حساسیت خود را روی این نقاط بدن کم کنید!

چهارشنبه 11 اسفند 1400 سلامت
حساسیت خود را روی این نقاط بدن کم کنید!

حساسیت خود را روی این نقاط بدن کم کنید!

 

موی خاکستری را نچین!

کندن یک تار موی خاکستری از بدن  باعث نمی شود در جواب این کارتان چندین موی خاکستری دیگر بروید، این باور کاملا خرافه است. وقتی یک مو خاکستری می شود بدان معنا است که فولیکول آن موی خاص ملانین کمتری تولید می کند. ملانین رنگدانه ای است که موها رنگشان را از آن دارند. همانطور که گفتم چیدن این مو باعث نمی شود به صورت جادویی موهای خاکستری تعدادشان افزایش پیدا کند اما ممکن است باعث شود فولیکول مو زخمی شود و وقتی این مو دوباره رشد کند چیدن دوباره و دوباره آن ممکن است منجر به عفونت یا زخم مزمن فولیکول مو شود. رنگش کنید یا اگر دوست دارید ببریدش ولی این موها را نچینید.

گوشه ناخن ها را نچینید

پوست نزدیک به ناخنتان را می گویم  نه خود ناخن، باور نکردنی است که پوست به این کوچکی اینقدر درد و عذاب در خود داشته باشد. کندن، گاز گرفتن یا جویدنش آخرین چیزی است که باید به آن فکر کنید. باکتری ها زخم ایجاد شده را می توانند عفونی کنند و منجر به قرمزی و تورمش شوند. به جای کشیدن این پوست با یک ناخن گیر یا قیچی تمیز پوست بیرون زده را قطع کنید. اگر قرمز و متورم شد روی آن کرم آنتی بیوتیک بماید و با یک بانداژ به مدت چند روز ببندیدش تا التیام پیدا کند.

محل گزش پشه را که دچار خارش است نخارانید

وقتی این خون آشام های کوچک دلی از عزا در می آورند، آب دهانشان را روی پوستتان تزریق می کنند، پروتئین موجود در بزاق دهانشان باعث واکنش ایمنی خفیفی می شود که در نهایت یک برآمدگی قرمز که نمی توانید خود را در برابر نخاراندنش کنترل کنید به جا می ماند.

شاید ابتدا خاراندن این نقطه باعث شود احساس خوبی پیدا کنید، تحقیقات نشان داده خاراندن پوست مرکز لذت و پاداش را در مغز فعال می کند اما اگر این خاراندن را ادامه دهید باعث تحریک و التهاب آن نقطه می شوید. این کار در ادامه باعث بیش از حد کار کردن سیستم ایمنی بدن و بدتر شدن تورم قسمت نیش خورده، افزایش خارش و افزایش مدت التیام می شود. بهتر است روی قسمت گزیده شده کرم کالامین یا یک کرم بدون نیاز به نسخه کورتیزون بمالید تا خارشش کمتر شود. یک کیسه یخ هم می تواند کمک کند.

حساسیت خود را روی این نقاط بدن کم کنید!

حساسیت خود را روی این نقاط بدن کم کنید!

زخمی که خشک و ترد شده را نکنید

در حالت ایده آل اصلا اجازه نمی دهید روی زخم بسته شود،  آسیب های پوستی باید تمیز نگه داشته شوند با روغن های طبیعی یا وازلین خوب روغن کاری شوند و با بانداژ رویشان بسته شود تا خشک نشوند. زخم هایی که رویشان بسته می شود معمولا دیرتر التیام پیدا می کنند. بنابراین اگر روی زخمتان خوب بسته شده بگذارید همانجا بماند تا کارش را بکند این پوسته ی خشک جلوی ورود باکتری ها را می گیرد و اجازه می دهد سلول های جدید پوست زیرش رشد کنند. اگر یک زخم را بکنید ممکن است تمام پروسه التیام را به روز اول بازگردانید. این یعنی مدت زمان خوب شدن زخم ممکن است خیلی بیشتر از آنچه انتظار دارید طول بکشد. بعد از یک یا دو هفته این قسمت خودش خود به خود کنده می شود.

جوش های سر سیاه را فشار ندهید

همان قانونی که برای جوش ها وجود دارد اینجا نیز باید رعایت شود: از آینه های بزرگ نما دوری کنید و انگشتان کنجکاو خود را از این نقاط دور نگه دارید. می دانم فشار دادن این نقاط و بیرون کشیدنشان لذت خاصی دارد و می تواند احساس رضایت بدهد اما می تواند باعث ایجاد التهاب و زخم روی پوست شود. برای درمان این جوش های سر سیاه بهترین کار این است که با متخصص پوست مشورت کنید تا بهترین درمان را تجویز کند.

تاول را نترکانید

پوست برآمده روی تاول آن را استریل نگه می دارد و احتمال عفونت را کاهش می دهد. اگر تاول در نقطه بدی مانند پایتان بود و راه رفتن را برایتان دشوار کرده بود بهتر است به این شکل خشکش کنید: دستها و تاول را با آب و صابون بشویید، با استفاده از یک سوزن استریل تاول را از چند نقطه در لبه هایش سوراخ کنید، اجازه دهید خشک شود اما پوست را از رویش برندارید و بگذارید همانجا بماند. پماد آنتی بیوتیک بمالید و با یک باند بپوشانیدش.

حساسیت خود را روی این نقاط بدن کم کنید!

حساسیت خود را روی این نقاط بدن کم کنید!

لاک ناخن ورقه شده را برندارید

همین که چشمتان به نقطه از بین رفته لاک افتاد ممکن است تمام قدرت های اراده دنیا هم نتواند جلوی شما را بگیرد تا باقی لاک را از روی ناخنتان نکنید. در طی کندن لاک ممکن است لایه ابتدایی ناخن را نیز بکنید و باعث ضعیف شدن یا ترک خوردنش شوید. راه بهتر این است که با یک لاک پاک کن ترجیحا بدون استون این کار را انجام دهید.

چشمان خسته خود را نمالید!

چشمانتان را می مالید تا کمی هوشیارتر شوید اما پوست اطراف چشم خیلی نازک است ( فقط نیم میلیمتر ضخامت دارد ) پس تمام این کشیدن ها مالیدن ها باعث پارگی های کوچک در مویرگ های زیر آن می شود. در نتیجه سیاهی زیر چشمتان که اینقدر دوست دارید از بین برود یا اصلا نباشد تشدید خواهد شد. بعلاوه بردن دست های کثیف به نردیکی چشم در واقع دعوت کردن میکروب ها و باکتری ها به درون آن است که باعث افزایش احتمال عفونت می شود. حتی مالیدن چشم خطر ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا را نیز افزایش می دهد.

افزایش انعطاف‌پذیری برای سلامت ما حیاتی است

افزایش انعطاف‌پذیری برای سلامت ما حیاتی است؟

چای هیبیسکوس

10فواید شگفت انگیز چای ترش یا چای هیبیسکوس

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا