کاهش سطح قند خون با مواد غذایی / 9 ماده غذایی که برای کاهش سطح قند خون

چهارشنبه 17 دی 1399 سلامت
کاهش سطح قند خون با مواد غذایی

کاهش سطح قند خون با مواد غذایی

 

دیابت یا بیماری قند چیست؟

دیابت به قند خون بالا ی ۹۶ تا حدود ۱۱۲ میلی‌گرم در دسی لیتر گفته می‌شود. در این بیماری توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌رود یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد. نقش اصلی انسولین پایین آوردن قند خون توسط سازوکارهای مختلف است.

 

کاهش سطح قند خون با مواد غذایی

قند خون بالا هنگامی اتفاق می افتد که انسولین در بدن نتواند قند موجود در غذا را متابولیزه کند و این باعث افزایش میزان گلوکز در خون می شود. این یک اختلال متابولیکی است که با کمک اصلاح سبک زندگی مانند ورزش و غذا می تواند به طور موثری کنترل شود. این مقاله قصد دارد به شما در کاهش سطح قند خون با مواد غذایی کمک کند.

علاوه بر داشتن فعالیت بدنی، کاهش وزن، کاهش استرس، ترک سیگار، داشتن خواب مناسب و مصرف مواد غذایی سالم می‌تواند شما را از ابتلا به دیابت مصون نگه دارد.

 

کاهش سطح قند خون با مواد غذایی

کاهش سطح قند خون با مواد غذایی

 9 راه برای کاهش سطح قند خون با مواد غذایی

۱-دارچین:

دارچین گیاهی است که در پایین آوردن قند خون به سطوح قابل کنترل بسیار موثر است. می توانید قبل از خوردن غذای خود ، دارچین را روی آن بپاشید.

۲-شنبلیله (متی):

شنبلیله یکی از ادویه های رایج است که تقریباً در همه غذاهای هند استفاده می شود. این یک فواید سلامتی دارد که یکی از آنها کاهش سطح قند خون است. خیساندن شنبلیله در آب و سپس نوشیدن آن در روز بعد یک درمان بسیار موثر در مقابله با مشکلات قند است.

۳-سیر:

نه فقط برای فرستادن خون آشام ها! ، بلکه در کنترل قند خون نیز بسیار موثر است. نشان داده شده است که عصاره سیر باعث افزایش انسولین در بدن می شود که برای متابولیسم قند در بدن مورد نیاز است.

۴-چربی های سالم قلب:

غذاهای حاوی چربی های مفید در قلب مانند آجیل و دانه ها برای افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) در بدن مفید هستند. آووکادو حاوی مواد مغذی است که خطرات بیماری های مختلف مانند دیابت را کاهش می دهد. به طور خلاصه ، این چربی ها باعث می شوند سلول های بدن در برابر انسولین مقاومت کمتری داشته باشند.

۵-زغال اخته:

بلوبری حاوی آنتوسیانین (رنگدانه های محلول در آب) است که برای سلامتی شما بسیار مفید است. آنها همچنین دارای مقادیر زیادی فیبر هستند که باعث سریعتر احساس سیری می شوند. همچنین نشان داده شده است که این میوه حساسیت انسولین را در بدن بهبود می بخشد.

۶-سرکه:

سرکه یک داروی قدیمی برای کنترل سطح قند خون است. این ماده حاوی اسید استیک است که باعث کاهش برخی از آنزیم های مضر در معده می شود. سرکه همچنین برای جلوگیری از افزایش قند خون هنگام مصرف همراه با غذا شناخته شده است.

۷-کربوهیدرات های پیچیده:

کربوهیدرات های پیچیده قند خون شما را بالا می برند اما مانند پسر عموی آن ، کربوهیدرات های ساده دوست ندارند. کربوهیدرات های ساده باعث افزایش فوری سطح قند خون در جایی می شوند که کربوهیدرات های پیچیده جریان پایدار انرژی را فراهم می کنند. بنابراین آن بسته آرد تصفیه شده را رها کرده و آن نوع گندم کامل را بدست آورید.

۸-گیلاس:

گیلاس ، به خصوص گیلاس تارت و گیلاس شیرین تیره ، پر از آنتروسیانین است. مقاومت به انسولین از عملکرد مناسب انسولین برای کنترل قند خون در محدوده طبیعی جلوگیری می کند. مصرف رژیم غذایی حاوی آنتروسیانین می تواند به معنای استفاده بهتر از انسولین و کاهش قند خون باشد.

۹-آجیل:

افرادی که به طور مرتب آجیل می خورند نسبت به افرادی که آن را نمی خورند میزان بیماری قلبی کمتری دارند. حتی در میان افراد سالم به خوردن غذا ، افرادی که آجیل نیز مصرف می کنند دارای بهترین سابقه سلامتی هستند.

بازدیدکنندگان : ۷۲ نفر
eimplant ya brij

ایمپلنت دندان یا بریج دندان /مزایای و معایب ایمپلنت دندان

ابتلا به ویروس کرونا انگلیسی در ایران

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا
logo-samandehi