گونه‌های گرد و توپُر داشته باشید

دوشنبه 11 بهمن 1400 سلامت

گونه‌های گرد و توپُر داشته باشید

 

با داشتن گونه های برجسته و لیفت شده طراوات و جوانی به صورت شما بازمیگردد.درحالی که گونه های افتاده اغلب نشان دهنده پیری و عدم تندرستی است.اگرشما هم به دنبال داشتن گونه هایی زیبا هستید این مطلب را دنبال کنید!

 

به عنوان مثال می‌توانید عمل جراحی گونه (مثل جراحی انتقال چربی یا تزریق پرکننده‌ پوستی) انجام دهید. یا اینکه می‌توانید رویکردهای طبیعی را امتحان کنید. البته نتیجه‌ای که از این روش‌ها به‌دست می‌آید معمولاً به اندازه روش‌های پزشکی و جراحی گونه نیست، اما بسیاری از افراد معتقدند که راه‌های طبیعی به دلیل کم‌هزینه و بدون عارضه بودن، انتخاب بهتری هستند.

 

 

 

 

تعدادی روش طبیعی و درمان خانگی برای داشتن گونه برجسته وجود دارد که مورد اعتماد بسیاری از افراد است. برخی به کار فیزیکی نیاز دارند، برخی به کاربرد موضعی و برخی نیز مبتنی بر مصرف خوراکی هستند.

 

۱) افزایش حجم گونه با ورزش
ورزش صورت که «یوگای صورت» نیز نامیده می‌شود، باعث یکنواخت شدن عضلات صورت شده و ظاهری جوان‌تر به چهره می‌بخشد.

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۸ انجام شد، نشان داد افرادی که روزانه ۳۰ دقیقه تمرین صورت را به مدت ۸ هفته انجام می‌دهند، چهره‌هایی جوان‌تر و پوستی مستحکم‌تر دارند.

برخی از تمرین‌های یوگای صورت عبارتند از:

  • در حالی که با لب‌های بسته لبخند می‌زنید، عضلات گونه را به سمت بالا بکشید. سپس انگشتان هر دو دست را روی دو طرف دهان‌تان قرار داده و گونه‌هایتان را با کشیدن انگشت‌هایتان به سمت بالا، بالا ببرید. ۲۰ ثانیه در این موقعیت بمانید.
  • دهان‌تان را ببندید و گونه‌هایتان را تا حد امکان باد کنید. ۴۵ ثانیه در این موقعیت بوده و سپس به آرامی هوا را از دهان‌تان خارج کنید.
  • همراه با اینکه لبخند می‌زنید و لب‌هایتان روی دندان‌هایتان قرار دارند، دهان‌تان را به شکل O باز کنید. سپس انگشتان هر دست را روی قسمت‌های بالایی گونه قرار داده و گونه‌هایتان را به آرامی به مدت ۳۰ ثانیه بالا و پایین بیاورید.
گونه‌های گرد و توپُر داشته باشید

گونه‌های گرد و توپُر داشته باشید

۲) از آلوورا استفاده کنید
در میان سایر مواد مفید برای پوست، آلوورا حاوی ویتامین C و E است که آنتی اکسیدان هستند. به همین دلیل بسیاری از افراد معتقدند که استفاده از آن روی گونه‌ها خاصیت ضد پیری دارد.

۳) از سیب استفاده کنید
بسیاری از افراد سیب را به منظور حفظ سلامت به پوست می‌زنند؛ چرا که مقادیر زیادی کلاژن، الاستین و آنتی‌اکسیدان دارد.

یکی از راه‌های پیشنهادی استفاده از سیب برای داشتن گونه برجسته و پر که توسط طرفداران این روش مطرح می‌شود، ماسک سیب است.

یک سیب را رنده کرده و روی صورت‌تان بمالید. اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند. سپس ماسک را به آرامی با آب بشویید.

۴) از گلیسیرین و گلاب استفاده کنید
نصف قاشق غذاخوری گلاب را با ۱ قاشق چای‌خوری گلیسیرین رقیق نشده ترکیب کنید. محلول را در یخچال نگهداری کرده و هر شب قبل از خواب آن را روی پوست تمیز ماساژ دهید. اجازه دهید شب روی صورت‌تان بماند و صبح صورت‌تان را بشویید.

بعد از گذشت حدود یک هفته متوجه می‌شوید که پوست اطراف گونه‌هایتان، نرم‌تر و پرتر شده است.

گلیسیرین پوست را مرطوب نگه داشته و به ترمیم کلاژن آسیب دیده کمک می‌کند. گلاب نیز می‌تواند به آبرسانی پوست حساس و خشک یا تحریک شده کمک کند.

۵) برای داشتن گونه برجسته از خواص عسل غافل نشوید
بسیاری از افراد معتقدند که عسل به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و ضد باکتریایی، ظاهری شاداب برای گونه‌ها ایجاد می‌کند و غنی از ویتامین‌، آنزیم‌ و آمینواسید است.

یک مطالعه مروری نشان داده شده است که عسل خالص، غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و دارای خاصیت ترمیم‌کنندگی پوست است. عسل همچنین به دلیل خاصیت لایه برداری بسیار ملایم، باعث می‌شود پس از شستشو، پوستی روشن‌تر و شفاف‌تر داشته باشید.

می‌توانید مقدار کمی عسل خالص را با کمی آب مخلوط کرده و به آرامی روی پوست تمیز گونه‌هایتان بمالید، پس از ۱۵ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

گونه‌های گرد و توپُر داشته باشید

گونه‌های گرد و توپُر داشته باشید

۶) از شیر استفاده کنید
به دلیل وجود آب، چربی و پروتئین، بسیاری از افراد احساس می‌کنند که استفاده از شیر روی گونه‌ها باعث پاکسازی و مرطوب کردن آن‌ها می‌شود.

۷) استفاده از روغن‌های طبیعی روش دیگری برای برجسته سازی گونه است
برخی از افراد ادعا می‌کنند که استفاده از روغن‌های طبیعی روی صورت می‌تواند به فرد کمک کند که چهره‌اش با ایجاد گونه برجسته‌ و پر، شاداب و جوان‌تر به نظر برسد.

هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد استفاده از روغن روی صورت، باعث چاق شدن آن قسمت از صورت شود. با این حال، نتایج مطالعه‌ای که در مجله علمی درماتولوژی بالینی و زیبایی شناسی منتشر شده است، نشان می‌دهد که اسیدهای چرب می‌توانند فاصله‌ بین بیرونی‌ترین لایه‌های سلول‌های پوستی را پر کنند.

 

استفاده موضعی از برخی روغن‌های خاص می‌تواند برای پوست مفید باشد. از جمله:

روغن بادام ؛ از خواص روغن بادام برای پوست غافل نشوید. روغن بادام خاصیت نرم‌کنندگی دارد و باعث بهبود رنگ پوست و شفافیت چهره می‌شود.
روغن آووکادو ؛ فواید روغن آووکادو برای مو ثابت شده است. این روغن علاوه بر مو ، برای پوست به ویژه پوست‌های خشک و ترک خورده نیز مناسب است.
روغن نارگیل ؛ خواص روغن نارگیل برای سلامت و زیبایی پوست و مو بر هیچ کس پوشیده نیست. این روغن از پوست در برابر اشعه ماورابنفش محافظت می‌کند.
روغن زیتون ؛ ممکن است با استفاده از خواص روغن زیتون به گونه های برجسته و پر مورد نظرتان نزدیک شوید.

۸) از شی باتر استفاده کنید
شی باتر خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد؛ چرا که حاوی درصد بالایی از مواد زیر است:

تری‌ترپن
توکوفرول
فنل‌ها
استرول‌ها

برخی از طرفداران شی باتر توصیه می‌کنند که ۲ فنجان شی باتر را با یک و نیم فنجان گرانول شکر مخلوط کرده و پس از هر بار دوش گرفتن روی گونه‌ها استفاده کنید. این خمیر را به مدت ۵ دقیقه روی گونه‌ها ماساژ دهید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت بماند. سپس به آرامی و با آب گرم آن را بشویید.

۹) از ماسک صورت استفاده کنید
ماسک‌های صورت باعث افزایش رطوبت پوست شده و حتی می‌توانند برای صورتی که به دلیل پیری لاغر شده است نیز مفید باشند.
بسیاری از ماسک‌های مراقبت از پوست حاوی ترکیباتی از قبیل گلیسیرین، اوره، اسید هیالورونیک، لانولین، وازلین و روغن معدنی هستند.با این حال افرادی که ترجیح می‌دهند خودشان ماسک صورت درست کنند، می‌توانند از مواد طبیعی مثل شیر، تخم مرغ، آووکادو، جو دوسر ، موز و خیار استفاده کنند.

۱۰) برای برجسته شدن گونه ها سیب بخورید
برای افزایش حجم و برجسته سازی گونه سیب بخورید

بسیاری از افراد تاکید دارند که سیب به خاطر وجود آنتی اکسیدان و ویتامین‌های A و B و C باید به صورت منظم مصرف شود تا از آسیب بافت‌ها جلوگیری کند. برخی نیز معتقدند کلاژن و الاستین موجود در سیب باعث می‌شود که پوست، نرم و توپر به نظر برسد.

گونه‌های گرد و توپُر داشته باشید

گونه‌های گرد و توپُر داشته باشید

۱۱) آلو‌ورا بخورید

نتایج مطالعه‌ای نشان می‌دهد که زنانی که به مدت ۹۰ روز، یک قاشق چای‌خوری ژل آلوورا مصرف کرده‌اند، در حالت ارتجاعی پوست صورت‌شان بهبود ایجاد شده است.ممکن است این روش به شما برای به دست آوردن گونه برجسته کمک کند و ممکن است تاثیری نداشته باشد. آگاه باشید که برخی از افراد ممکن است به آلوورا حساسیت داشته باشند.

۱۲) عسل بخورید
برخی از افراد، خوردن ۹ تا ۱۰ قاشق غذاخوری عسل در روز را پیشنهاد می‌کنند تا آنتی اکسیدان‌هایی که برای پوست مفید هستند تامین شوند.

۱۳) شیر بنوشید
شیر حاوی بسیاری از مواد مغذی است که باعث تقویت و ایجاد پوست سالم می‌شوند. این مواد مغذی عبارتند از:

آمینواسیدها
کلسیم
ریبوفلاوین (ویتامین B12)
پروتئین
ویتامین‌های A و D

بسیاری از افراد برای تقویت پوست، مصرف روزانه ۲ تا ۳ فنجان شیر را توصیه می‌کنند.

۱۴) آجیل و دانه‌های روغنی بخورید

طرفداران مصرف آجیل و دانه‌های روغنی برای ایجاد پوست شاداب، ادعا می‌کنند که فواید این مواد ناشی از چربی‌های سالم موجود در آن‌ها است.

گونه‌های گرد و توپُر داشته باشید

گونه‌های گرد و توپُر داشته باشید

۱۵) ماهی‌های چرب بخورید
ماهی‌های چربی که در آب‌های سرد زندگی می‌کنند (مثل سالمون، شاه ماهی، ماهی کاد و ‌…) نسبت به سایر انواع ماهی‌ها و گوشت‌ها، چربی‌های سالم بیشتری دارند.

این چربی‌ها همچنین باعث تقویت سلامتی پوست می‌شوند؛ چرا که پوست برای داشتن ظاهری جوان، به سلول‌های چربی نیاز دارد.‌

 

روش‌ها و گزینه‌های پزشکی برای داشتن گونه برجسته

اگر روش‌های طبیعی برای چاق شدن صورت موثر نباشند، برخی افراد گزینه‌های پزشکی را برای گونه گذاری در نظر می‌گیرند. افرادی که به دنبال چاق و توپر شدن صورت‌شان هستند، ممکن است از جراحی انتقال چربی استفاده کنند. در این روش جراحان از قسمت‌های دیگر بدن چربی می‌گیرند و آن را به صورت تزریق می‌کنند.

برجسته سازی گونه با استفاده از فیلرها یا پرکننده‌های پوستی هم انجام می‌شود. پزشکان، فیلرها را به قسمت‌هایی از صورت (معمولا گونه‌ها) تزریق می‌کنند تا چهره، توپرتر به نظر برسد. همچنین، ممکن است برخی افراد کاشت پروتز گونه را راه‌حلی دائمی‌تر در نظر بگیرند. در این روش جراحان برای برجسته کردن گونه‌ها، یک ایمپلنت جامد روی استخوان گونه قرار می‌دهند.

البته جراحی همیشه می‌تواند همراه با خطرات و عوارض جانبی باشد. بنابراین لازم است قبل از تصمیم‌گیری، در مورد فواید و مضرات این کار با پزشک صحبت کنید.

 

نکات تکمیلی برای برجسته کردن گونه

  • از آرایش‌های سنگین بپرهیزید. باز بودن راه تنفس پوست، به ظاهر جوان‌تر آن کمک می‌کند. همیشه قبل از رفتن به رختخواب آرایش‌تان را پاک کنید و صورت‌تان را کاملا بشویید. برای این منظور شما می توانید از یک آرایش پاک کن مناسب استفاده کنید.
  • از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. هنگامی که بیرون از خانه هستید، ضد آفتاب در برابر اشعه مضر فرابنفش از پوست‌تان محافظت می‌کند.
  • سیگار نکشید و از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید. برای جلوگیری از پیری پوست باید این عادت‌ها را ترک کنید. الکل و سیگار باعث می‌شوند پوست خاصیت ارتجاعی‌اش را از دست بدهد و بسیار سریع‌تر از روند عادی، دچار پیری شود.
  • همیشه به مقدار کافی آب بنوشید. هیدراته نگه داشتن بدن، به حفظ ظاهر جوان پوست‌ کمک می‌کند.
باتری مغز‌تان را عوض کنید

باتری مغز‌تان را عوض کنید

خارش پا در بارداری

خارش پا در بارداری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا