شستشوی موهای سر/ 10 نکته مهم و حیاتی برای شستشوی موهای سر

شنبه 6 دی 1399 سلامت
شستشوی موهای سر

شستشوی موهای سر

شستشوی موهای سر: به دلیل اهمیت مو در زیبایی ، اکثر مردم سعی می کنند به بهترین نحو از موهای خود مراقبت کنند تا موهایی شاداب تمیز و سالمی داشته باشند به همین دلیل حفظ سلامت و شستشوی آن هم بسیار حائز اهمیت است.در مواردی افراد با انتخاب شامپوهای نامناسب و یا روش های شستشوی غلط به بافت مو و پوست سر آسیب می رسانند .

روش صحیح استحمام و شستشوی موهای سر

شستشوی مو چیزی فراتر از تمیز کردن موهای به حساب می آید ،در واقع یک نوع درمان برای حفظ سلامت و زیبایی مو برای تمامی ما می باشد . اگر می خواهید بدانید چگونه می توانید از شستشوی مو خود لذت ببرید بدون نگرانی در مورد آسیب رساندن به آن ، این مطلب  را بخوانید.

10 نکته بسیار مهم در شستشوی موهای سر

نکته 1

موها را قبل از شامپو زدن کاملا” با آب ولرم  بشوییدشامپو  روی موهای خیس بهتر کف می کند و به طور مساوی پخش می شود. همچنین اگر موهای سر را به درستی خیس کنید ، به شامپوی کمتری برای شستن موهای خود نیاز دارید .

نکته 2

برای شستشوی موهای سر از آب ولرم مایل به گرم استفاده کنید ولی دقت کنید آب داغ به مو و پوست سر آسیب می رساند .  آب گرم به باز شدن کوتیکول های مو کمک می کند تا شامپو بتواند به عمق نفوذ کند و آلودگی و چربی مو را از بین ببرد همچنین کوتیکول های باز همچنین می توانند روغن و اثرات مرطوب کننده و نرم کننده را بهتر جذب کنند.

نکته 3

شامپو را با آب مخلوط کنید سپس استفاده کنید و از استفاده مستقیم شامپو روی پوست سر خودداری کنید ،برای این کار می توانید شامپو را با مقداری آب مخلوط کنید و روی مو هایتان استفاده کنید. با این کار مطمئن می شوید که شامپو به طور مساوی در سر شما پخش می شود. همچنین  از شامپوی بسیار کمتری نسبت به استفاده مستقیم از آن استفاده می کنید.

نکته 4

بعضی افراد  فقط موها را شامپو می کنند در صورتی که این پوست سر است که در هنگام شستشو به توجه نیاز دارد زیرا ریشه ها اغلب چرب هستند. انتهای موها نسبتاً پیر و خشک هستند و در نتیجه بعد از شستن با شامپو کم آبتر می شوند. بنابراین بیشتر تمرکز خود را به تمیز کردن پوست سر و نه انتهای مو اختصاص دهید.

نکته 5

شما بایدشستشو را  از ریشه به ساقه موهای خود انجام دهید  ، در حالی که موهای خود را به آرامی با انگشتان و کف دست خود ماساژ می دهید . هرگز پوست سر را با ناخن های خود مالش ندهید زیرا باعث ایجاد سایش و جذب عفونت می شود.

شستشوی موهای سر

شستشوی موهای سر

نکته 6

مو هنگام خیس شدن در آسیب پذیرترین حالت خود قرار دارد. بنابراین در این حالت هرگز از شانه استفاده نکنید و به صورت دایره وار مو ها را ماساژ دهید  .

نکته 7

یکبار شامپو زدن برای پاکیزگی موها کافی است شستن موها با بیش از یکبار شامپو زدن باعث از بین رفتن چربی های طبیعی پوست می شود  و بر رشد موهای شما تأثیر منفی می گذارد و باعث آسیب می شود. مگر اینکه از قبل موهای خود را چرب کرده باشید

نکته 8

برای استفاده از نرم کننده روی  به یاد داشته باشید که هرگز نرم کننده را روی پوست سر خود قرار ندهید ، زیرا باعث سست شدن ریشه ها  می شود. در واقع ساقه  موهای شما هستند که بیشترین نیاز به آبرسانی دارند و بنابراین باید از اواسط تا انتهای موهای شما نرم شوند. انتهای موها خشک ترین است و به مرطوب کننده نیاز دارد .

نکته 9

برای شستشوی نرم کننده از موی سر از آب خنک استفاده کنید تا نرم کننده پاک شود. آب خنک به بسته شدن کوتیکول ها و حفظ رطوبت کمک می کند. با این کار اطمینان حاصل می کنید که موهای شما رطوبت بیشتری جذب می کند و وز نمی شود.

نکته 10

برای مرحله آخر که خشک کردن موها می باشد سعی کنید از حوله نرم که بافت آن ها از مواد مصنوعی نباشد استفاده کنید و موهای خود را خشک کنید . هرگز و هرگز برای خشک کردن مو ها را با حوله مالش ندهید و به آرامی دست بزنید تا موهای شما خشک شود. پس از آن ، اجازه دهید موهای شما به طور طبیعی خشک شوند.  از سشوار با باد ملایم نه باد داغ هم برای خشک کردن موهای سر میتوانید استفاده کنید.

gyahe Ostokhodos

9 خاصیت گیاه اسطو خودوس/ گیاه اسطوخودوس یک قرص خواب آور

MAGHZ SALEMVA JAVAN

چگونه مغز سالم و جوان داشته باشیم ؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا