کنسرو/ طرز تهیه کنسرو گوجه فرنگی کبابی

سه‌شنبه 19 مهر 1401 آشپزی
konserve goje farangy

کنسرو گوجه فرنگی  به روشهای مختلف تهیه می کنند . کنسرو گوجه فرنگی را با گوجه فرنگی  خشک شده و  تازه هم تهیه می کنند که هردو طعم بینظیری دارد  تهیه می کنند .در بخش آشپزی مجله دایان با طرز تهیه کنسرو گوجه فرنگی به 2 روش با ما همراه باشید.همچنین طرز تهیه رب گوجه فرنگی  را مشاهده کنید

کنسرو گوجه فرنگی کبابی

  • گوجه فرنگی: ۲ و نیم کیلو
  • شکر: یک قاشق مرباخوری
  • روغن زیتون: به مقدار لازم
  • پودرآویشن: یک قاشق مرباخوری
  • نمک یک قاشق مرباخوری
  • سیر یک بوته
کنسرو گوجه فرنگی

کنسرو گوجه فرنگی

 

طرز تهیه کنسرو گوجه فرنگی کبابی

  1.  کنسرو گوجه فرنگی کبابی  برای صبحانه با نان و پنیر بسیار خوشمزه هست . برای تهیه کنسرو , گوجه‌های سالم و تازه انتخاب کنید و آنها را خوب بشویید و در آبکش بریزید .
  2. سپس گوجه ها را 4 قاچ برش بزنید .
  3.  داخل سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و گوجه فرنکی  برش زده را منظم داخل سینی بچینید و شکر و نمک را با هم مخلوط کنید و روی گوجه‌ها بپاشید.
  4. فر را روشن کنید و روی  حرارت 200 درجه سانتی گراد قرار دهید.
  5. حال سینی فر را داخل فر  قرار دهیذ تا آب گوجه‌ها کشیده شده و کمی قهوه ای رنگ شوند.
  6. حال گوجه‌ها  را از فر خارج کنید و آنها را داغ داغ با انبر داخل شیشه تمیز و خشک بریزید تا نصف شیشه پر کنیدسپس، آویشن، سیر خرد شده و روغن زیتون روی آنها  بریزید.حال مجددا گوجه فرنگی کباب بچینید و آویشن و سیر و روغن زیتون بریزید .
  7. در شیشه‌ها را محکم ببندید و داخل قابلمه آب جوش برگردانید (از طرف در بگذارید)و اجازه دهید چند دقیقه بجوشد  سپس شیشه ها را از قابلمه خارج کرده و به صورت وارونه روی پارچه ای بگذارید تا خنک شود.
  8. کنسرو گوجه فرنگی شما آماده هست .برای  ماندگاری بیشتر آنها را در یخچال قرار دهید.

مواد لازم برای تهیه کنسرو گوجه فرنگی

 

  • گوجه فرنگی :به مقدار لازم
  • آب :به مقدار لازم
  • روغن زیتون یا روغن مایع: به مقدار لازم

طرز تهیه کنسرو گوجه فرنگی :

  1.  کنسرو گوجه فرنگی بهترین  روش نگهداری گوجه فرنگی است . برای تهیه کنسرو گوجه فرنگی ابتدا یک قابلمه را تا نیمه آب پر کنید و روی شعله قرار دهید تا بجوشد سپس و گوجه فرنگی هار ا با پوست چهار قاچ کنید  و فقط بمدت 1 دقیقه داخل آب جوش قرار دهید بیشتر از یک دقیقه طول نکشد چون طعم گوجه فرنگی از بین می رود .گوجه فرنگی را  از آب خارج کنید  همانطور که داغ است در شیشه  استریل شده بریزید و با پشت قاشق فشار داده تا فضایی بین آنها وجود نداشته باشد.
  2. حال مقداری روغن زیتون یا روغن مایع رویش بریزید  تا هوای آنها گرفته شود درب شیشه ها را محکم ببندید و  در دمای اتاق در جای خنک و یا در یخچال نگه داری کنید.

خواص گوجه فرنگی :

گوجه فرنگی اشتهاآور، برطرف کننده ضعف و خستگی، خوردن گوجه فرنگی به  بیماران مبتلا به دردهای مفاصل و همچنین رماتیسم و نقرس توصیه می کنند. در ضمن گوجه فرنگی برای رفع مسمومیت های مزمن، بالا بودن اوره و چربی خون، درمان یبوست، دفع رسوبات ادراری و صفراوی نیز مفید شناخته شده است.  گوجه فرنگی حاوی ویتامین A است، خوردن آن در تقویت بینایی، سلامت پوست و مخاط ها بسیار مؤثر است.

khaviyar bademjan

خوراک/ طرز تهیه خاویار بادمجان

torshi gol kalam

ترشی گل کلم/ طرز تهیه ترشی گل کلم و هویج

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا