کشور بلژیک/همه چیز درباره کشور بلژیک

یکشنبه 30 بهمن 1401 جاذبه های گردشگری
کشور بلژیک

کشور بلژیک:

کشور بلژیک:بلژیک پادشاهی بلژیک کشوری در غرب قاره اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است که پایتخت آن بروکسل است.

کشور بلژیک در شمال با کشور هلند، در شرق با کشور آلمان، در جنوب شرقی با کشور لوکزامبورگ، در جنوب با کشور فرانسه و از شمال غربی با دریای شمال مجاور است. خط جدایی فرهنگی ژرمن‌ها و رومی‌زبانان از میانه‌های کشور بلژیک می‌گذرد.

تاریخچه مختصر بلژیک:

کشور بلژیک نام خود را از ساکنان اصلی این منطقه گرفته است. آنها یک قبیله سلتیک به نام بلگا بودند. بلگی ها در منطقه بلژیک زندگی می کردند تا اینکه در 100 سال قبل از میلاد توسط امپراتوری روم فتح شدند. این منطقه برای 300 سال آینده به استان مولد امپراتوری روم تبدیل شد.

هنگامی که امپراتوری روم شروع به محو شدن کرد، قبایل ژرمنی به بلژیک حمله کردند و مسلط شدند. شمال بلژیک در این زمان بسیار آلمانی شد و زبان و فرهنگ را یاد گرفت. بخش جنوبی بلژیک بیشتر رومی عمل می کرد و به زبان لاتین صحبت می کرد. طی چند صد سال بعد، بلژیک تحت حکومت سلسله‌ها و امپراتوری‌های مختلف قرار گرفت. مدتی تحت سلطه اسپانیا و سپس امپراتوری هابسبورگ اتریش بودند. موقعیت بلژیک آن را به مرکز بسیاری از صنایع اروپایی از جمله نساجی، تجارت و هنر تبدیل کرده است. شهرهای بزرگی مانند بروکسل، آنتورپ و گنت به عنوان رهبران جهان برخاستند. موقعیت بلژیک در اروپای مرکزی نیز آن را به محل بسیاری از جنگ‌ها، از جمله حمله آلمان در جنگ جهانی اول و دوم تبدیل کرد.

در سال 1795 بلژیک پس از تصرف در جنگ های ناپلئون بخشی از فرانسه شد. پس از جنگ، بخشی از هلند شد. با این حال، این خیلی طول نکشید، زیرا مردم بلژیک قیام کردند و علیه هلندی ها شورش کردند. در سال 1830 استقلال خود را به دست آوردند.

به دلیل تفاوت فرهنگ ها در بلژیک، مرز رسمی در داخل کشور وجود دارد که کشور را به زبان های مختلف تقسیم می کند. آنها حتی دولت های نسبتاً متفاوتی دارند. در شمال منطقه هلندی زبان و در جنوب فرانسوی زبان است. همچنین منطقه کوچکتری در شرق وجود دارد که به زبان آلمانی صحبت می کند.

همه چیز درباره کشور بلژیک

پایتخت: بروکسل

جمعیت: 11539328

مساحت کل: 30528 کیلومتر مربع

مقایسه اندازه: تقریباً به اندازه مریلند

مختصات جغرافیایی: 50 50 N, 4 00 E

منطقه یا قاره جهان: اروپا

زمین عمومی: دشت های ساحلی هموار در شمال غربی، تپه های نورد مرکزی، کوه های ناهموار جنگل آردن در جنوب شرقی

پست جغرافیایی: دریای شمال 0 متر

نقطه مرتفع جغرافیایی: Signal de Botrange 694 m

آب و هوا: معتدل؛ زمستان های معتدل، تابستان های خنک؛ بارانی، مرطوب، ابری

شهرهای بزرگ: بروکسل (پایتخت) 1.892 میلیون; Antwerp 961,000 (2009)، گنت، شارلوا

نوع حکومت: دموکراسی پارلمانی فدرال تحت سلطنت مشروطه

زبان های صحبت: هلندی (رسمی) 60٪، فرانسوی (رسمی) 40٪، آلمانی (رسمی) کمتر از 1٪، به طور قانونی دو زبانه (هلندی و فرانسوی)

استقلال: 4 اکتبر 1830 (یک دولت موقت استقلال خود را از هلند اعلام می کند). 21 ژوئیه 1831 (پادشاه لئوپولد اول به تاج و تخت می رسد)

تعطیلات ملی: 21 ژوئیه (1831) صعود به تاج و تخت پادشاه لئوپولد اول

ملیت: بلژیکی (ها)

ادیان: کاتولیک رومی 75٪، پروتستان یا سایر 25٪

نماد ملی: شیر

سرود ملی یا آهنگ: La Brabanconne (آواز برابانت)

 

اقتصاد کشور بلژیک:

صنایع عمده: مهندسی و محصولات فلزی، مونتاژ وسایل نقلیه موتوری، تجهیزات حمل و نقل، ابزار علمی، مواد غذایی و نوشیدنی های فرآوری شده، مواد شیمیایی، فلزات اساسی، منسوجات، شیشه، نفت

محصولات کشاورزی: چغندر قند، سبزیجات تازه، میوه ها، غلات، تنباکو؛ گوشت گاو، گوساله، گوشت خوک، شیر

منابع طبیعی: مصالح ساختمانی، ماسه سیلیس، کربنات ها

صادرات عمده: ماشین آلات و تجهیزات، مواد شیمیایی، الماس، فلزات و محصولات فلزی، مواد غذایی

عمده واردات: ماشین آلات و تجهیزات، مواد شیمیایی، الماس، داروسازی، مواد غذایی، تجهیزات حمل و نقل، فرآورده های نفتی

واحد پول: یورو (یورو)

تولید ناخالص داخلی ملی: 413,700,000,000 دلار

جاذبه های گردشگری کشور بلژیک

پیش از سفر به بلژیک بهتر است همه چیز درباره کشور بلژیک را بدانید و درباره جاذبه های گردشگری این کشور اطلاعات کسب کنید تا با برنامه ای خوب و هدفمند سفری خوب و به یاد ماندنی به این کشور داشته باشید.

میدان بزرگ بروکسل

یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین میدان‌های دنیا، میدان بزرگ بروکسل است که در پایتخت بلژیک قرار دارد. میدان بروکسل مجموعه ای عظیم از شاهکارهای تاریخی به سبک گوتیک و رنسانس است

گلخانه سلطنتی لایکن

این پارک زیبا که در بیرون از شهر واقع شده است دارای مجموعه ای بی نظیر از انواع گلخانه های گرمسیری و صدها گونه گیاهی تشکیل شده است.

موزه دهکده شکلاتی بلژیک

کشور بلژیک را با شکلات های خوش طعم و رنگارنگش می شناسند. دهکده شکلات بلژیک در پایتخت بلژیک، بروکسل واقع شده است و 900 مترمربع مساحت دارد. موزه ای بی نظیر به نام موزه کاکائو در دهکده قرار دارد.

 اتومیوم

«اتومیوم» (Atomium) سازه‌ای مدرن و بی‌نظیر در شهر «بروکسل» (Brussels) بلژیک است که نمادی از اقتدار این کشور بعد از جنگ جهانی دوم است

کلیسای جامع سنت باوو

«کلیسای جامع سنت باوو» (Saint Bavo’s Cathedral) در شهر خنت بلژیک قرار دارد. این کلیسای شگفت‌انگیز با پنجر‌ه‌های رنگارنگ یکی از زیباترین بناهای تاریخی با سبک‌های معماری مختلف است که یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم شهر خنت به حساب می‌آید.

جنگل آبی یا هالرباس

یکی از جنگل‌های رویایی و سحرانگیز که در شهر «ال» (Halle) بلژیک قرار دارد جنگل زیبای «هالرباس» (Hallerbos) یا جنگل آبی است.

دیدن این جنگل در فصل بهار زمانیکه فرشی از گل‌های استکانی آبی رنگ زیر درختان باز می‌شود، بسیار رویایی است.

موزه کورتیوس

در نزدیکی رودخانه «میوز» (Meuse) در شهر «لیژ» (Liège) بلژیک، موزه «کورتیوس» (Musée Curtius) که یک موزه باستان‌شناسی و هنرهای تزیئنی است قرار دارد.

شهر زیبای دوربی

شهر «دوربی» (Durbuy) در منطقه توریستی «والونی» (Wallonia) بلژیک قرار دارد. قدم زدن در این شهر زیبای کوچک و گذر از کوچه‌های آن همانند قرار گرفتن در داستان‌های افسانه‌ای است.

کشور سوئد

کشور سوئد/همه چیز درباره کشور سوئد

جاذبه های گردشگری ترکیه

جاذبه های گردشگری ترکیه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا