درمان های ضد پیری پوست/ 6روش موثر

چهارشنبه 10 آذر 1400 آرایش پوست ومو
عامل پیری پوست

درمان های ضد پیری

با افزایش سن، پوست ما نیز پیر می شود. شما نمی توانید زمان را متوقف کنید – اما اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کاهش اثرات ضد پیری بر روی پوست خود انجام دهید.

جذابیت برای جوان به نظر رسیدن همیشه جذاب است و پیشرفت های اخیر در فناوری پزشکی منجر به اقدامات زیادی شده است ، که می تواند به شما کمک کند سالها را کنار بگذارید.

در واقع مراقبت از پوست مربوط به ضد پیری یکی از بزرگترین و سریعترین صنایع در قلمرو پزشکی است.

با بالا رفتن سن، پوست هم دچار پیری می‌شود و نشانه‌هایی از خود بروز می‌کند که اجتناب‌ناپذیر است. گاهی این علائم به اندازه‌ای پیشرفت می‌کند که احساس می‌کنید پیری با سرعت هر چه تمام‌تر و بسیار زودتر از آنچه تصور می‌کردید، در حال رو آوردن به شماست.

درمان های ضد پیری پوست

درمان های ضد پیری پوست

 

۱-لایه برداری شیمیایی تخصصی:

در این روش لایه برداری شیمیایی پزشک اسیدهای فرموله شده خاصی را روی ناحیه پوست شما قرار می دهد که باید درمان شود. این منجر به سایش یا سوزش جزئی پوست بعد از آن می شود ، که سلول های جدید پوست در محل آن رشد می کنند ، بنابراین لکه های مربوط به سن ، چین و چروک و همچنین کک و مک را از بین می برد.ویک روش خوب برایدرمان های ضد پیری پوست است

برداری شیمیایی، برای لایه برداری خارجی ترین لایه پوست استفاده می کند. لکه ها و چین و چروک های ناشی از افزایش سن را از بین می برد و رنگ پوست روشن تری به شما می دهد. پوست شما پس از لایه برداری به مدتی برای بهبودی نیاز دارد و برای یک یا دو هفته قرمز به نظر می رسد. بسته به نوع لایه برداری که دریافت می کنید، ممکن است برای دستیابی به نتایج مورد نظر خود نیاز به انجام بیش از یک درمان داشته باشید.

 

۲-تزریق سم بوتولینوم نوع A یا بوتاکس:

این احتمالاً یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین درمان های ضد پیری در سراسر جهان است. این روش درمانی شامل تزریق بوتاکس به مناطق استراتژیک صورت برای کاهش چین و چروک و چین و چروک هایی است که ممکن است به دلیل افزایش سن ایجاد شود. این روش درمانی مخصوصاً برای خطوط اخم در پیشانی و نزدیک گوشه چشم در  درمان های ضد پیری پوست موثر است.

تزریق سم بوتولینوم که بیشتر با نام های بوتاکس، دیسپورت یا زئومین شناخته می شود، به کاهش خطوط اخم (خطوط گلابلار) بین ابروها و پنجه کلاغی در گوشه چشم کمک می کند. این درمان با جلوگیری از سفت شدن عضلات این نواحی عمل می کند. معمولاً زمان بهبودی برای این عمل زیبایی وجود ندارد، اما ممکن است تا یک هفته طول بکشد تا اثرات آن مشاهده شود. نتایج به طور معمول حدود 3 تا 4 ماه باقی می ماند.

 

درمان های ضد پیری پوست

درمان های ضد پیری پوست

۳-درمان لیزر و سایر روشهای فرکانس رادیویی:

در این روشهای درمانی مربوط به دستگاه همچنین از اصل سایش یا زخمی شدن پوست برای تشویق رشد بافت جدید استفاده می شود. در مواجهه مجدد با لیزر ، یک پرتو لیزر اپیدرم یا لایه خارجی پوست را از بین می برد و درم یا لایه تحتانی پوست را گرم می کند. همانطور که بافت پوست زخمی بهبود می یابد ، بافت جدیدی جای آن را می گیرد که سفت تر است ، بنابراین ظاهر جوان تری به شما می دهد.

لیزر به لایه های عمقی پوست آسیب می رساند که باعث تحریک رشد سلول های جدید پوست می شود. نواحی آسیب دیده پوست کنده می شوند و پوستی صاف تر و جوان تر نشان می دهند. لایه برداری پوست با لیزر فرکشنال می تواند به درمان چین و چروک و خطوط ریز کمک کند.

۴-جراحی لیفت صورت:

این یک عمل جراحی زیبایی است ، که مدت زمان زیادی طول می کشد تا بهبود یابد اما نتایج طولانی مدت آن شناخته شده است. در این روش ، پوست و چربی اضافی صورت و گردن شما با جراحی برداشته می شود و پس از کاهش کبودی و جای زخم ، پوست جدید بسیار سفت تر می شود ، بنابراین باعث می شود جوان تر به نظر برسید.

 

درمان های ضد پیری پوست

درمان های ضد پیری پوست

۵-میکرودرمابراشن و درمابریژن:

این روش ها از تاکتیک سایش برای نابودی بافت قدیمی و تشویق رشد بافت جدید به طور کامل استفاده می کنند. Dermabrasion از تکنیک سنباده زدن پوست با برس چرخان در جایی که نیاز به رشد پوست جدید است استفاده می کند. میکرودرم ابریژن یک روش ظریف تر است زیرا از تجهیزات ظریف تری استفاده می کند تا فقط لایه بالایی پوست را از بین ببرد و عوارض جانبی قرمزی ، تورم و پوسته پوستی در مقایسه با درمابریژن معمولی کمتر است.

 

میکرودرم ابریژن چیست

میکرودرم ابریژن، این روش درمانی بالاترین لایه پوست را از بین می برد. اما میکرودرم ابریژن به جای برس چرخشی از دستگاه خاصی برای پاشیدن ذرات ریز روی پوست استفاده می کند. سایش کمتری نسبت به درم ابریژن دارد و زمان کمتری برای بهبودی نیاز دارد. برای هر نوع پوستی قابل استفاده است، اما ممکن است برای رسیدن به نتایج دلخواه به چندین جلسه نیاز داشته باشید. بسیاری از افراد میکرودرم ابریژن را به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست ضد پیری خود می دانند.

 

۶-سایر تزریقات پرکننده بافت های نرم پوست:

فرم های دیگری از پرکننده های بافت نرم پوست به غیر از بوتاکس وجود دارد که می توانند مستقیماً در ناحیه مورد نیاز تزریق شوند. برخی از این مواد چربی ، ژل و کلاژن هستند که می توانند مستقیماً به چین و چروک تزریق شوند. این مواد پرکننده با تورم و جمع شدن ناحیه اطراف پوست کار می کنند تا جلوه صاف تری به پوست بدهند. با این حال ، این درمان ها نیز باید در فواصل دوره ای مکرر چند ماهه انجام شوند.

 

فواید آب

آب و سلامت پوست

رنگ موی کاراملی

رنگ موی کاراملی و ترکیب رنگ موی کاراملی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا