کرم های مرطوب کننده

سه‌شنبه 10 اسفند 1400 آرایش پوست ومو
کرم های مرطوب کننده

کرم های مرطوب کننده

کرم های مرطوب کننده رطوبت پوست را نگه میدارند و از خشکی آن جلوگیری میکنن ، وجود آب برای لایه اپیدرم پوست بسیار حیاتی است . اگر آب مورد نیاز پوست تبخیر شود به مرور زمان خشکی پوست ایجاد میشود !

 

هم چنین اگر چربی اضافی صورت با شوینده های نامناسب شسته شود، پوست برای جبران آن چربی بیشتری ترشح می کند که بصورت چربی پوست نمایان می شود.مرطوب کننده ها در بازار اشکال مختلفی دارند که با توجه به میزان چربی و آب آن ها متغیر است و به اشکال سرم، امولسیون مایع، پماد و کرم دیده می شوند.

بهترین نوع کرم مرطوب کننده

در انتخاب مرطوب کننده ای که برای پوست شما بهترین نتیجه را همراه دارد توجه به نوع پوست مهمترین نکته است.ممکن است یک کرم برای شما بسیار راضی کننده باشد ولی برای فرد دیگر مناسب نباشد وباعث اکنه و چربی شود.اگر پوست شما خشک باشد بهترین مرطوب کننده برای شما مرطوب کننده های با پایه چربی هستند.اگر پوست شما چرب باشد بهترین مرطوب کننده های بدون چربی هستند.

کرم های مرطوب کننده

کرم های مرطوب کننده

 

تفاوت کرم مرطوب کننده و کرم آبرسان چیست؟

مرطوب کننده و آبرسان ها برای حفظ آب لایه اپیدرم پوست طراحی شده اند. ولی نحوه اثرگذاری آن ها متفاوت است.کرم مرطوب کننده یک لایه حفاظتی روی سطح پوست بوجود می آورد که از چربی های مفید است و سبب جلوگیری از تبخیر آب از اپیدرم می شود.کرم های ابرسان حاوی ترکیبات آبدوستی هستند که جذب آب از لایه میانی به اپیدرم را افزایش می دهد و بدین ترتیب باعث ابرسانی به پوست می شود.شما میتواند از این دو محصول به طور همزمان استفاده کنید به این صورت که ابتدا از آبرسان استفاده کرد و سپس از کرم مرطوب کننده برای جلوگیری از تبخیر آب جذب شده توسط لایه اپیدرم پوست.

کرم مرطوب کننده و آنتی اکسیدان

موارد اکسید کننده و رادیکال های آزاد در طولانی مدت می توانند سبب آسیب به پوست شما بشوند. برخی مرطوب کننده ها حاوی آنتی اکسیدان هستند که مانع این اتفاق می شوند و به پوست شما کمک می کند مدت طولانی تر صاف و درخشنده بماند. این مرطوب کننده ها حاوی چای سبز، کمومیل، بابونه، انار و… هستند.

کرم های مرطوب کننده

کرم های مرطوب کننده

یک کرم مرطوب کننده خوب چه ویژگی های دارد

بهتر است کرم مرطوب کننده فاقد اسانس و عطر های غیر طبیعی باشد زیرا موجب حساسیت می شود. خواص آنتی باکتریال و ضد قارچی هم از ایجاد آلودگی های میکروبی و قارچی جلوگیری می کند. هم چنین مرطوب کننده بعد از مصرف باید جذب پوست شود و ظاهر چرب ایجاد نکند.خواص ضد آفتاب و آنتی اکسیدان ها هم در یک نرم کننده خوب مشاهده می شوند.

نکته :

قبل از مصرف مرطوب کننده صورتتان را بشویید و در حالی که هنوز صورتتان نم دارد از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.صورتتان را به آرامی ماساژ بدهید تا کرم نرم کننده جذب پوستتان شود.بهتر است برای پوست صورت از مرطوب کننده سبک تری نسبت به پوست بدن استفاده کنید و در فصول سرد سال از مرطوب کننده های سنگین تر استفاده کنید تا از شما در برابر خشکی هوا محافظت کند.

 کدام مرطوب کننده مناسب است؟

مرطوب کننده های حاوی شی باتر، هیالورونیک اسید و سرامید ها رطوبت ویژه ای به پوستتان خواهند بخشید. با توجه به نیاز پوستتان مرطوب کننده مناسب را خریداری کنید و اگر نتیجه نگرفتید از مرطوب کننده های دیگر استفاده کنید تا مرطوب کننده مناسب پوستتان را پیدا کنید.

کرم های مرطوب کننده

کرم های مرطوب کننده

ماسک عسل برای زیبایی صورت

10 ماسک عسل برای زیبایی صورت

توت فرنگی یک لایه بردار مناسب

توت فرنگی یک لایه بردار مناسب

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا