خواص چای سبز 

یکشنبه 12 دی 1400 سلامت
سیستم ایمنی قوی‌

خواص چای سبز 

عصاره چای سبز منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است . چای سبز یکی از رایج ترین چای های مصرف شده در جهان است. عصاره چای سبز شکل متمرکز آن است که فقط یک کپسول آن حاوی مقادیر مشابه مواد تشکیل دهنده فعال همانند یک فنجان چای سبز است.

اگر شما به دنبال یک چربی سوز سالم و موثر می گردید بدون شک به سراغ عصاره چایی سبز بروید ، عصاره این گیاه فوق العاده زمینه مناسبی را از طریق افزایش توان مصرف انرژی ، افزایش هورمون اصلی چربی سوزی و همچنین افزایش متابولیسم بدن برای چربی سوزی در بدن شما ایجاد می کند.

این گیاه جادویی سرشار از آنتی اکسیدان ها و کافئین و پولی فنول ها می باشد، که این مواد در کنار هم در رسیدن به چربی سوزی و کاهش وزن کمک شایانی می کند.

علاوه بر موارد گفته شده چایی سبز خواص پزشکی زیادی را برای شما به دنبال دارد از جمله خواص ضد سرطان این ماده جادویی به علت وجود آنتی اکسیدان های موثر و کاهش فشار خون و قند خون که باعث جلوگیری از بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی می شود.

فواید باورنکردنی عصاره چای سبز که نمی دانستید!

خواص چای سبز 

خواص چای سبز

آیا عصاره چای سبز می تواند باعث مسمومیت کبدی شود؟

محققان داده های مربوط به پایگاه داده DILIN (شبکه آسیب کبدی ناشی از دارو) را مورد بررسی قرار دادند. در حالی که DILIN آسیب های شدید کبدی ناشی از هر نوع دارو را ثبت و پیگیری می کند، اما محققان در این مطالعه صرفا بر موارد ناشی از مکمل های رژیمی و گیاهی تمرکز کردند. محققان دریافتند در حال حاضر ۲۰ درصد از موارد مسمومیت کبدی ناشی از مصرف این محصولات است که عمدتاً مکمل های غذایی چند مولفه ای عنوان می شوند. همچنین آنها دریافتند استروئیدهای آنابولیک و عصاره چای سبز متداول ترین عامل مسمومیت کبدی بودند.

دکتر ویکتور ناوارو، سرپرست تیم تحقیق از مرکز پزشکی انیشتین پنسیلوانیا، در این باره می گوید: اقدامات بیشتری برای شناسایی عوامل مضر احتمالی موجود در مکمل های گیاهی و رژیمی و پیشگیری یا کنترل بیشتر آنها نیاز است.

 

تحقیق دیگری هم نشان داده است که آسیب های کبدی ناشی از مصرف مکمل ها در حال افزایش است. بررسی های اخیر توسط محققان DILIN نشان می دهد که میزان بروز آسیب های کبدی از اوایل دهه ۲۰۰۰ تاکنون بیش از دو برابر شده است. محققان با سند و مدرک نشان داده اند که چگونه برخی مکمل ها به کبد آسیب می رسانند.

استروئید موجب آسیب کوتاه مدت به کبد می شود و توانایی این عضو در تولید صفرا را متوقف می کند. از سوی دیگر عصاره چای سبز و سایر محصولات غالباً موجب بروز التهاب حاد کبد (هپاتیت) می شود. طبق برآوردها مسمومیت کبدی ناشی از دارو مسئول ۱۰ درصد از تمامی موارد ابتلا به نمونه های حاد هپاتیت در سال است.

خواص چای سبز 

خواص چای سبز

بهبود عملکرد کبد

کاتاچین موجود در عصاره چای سبز باعث کاهش التهاب برخی بیماری های کبدی مثل بیماری‌های کبد چرب غیرالکلی (NAFLD) می‌شود. در تحقیقی که روی ۸۰ نفر مبتلا به بیماری‌های کبد چرب غیرالکلی صورت گرفت، در مدت ۹۰ روز به افراد شرکت‌کننده در دو گروه دارونما و ۵۰۰ میلی‌گرم عصاره چای سبز در روز داده می‌شد. گروهی که عصاره چای سبز مصرف می‌کردند، کاهش محسوسی در سطح آنزیم‌های کبد داشتند و این موضوع نشان می‌داد که مصرف عصاره چای سبز بر سلامت کبد تأثیر دارد.به‌طور مشابه، ۱۷ بیمار مبتلا به کبد چرب غیرالکلی نیز روزانه به‌مدت ۱۲ هفته ۷۰۰ میلی‌لیتر چای سبز مصرف می‌کردند که حاوی حداقل ۱ گرم کاتاچین بود. این افراد نیز شاهد کاهش چشم‌گیری در سطح چربی کبد بودند و از میزان التهاب و استرس اکسیداتیو در آنها نیز کم شده بود. البته در مصرف عصاره چای سبز نباید زیاده‌روی کرد، زیرا مصرف بیشتر از حد مناسب باعث ایجاد آسیب‌هایی به کبد می‌شود.

خواص چای سبز 

خواص چای سبز

ماسک ضد جوش

ماسک ضد جوش

فرد افسرده

با دستی پر به مقابله با افسردگی به روید

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا