج پوست کنده و خرد شده
  • ۱ عدد ساقه کرفس خرد شده
  • ۲ حبه سیر له شده
  • یک چهارم قاشق چایخوری فلفل قرمز
  • ۱ قاشق چایخوری چاشنی ایتالیایی
  • ۶ فنجان عصاره مرغ یا سبزیجات
  • ۱ فنجان گوجه فرنگی خرد شده
  • ۲۲۵ گرم پاستای دیتالینی
  • سه و نیم فنجان لوبیا سفید پخته
  • یک چهارم فنجان جعفری خرد شده
  • نمک و فلفل سیاه

 

پاستای فاگیولی

پاستای فاگیولی


نکته:

برای پخت لوبیا، می توانید آنها را در طول شب در آب خیس کنید، اگر فرصت این کار را ندارید پس لوبیاها را به مدت یک ساعت در آب جوش خیس کرده و بعد آنها را داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید با حرارت جوشیده و نرم شوند (فراموش نکنید که درب ظرف را بگذارید).

 

طرز تهیه:

1- روغن زیتون را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط گرم کنید. پیاز، هویج و کرفس را برای دو تا سه دقیقه تفت دهید تا نرم و طلایی رنگ شوند. سیر، فلفل و چاشنی ایتالیایی را اضافه کرده و برای یک دقیقه دیگر تفت دهید.

2- عصاره مرغ و گوجه فرنگی را اضافه کرده و اجازه دهید مخلوط جوش بیاید. بعد از جوش آمدن پاستا را اضافه کرده و اجازه دهید مخلوط بجوشد.

 

اردور گوجه

 


3- وقتی پاستا نرم و آماده شد، لوبیا را اضافه کرده و دو تا سه دقیقه ی دیگر آن را طبخ کنید.

4- قابلمه را از روی حرارت برداشته و جعفری ، نمک و فلفل را اضافه کنید.

 

گرانیتا خربزه

گرانیتا خربزه

نان کرمدار

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا