کاهش وزن/13 درمان خانگی شگفت انگیز برای کاهش وزن

یکشنبه 20 شهریور 1401 سلامت
کاهش وزن

درمان های خانگی برای کاهش وزن طبیعی

برای اکثر مردم، کاهش وزن نسبتاً دشوار است. دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد مانند عدم تعادل هورمونی، عادات غذایی ناسالم، سبک زندگی بی تحرک، کم خوابی، استرس، متابولیسم کند، ژنتیک یا حتی کمبود انگیزه. خوب، راه‌های زیادی برای کاهش وزن اضافی وجود دارد

شامل تمرینات قلبی و قدرتی، داشتن یک رژیم غذایی متعادل که شامل میوه‌ها و سبزیجات بیشتر و غذاهای فرآوری‌شده کمتر، کاهش مصرف قند و مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالا (GI) است. ، و مانند آن. بنابراین، بیایید به نحوه کاهش وزن و تناسب اندام با این روش های ساده و سریع نگاه کنیم.
چگونه به سرعت وزن کم کنیم؟

 درمان های خانگی برای کاهش وزن طبیعی


درمان های خانگی برای کاهش وزن طبیعی

در اینجا چند درمان خانگی ساده برای کاهش وزن سالم آورده شده است:

1-عسل و لیمو ترش

مصرف عسل با لیموترش برای کاهش وزن توصیه می شود. عسل با لیمو و آب گرم راه خوبی برای شروع روز است. عسل می تواند در کاهش وزن در درمان طبیعی نقش داشته باشد.

2-چای سبز

چای سبز یکی دیگر از راه‌های کاهش وزن است که با رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی ترکیب شود. چای سبز حاوی یک آنتی اکسیدان قوی به نام اپی گالوکاتچین گالات (ECG) است. این آنتی اکسیدان به عنوان تحریک کننده فرآیند چربی سوزی در بدن شناخته شده است،

3-آب بنوشید

همه ما تشنه می‌شویم، اما نوشیدنی‌های ورزشی، آب‌میوه‌های شیرین و الکل فقط به کالری اضافی به رژیم غذایی ما می‌افزایند و هیچ فواید تغذیه‌ای برای ما ندارند. آنها را از رژیم غذایی خود حذف کنید و به آب روی آورید. در حالت ایده آل، فرد باید روزانه 2-3 لیتر آب بنوشد. سرعت متابولیسم شما را افزایش می دهد و ادرار را افزایش می دهد، که به کاهش وزن بیشتر آب کمک می کند و از احتباس آب جلوگیری می کند.

 

4-مصرف سبزیجات خود را افزایش دهید

سبزیجات، بر خلاف غذاهای فرآوری شده سفید، از کربوهیدرات های پیچیده تشکیل شده اند، به این معنی که هضم آنها بیشتر طول می کشد و باعث می شود احساس سیری و رضایت داشته باشید.

محقق شارلوت ارلانسون-آلبرتسون در گزارشی در سال 2015 که در “غذاهای گیاهی برای تغذیه انسان” (دوردرخت، هلند) منتشر شد، اظهار داشت که تیلاکوئید موجود در اسفناج می تواند هوس ها را کاهش دهد و گرسنگی را سرکوب کند که می تواند به کاهش وزن کمک بیشتری کند. علاوه بر این، از آنجایی که سبزیجات از درصد بالایی از آب تشکیل شده اند، باعث تحریک ادرار و آزادسازی وزن اضافی آب می شوند.

 

کاهش وزن

کاهش وزن

5-غذای مغذی

افرادی که مایل به کاهش وزن هستند می توانند غذاهای کم انرژی از جمله میوه ها، سبزیجات، ماهی، غلات، لوبیا و گوشت بدون چربی را انتخاب کنند. گنجاندن غذاهای غنی از ویتامین C مانند لیمو و آملا (انگور فرنگی هندی) نیز به کاهش وزن کمک می کند. برای نیاز به پروتئین کافی، گوشت حیوانی و گزینه های گیاهی مانند سویا و جوانه ها را می توان در رژیم غذایی شما گنجاند.

6-فست فود را حذف کنید

احتمالاً راحت‌ترین کاری که می‌توان در زمان فرار انجام داد این است که با مصرف فست فود در دسترس، گرسنگی خود را برطرف کنیم. انتخاب های فست فود همچنین حاوی مقادیر زیادی سدیم، کربوهیدرات و چربی ناسالم است که فقط به افزایش وزن کمک می کند، به خصوص زمانی که در مقادیر زیاد مصرف شود. بنابراین، در برنامه خود زمانی را برای تهیه گزینه های سالم تری که چند روز یا حتی کل هفته دوام خواهند داشت، اختصاص دهید.

7-قبل از تمرین قهوه بنوشید

در حالی که برخی از مربیان شخصی ممکن است این را به عنوان بهترین گزینه پیشنهاد نکنند، اما اگر می‌خواهید وزن کم کنید، کافئین به شما انرژی بیشتری می‌دهد و شما را مجبور می‌کند کمی سخت‌تر و طولانی‌تر تمرین کنید و چند صد ورزش اضافی را از بین ببرید. کالری با هر تمرین اگر سابقه پزشکی دارید

8-یوگا و ورزش

با ورزش متابولیسم شما بهبود می یابد. به عنوان مثال، رژیم تمرینی خود را با حرکات فشاری، لانژ، دراز و نشست و مواردی از این دست جایگزین کنید تا بدنتان به یک روتین عادت نکند. روش دیگر، انجام یوگا را امتحان کنید. این همچنین به کاهش وزن کمک می کند و انعطاف پذیری را بهبود می بخشد.

فقط یک بار در روز ورزش نکنید؛ شما می خواهید متابولیسم خود را در طول ساعات بیداری خود با سرعت بالا حفظ کنید، بنابراین تمرینات خود را به دوره های کوچکتر تقسیم کنید. در صورت امکان، تلاش برای انجام تمرینات ورزشی حداقل 4-5 بار در هفته، علاوه بر کنترل وعده غذایی و رژیم غذایی سالم، کاهش وزن را تسریع می کند. اگر نمی توانید به باشگاه بروید، پیاده روی  مفید است.

 

کاهش وزن

کاهش وزن

9-تغییر از شکر به عسل

افزودن شکر به آب میوه، قهوه و چای باعث افزایش مصرف کالری می شود. به جای شکر، بهتر است از عسل استفاده کنید. عسل حاوی فروکتوز و گلوکز به نسبت مساوی است و کالری زیادی به بدن اضافه نمی کند.

 

 

10-وعده های غذایی کوچکتر در فواصل منظم

محقق هدر جی لیدی، از دانشگاه میسوری، کلمبیا، در یک مقاله تحقیقاتی منتشر شده در مجله تغذیه بیان کرده است که خوردن در مقادیر کم در فواصل منظم متابولیسم را افزایش می دهد، کنترل گلوکز و انسولین را بهبود می بخشد، گرسنگی و در نهایت وزن بدن را کاهش می دهد. با خوردن مقادیر کمتر، مقدار محدودی انرژی تامین خواهید کرد.

 

11-آهسته غذا بخورید

افرادی که آهسته و آگاهانه غذا می خورند کالری کمتری مصرف می کنند و تقریباً به همان اندازه از چاقی رنج نمی برند. زمان غذا خوردن خود را کاهش دهید، به معده خود اجازه دهید هضم شود و در طول وعده غذایی احساس سیری کند، که به شما کمک می کند فقط آنچه را که بدن واقعاً نیاز دارد مصرف کنید.

 

12-به اندازه کافی خوابیدن

بدن شما به مقدار مشخصی خواب نیاز دارد و زمانی که به مقدار مطلوب خود نرسد، سعی می کند کمبود چیزهای دیگر مانند هوس غذا را برطرف کند. علاوه بر این، اگر خوب بخوابید، احتمالاً در طول روز فعال خواهید بود، کمتر از ورزشگاه صرفنظر خواهید کرد، و کمتر مستعد مصرف یک وعده غذایی با قند بالا برای افزایش انرژی خواهید بود.

 

13-سیگار کشیدن را ترک کن

اگرچه بسیاری از مردم می گویند که عادت سیگار کشیدن خود را با تنقلات جایگزین کرده اند تا “تثبیت دهانی” خود را ارضا کنند، اما سیگار کشیدن نیز عوارض زیادی برای سلامتی و تنفس ایجاد می کند که شما را از رفتن به باشگاه باز می دارد. سیگار همچنین باعث اختلال در جوانه های چشایی شما و کاهش حساسیت چشایی می شود.

 

کاهش وزن

کاهش وزن

غذاهایی مفید وغیر مفید برای کاهش وزن

سبوس جو دوسر

سبوس یکی از پرفیبرترین غذاهای موجود است که نه تنها شما را سیر نگه می دارد، بلکه هضم شما را بهبود می بخشد و ضایعات را به طور موثر از بین می برد. به این ترتیب وزن کم خواهید کرد و همچنین از پرخوری جلوگیری می کنید.

 

قارچ

قارچ ها اغلب به عنوان جایگزین گوشت استفاده می شوند زیرا می توانند نقش مشابهی را در رژیم غذایی شما ایفا کنند. آنها در واقع یک جایگزین کم کالری و کم چرب هستند. مطالعات نشان داده است افرادی که حتی یک بار در هفته گوشت را با قارچ جایگزین می کنند، کاهش وزن قابل توجهی را در مدت زمان کوتاهی نشان می دهند.

 

ماست

میکرو فلور سالم روده که در ماست کم چرب یا بدون چربی گنجانده شده است به بهینه سازی جذب مواد مغذی، کاهش مصرف چربی و پروتئین در هر وعده کمک می کند (شما می خواهید یک ماست یونانی انتخاب کنید).

 

تنقلات نمکی را کنار بگذارید

غذاهای پر سدیم ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که هنگام رژیم گرفتن میل می کنید. با این حال، نمک باعث می شود بدن شما آب را حفظ کند و فشار خون شما را افزایش می دهد و باعث می شود احساس خستگی، نفخ و احتمال نشستن روی مبل و پرخوری کنید. در عوض، غذای خود را با محصولاتی مانند خانم دش چاشنی کنید و به دنبال تنقلاتی باشید که سدیم کمتری دارند و در بسته بندی های جداگانه عرضه می شوند، زیرا تمایل کمتری به خوردن کل کیسه ندارید.

روغن زیتون

برخی از افراد وقتی می شنوند که روغن زیتون می تواند به روند کاهش وزن کمک کند، مخالفت می کنند، اما انواع چربی موجود در روغن زیتون، به ویژه اسید اولئیک، باعث ایجاد احساس سیری در بدن شما می شود و احتمال پرخوری شما را کاهش می دهد.

کلم

کلم یکی از سبزیجات با کالری منفی در نظر گرفته می شود زیرا اعتقاد بر این است که برای هضم کالری بیشتری نسبت به کالری موجود در کلم نیاز دارد. کلم را می توان به آب سبزیجات و سالاد اضافه کرد تا کاهش وزن موثری انجام شود.

آلو خشک

مصرف آلو خشک به عنوان بخشی از رژیم غذایی کنترل وزن می‌تواند کاهش وزن را بهبود بخشد. خوردن آلو در حد اعتدال مقدار مناسبی از فیبر غذایی را تامین می کند و باعث منظم شدن حرکات روده می شود.

از نوشابه های گازدار و نوشیدنی های رژیمی خودداری کنید

بسیاری از مردم عادت دارند وقتی تشنه هستند نوشابه بنوشند. نوشابه حاوی قندهای اضافه شده است که به وزن شما می افزاید. حتی نوشابه های رژیمی حاوی قند در مقادیر کمتری هستند. در عوض، نوشیدن مایعات دیگر مانند آب، لیموترش یا آب لیمو توصیه می شود. اجتناب از نوشیدنی های گازدار اغلب یک نکته بسیار مهم در هر رژیم کاهش وزن است.

 

شیوه های نادرست کاهش وزن

چند نکته برای کاهش وزن کودکان

  • با ترغیب کودکان به خوردن میوه ها و سبزیجات بیشتر، می توانید به آنها انگیزه دهید که سبک زندگی سالم تری داشته باشند که در واقع برای آنها سرگرم کننده است! نوشابه و نوشیدنی های شیرین را با آب، شیر یا تمام آب میوه های طبیعی جایگزین کنید. میان وعده‌های سالم بعد از مدرسه و خوردن سه وعده غذایی استاندارد در روز می‌تواند به حفظ اشتهای آن‌ها کمک کند، بدون اینکه منجر به پرخوری غذاهای ناسالم شود که منجر به چاقی کودکان می‌شود.

 

  • به کودکان اجازه دهید تا انتخاب های سالم تری به عنوان جایگزین داشته باشند و قوانین پیچیده کالری شماری را به آنها آموزش ندهید، زیرا ممکن است تنها باعث ایجاد احساس گناه در آنها شود.

 

  • چاقی اغلب در خانواده ها دیده می شود زیرا کودکان همان کاری را که والدین انجام می دهند انجام می دهند. به همین دلیل، اگر می خواهید به کاهش وزن کودک چاق خود کمک کنید، الگو باشید! غذاهای سالم‌تر بخورید، اما همچنین دوچرخه‌سواری خود را بیشتر شروع کنید – فعال‌تر و تناسب‌تر شوید. سعی کنید حداقل 30 دقیقه در روز فرزندان خود را فعال کنید و فعالیت هایی مانند فوتبال، بیسبال یا هر ورزش دیگری را ترویج دهید. همچنین سعی کنید وعده های غذایی بیشتری را در خانه تهیه کنید، به خصوص صبحانه و شام.

 

  • فعالیت کم تحرک نه تنها باعث افزایش تنقلات، پرخوری و در نهایت چاقی می شود، بلکه باعث کاهش تحرک و فعالیت بدنی در کودکان می شود. بنابراین فعالیت های کم تحرک مانند تماشای تلویزیون، بازی های ویدیویی و مواردی از این قبیل را محدود کنید.

 

  • گزینه های زیادی وجود دارد که می تواند برای سبک زندگی و الگوهای رفتاری کودک شما اعمال شود، اما موارد ذکر شده امتحان شده و آزمایش شده است و قطعا می تواند مشکل چاقی کودکان را حل کند.

 

چگونه وزن کم کنیم یا کاهش دهیم؟

راه های موثر زیادی برای کاهش وزن وجود دارد، مانند خوردن یک رژیم غذایی پر پروتئین و کم چرب، تمرین 5 تا 6 روز در هفته (به ویژه ورزش های قلبی عروقی)، نوشیدن آب قبل از غذا، اضافه کردن نوشیدنی های کافئین دار به روز، خوردن آهسته غذا. و غذاهای پر فیبر را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

اگر می‌خواهید سریع وزن کم کنید، فوراً رژیم غذایی خود را تغییر دهید که شامل وعده‌های غذایی با فیبر و پروتئین بالا باشد، تنقلات، قندها و شیرینی‌های غیرضروری را حذف کنید و خود را مجبور کنید به باشگاه بروید. با ترکیب ورزش با یک رژیم غذایی متمرکز، و تمرکز تمرینات بر روی تمرینات قلبی عروقی و اصلی، می توانید به سرعت وزن کم کنید!

 

فواید سلامتی خرما

خرما/14 فواید سلامتی خرما

تقویت قلب

تقویت قلب/11غذاهایی برای تقویت سلامت قلبی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا