5 روغن ضروری برای پوست برای کاهش چین و چروک، آکنه و التهاب

سه‌شنبه 29 فروردین 1402 سلامت
کاهش چین و چروک

روغن برای پوست برای کاهش چین و چروک، آکنه و التهاب

از این گذشته، پوست ما بزرگترین اندام ماست، بنابراین نباید فقط روی صورت خود تمرکز کنیم.

روغن ضروری برای پوست تغذیه شده فقط برای کاهش چین و چروک، آکنه و التهاب نیستند .این روغن‌های ضروری طیف وسیعی از بیماری‌های پوستی را پوشش می‌دهند – از راش خارش‌دار و پسوریازیس گرفته تا بهبود زخم و اسکار. و بله، ما بسیاری از کاربردهای زیبایی را نیز با این روغن‌های ضروری مغذی پوست پوشش خواهیم داد!

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس

1- روغن اسطوخودوس (Lavandula angustifolia)

اسانس اسطوخودوس دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که آن را برای درمان انواع بیماری های پوستی یا استفاده در روال معمول مراقبت از پوست ایده آل می کند.

اسطوخودوس می تواند خارش، پوست تحریک شده را آرام کند، سوختگی را تسکین دهد و بهبود زخم را تسریع کند. برای آفتاب سوختگی هم تسکین دهنده است!

ماهیت ضد باکتریایی روغن اسطوخودوس آن را برای استفاده به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی بر روی بریدگی ها و خراش ها کاملا مناسب می کند. این خاصیت اسانس اسطوخودوس هنگام استفاده با سایر روغن های ضد باکتری و ضد قارچ مانند میخک، دارچین و درخت چای (منبع) افزایش می یابد.

سعی کنید اسطوخودوس را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید تا قرمزی را کاهش دهید و به مبارزه با خشکی پوست کمک کنید.

 

روغن کندر

روغن کندر

 2 – روغن کندر (Boswellia carterii)

اسانس کندر مورد علاقه شخصی من برای مراقبت از پوست طبیعی است!

یکی از گرانبهاترین و موثرترین اسانس ها، کندر یک ستاره فوق العاده در مراقبت از پوست است. خواص ضد التهابی آن قرمزی و تورم را به خصوص روی صورت کاهش می دهد. علاوه بر این، به ترمیم زخم ها کمک می کند و ممکن است ظاهر اسکار، ترک های پوستی و لکه های پیری را کمرنگ کند.

کندر در واقع به بازسازی سلولی و حفظ سلامت سلول های موجود (منبع) کمک می کند! همچنین با تمام روغن های ضروری مغذی پوست که در اینجا ذکر شده است ترکیب می شود.

روغن گل هلی کریسوم

روغن گل هلی کریسوم

3-روغن گل هلی کریسوم یا هلیکریزوم (Helichrysum italicum)

اسانس هلی کریسوم از یک گیاه بومی اروپای غربی می آید. این یکی از پرهزینه‌ترین و با ارزش‌ترین روغن‌های ضروری است – با این حال فواید آن بی‌میزان است.روغن گل هلیکریزوم، تقویت کننده سلولی افسانه ای را وارد کنید. تحقیقات نشان داده است که این پماد دارویی خاص حرکت کلاژناز و الاستاز را مهار می کند و بر این اساس از صافی و انعطاف پوست محافظت می کند.

می توان آن را برای هر نوع سوراخ پوستی که در برابر عفونت آسیب پذیر است، مانند بریدگی، نیش حشرات یا زخم های باز استفاده کرد تا از پوست در برابر عفونت و سپسیس محافظت کند. برای التیام جای زخم و لکه های به جا مانده از آبله، زخم یا کورک، به سراغ هلیکریزوم بروید!

Helichrysum همچنین می تواند با کمک به حفظ رطوبت پوست به خشکی پوست و ترک خوردن پوست کمک کند.

در نهایت، اسانس هلی کریزوم با تحریک تولید سلول های جدید و سالم پوست، سلامت کلی سلول های پوست را ارتقا می دهد.

 

روغن گل رز

روغن گل رز

4 – روغن گل رز (Rosa x damascena)

اسانس گل رز نی هم برای درمان بیماری های پوستی (مانند آکنه) و هم برای حفظ ظاهری جوان.

روغن گل رز در واقع نفوذپذیری پوست را افزایش می دهد. در واقع، وقتی گلاب به محصولات زیبایی اضافه می‌شود ، جذب پوست از مواد مغذی و مواد شیمیایی را افزایش می‌دهد – دلیلی بیشتر برای انتخاب محصولات مراقبت از پوست خانگی یا کاملا طبیعی!

روغن گل رز بسیار ضد میکروبی است و برای همه سنین و انواع پوست، به ویژه پوست های خشک و بالغ  عالی است. اگر از علاقه مندان به زیبایی خودتان هستید، اسانس گل رز همان روغنی است که می خواهید به تمام لوسیون های خانگی، کره بدن و سرم های خود اضافه کنید! مراقب باشید: روغن گل رز بسیار گران است، بنابراین ممکن است بخواهید آن را برای مصارف درمانی به جای استفاده روزانه رزرو کنید.

روش استفاده: روزانه سه بار یک قطره اسانس گل رز را روی لکه ها و لک ها بمالید. 1:5 را با روغن حامل رقیق کنید و به مقدار زیاد روی صورت، گردن، قفسه سینه و/یا پشت یا هر جایی که پوست شما نیاز به روشن شدن یا التیام دارد بمالید. یا چند قطره به محصولات آرایشی خانگی اضافه کنید.

روغن بابونه رومی

روغن بابونه رومی

5 – روغن بابونه رومی (Anthemis nobilis)

اسانس بابونه رومی دارای رایحه ای دوست داشتنی و ملایم گلی است و برای پوست های تحریک شده بسیار تسکین دهنده است. این یک انتخاب عالی برای بثورات پوستی و اگزما، یا فقط پوست های تحت استرس و خسته است.

از آنجایی که اسانس بابونه رومی ضد التهاب و ضد باکتری است، می‌تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای زخم‌های پوستی، زخم‌ها، نقرس، کبودی‌ها، سوختگی‌ها، ترک‌خوردگی نوک سینه‌ها، بثورات پوشک، و پیچک سمی عمل کند. بابونه رومی به خوبی با سایر روغن های دوستدار پوست مانند اسطوخودوس، کندر و شمعدانی ترکیب می شود.

روش استفاده: 2 تا 3 قطره اسانس بابونه رومی را روی یک گلوله پنبه بریزید و به آرامی روی ناحیه آسیب دیده بمالید. یک قطره به شستشوی صورت خود اضافه کنید. این روغن را می توان به صورت رقیق نشده (NEAT) استفاده کرد، اما افرادی که پوست بسیار حساسی دارند باید روغن را در روغن حامل مانند روغن نارگیل، روغن آووکادو یا روغن جوجوبا رقیق کنند.

 

 این روغن‌های  برای پوست نیز عالی هستند:

شمعدانی – تولید سبوم را تنظیم می کند، التهاب را آرام می کند، برای هر دو نوع پوست چرب و خشک مفید است.

ارس – التهاب را آرام می کند، پوست خارش دار و لکه دار مانند اگزما و پسوریازیس را از بین می برد.

چوب صندل – به پوست خشک کمک می کند، از پوست در برابر میکروب های ناخواسته محافظت می کند که به ویژه برای انواع پوست مستعد آکنه مفید است.

درخت چای – به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی خود با عفونت مبارزه می کند، بنابراین برای مبارزه با لک ها عالی است.

ویتامین ها و مواد معدنی

زیست شناسی برای کودکان /ویتامین ها و مواد معدنی

ماساژ پوست سر

چگونه ماساژ پوست سر باعث رشد مو می شود؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا