بزرگترین مرکز خرید در جهان

شنبه 19 فروردین 1402 جاذبه های گردشگری
بزرگترین مرکز خرید در جهان

بزرگترین مرکز خرید در جهان

مراکز خرید بزرگ خرید یک مرحله ای را برای هر چیزی که تصور شود ارائه می دهند. لیست بزرگترین مراکز خرید ما در جهان بر اساس میزان “منطقه قابل استخراج ناخالص” است. این تعداد فوت مربع است که این ملک برای فعالیت های درآمدزا مانند خرده فروشی ، ناهار خوری و تفریح در اختیار دارد. رونق ساخت و ساز در آسیا ، جایی که زمین ارزان است و هزینه نیروی کار کم است ، بزرگترین مراکز خرید را تولید کرده است. فقط دو مرکز خرید در این لیست در خارج از آسیا واقع شده اند.

1-مرکز خرید سیام پاراگو (3.22میلیون فوت مربع)

سیام پاراگون در بانکوک یکی از بزرگترین مراکز خرید تایلند است. این مجموعه شامل طیف گسترده ای از فروشگاه ها و رستوران های ویژه و همچنین یک سالن سینما با مالتی پلکس ، آکواریوم  ، گالری هنری تایلند و سالن کنسرت اپرا است. همچنین دارای یک سالن بزرگ بولینگ و مرکز کارائوکه است.

بزرگترین مرکز خرید در جهان

بزرگترین مرکز خرید در جهان

2.مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر

میدان Berjaya Times Square که در کوالالامپور واقع شده است ، یک مجموعه برج دوقلو است که شامل یک مرکز خرید و دو هتل پنج ستاره است. با 7.5 میلیون فوت مربع (700،000 متر مربع) سطح زمین ساخته شده ، در حال حاضر پنجمین ساختمان بزرگ در جهان است.

بزرگترین مرکز خرید در جهان

بزرگترین مرکز خرید در جهان

3.مرکز خرید جواهر Cevahir Mall، استانبول

مرکز خرید و سرگرمی Cevahir که در سمت اروپایی استانبول درکشور ترکیه واقع شده است ، در سال 2005 درهای خود را باز کرد. این بزرگترین مرکز خرید در اروپا است. 343 مغازه ، 34 رستوران فست فود و 14 رستوران انحصاری در مرکز خرید وجود دارد. از دیگر امکانات می توان به صحنه بزرگ برای رویدادها ، 12 سینما ، سالن بولینگ ، غلتک کوچک و چندین وسیله تفریحی دیگر اشاره کرد.

بزرگ‌ترین مرکز خرید در جهان

بزرگ‌ترین مرکز خرید در جهان

4.مرکز خرید وست ادمونتون

مرکز خرید وست ادمونتون در ادمونتون ، آلبرتا کانادا ، از سال 1981 تا 2004 بزرگترین مرکز خرید بود و در حال حاضر بزرگترین مرکز خرید در قاره آمریکا است. در کنار 800 فروشگاه و خدمات ، این مرکز خرید شامل بزرگترین پارک تفریحی سرپوشیده در جهان ، بزرگترین پارک آبی سرپوشیده در جهان و کاخ یخی. از دیگر مکانهای دیدنی می توان به زمین گلف مینیاتور 18 سوراخ ، سالن سینما و سالن بولینگ اشاره کرد.

بزرگ‌ترین مرکز خرید در جهان

بزرگ‌ترین مرکز خرید در جهان

5. سنترال ورد Central World، بانکوک، تایلند

سنترال ورد در سال 1990 بازگشایی شد. در می 2010، معترضان ضد حکومتی بخش هایی از آن را به آتش کشیدند و به همین برای مدت کوتاهی تعطیل گشت. سنترال ورد دارای 495 مغازه، هتلی 5 ستاره، مرکز همایش، برج اداری و سازه ای به عنوان پارکینگ است. نام اصلی این مکان در ابتدا «مرکز تجارت جهانی» بوده که در سال 2002 به Central World Plaza تغییر پیدا کرده و در نهایت در سال 2005 تبدیل به «سنترال ورد» می شود.

بزرگ‌ترین مرکز خرید در جهان

بزرگ‌ترین مرکز خرید در جهان

6. مرکز خرید دبی مالفلیکر

دبی مال بخشی از مجموعه برج خلیفه ، بلندترین سازه ساخته شده توسط بشر است که تاکنون ساخته شده است. با بیش از 12 میلیون فوت مربع (معادل اندازه بیش از 50 زمین فوتبال) ، مرکز خرید دبی بزرگترین مرکز خرید در جهان است که بر اساس مساحت کل اما در فضای قابل اجاره تقریباً به همان اندازه مرکز خرید West Edmonton است. این مرکز خرید شامل بیش از 1200 مغازه از جمله بزرگترین فروشگاه شیرینی جات در جهان ، یک زمین یخی ، یک مرکز بازی SEGA (با بازی بولینگ سه بعدی) ، یک هتل 5 ستاره لوکس ، 22 صفحه سینما به همراه 120 رستوران و کافه است. این مرکز خرید همچنین شامل یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان است.

بزرگ‌ترین مرکز خرید در جهان

بزرگ‌ترین مرکز خرید در جهان

7.مرکز خرید دبی (The Dubai Mall) در دبی

دبی مال بزرگ‌ترین مرکز خرید در جهان با 1200 فروشگاه لوکس می‌باشد. مساحت آن 11 هکتار، معادل 350 هزار مترمربع است. همچنین عنوان پربازدیدترین مرکز خرید جهان را با بیش از 80 میلیون بازدیدکننده در سال یدک می‌کشد. افتتاح این مرکز خرید لوکس چندین بار به تأخیر افتاد تا درنهایت در 4 نوامبر 2008 با ظرفیت پارکینگ بیش از 14000 ماشین افتتاح شد. دبی مال خانه‌ی بسیاری از لوکس‌ترین برندهای تجاری جهان مانند رولکس Rolex ،کنلی Canali، ریوالی Revoli و بسیاری دیگر است

8.مرکز خرید بازار جنوب چین جنوبی

مرکز خرید South South China در Dongguan ، کشورچین بزرگترین مرکز خرید در جهان است که بر اساس مساحت قابل اجاره قابل قبول است. این مرکز تجاری دارای هفت منطقه است که از شهرهای بین المللی الگوبرداری شده است از جمله ماکت طاق پیروزی و یک کانال با گوندولاها. همچنین دارای یک غلتک کوچک در فضای باز و داخلی است. چیزی که ندارد مشتری است. از زمان افتتاح آن در سال 2005 ، این مرکز از کمبود شدید سرنشینان رنج می برد. بیشتر فضای خرده فروشی خالی مانده است و بیش از 99٪ فروشگاه ها خالی است. تنها مناطق اشغالی این مرکز خرید نزدیک ورودی است که چندین زنجیره فست فود غربی در آن واقع شده است. لقب بزرگترین مرکز خرید ارواح در جهان را به خود اختصاص داده است.

بزرگ‌ترین مرکز خرید در جهان

بزرگ‌ترین مرکز خرید در جهان

معروف ترین کلیساها

معروف ترین کلیساها

بهترین شهرهای اسپانیا

بهترین شهرهای اسپانیا

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا