اگر با شیوه نامگذاری جدید آئودی آشنا نیستید، ممکن است نام A8 55 TFSI برای شما کمی عجیب باشد. واقعیت این است خودروساز آلمانی دو عدد به آخر نام خودرو اضافه میکند، که جزئیات بیشتری در مورد پیشرانه آن ارائه میدهد. در این مورد، عدد “55” نشان میدهد که خودروی آئودی A8 مدل ۲۰۱۸ دارای توان خروجی بین ۳۲۸ اسب بخار تا ۳۶۸ اسب بخار است.
به طور دقیقتر، آئودی A8 55 TFSI جدید دارای پیشرانه توربو ۳.۰ لیتری خورجینی ۶ سیلندر بنزینی است که ۳۴۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور بر دقیقه تولید میکند و حداکثر گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه قابل دستیابی خواهد بود. این قدرت از طریق جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته و سیستم تمام چرخ محرک آئودی کواترو به تمامی چهار چرخ هدایت میشود. این پیشرانه بنزینی سطح ورودی برای لیموزین لوکس آلمانی است که زیر 4.0 TFSI با ۴۶۰ اسب بخار و 6.0 TFSI مربوط به شاسیبلند پرچمدار بنتلی بنتایگا (Bentley Bentayga) با ۱۲ سیلندر قرار میگیرد.
ویدئوی جدیدی از کانال یوتیوب اتومان (YouTube Automann) نگاه دقیقی به پیشرانه بنزینی آئودی A8 و قابلیت شتاب آن ارائه میدهد. با وجود وزن کلی آن که ۹۹۵ کیلوگرم است، سدان مجهز به آخرین فناوری روز تنها ۵.۶ ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ بیشینه سرعت آئودی A8 جدید نیز به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود میشود.
مقالههای مرتبط:
گزینهی دیگر برای این مدل، پیشرانه ۳.۰ لیتری خورجینی ۶ سیلندر دیزل خواهد بود که کمی سنگینتر و دارای وزن ۲،۰۵۰ کیلوگرم است؛ اما تقریبا به اندازه همان مدل بنزینی نیز سریع به نظر میرسد و میتواند در زمان ۵.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. این توانایی عمدتا به لطف گشتاور زیادی است که پیشرانههای دیزلی تولید میکنند و برای این مدل به ۶۰۰ نیوتن متر در ۱۲۵۰ دور بر دقیقه میرسد.
ما مشتاق هستیم تا ببینیم که سری جدید آئودی A8 مجهز به پیشرانه W-شکل ۱۲ چقدر سریع هستند و چه عملکردی در تست شتاب خواهند داشت. علاوه بر این شایعاتی در مورد نسخه S8 وجود دارد، که شاید حتی از پیشرانهای بیشتر از ۱۲ سیلندر استفاده کند.
ارسال دیدگاه