طرز تهیه ژله بستنی رولی

یکشنبه 14 شهریور 1400 آشپزی

گاهی بعضی دسرها و  مخصوصا ژله ها را میبینید و با خودتان فکر می کنید که درست کردن این ها خیلی باید سخت باشد و شما از پس آن برنمی آیید. اما باید به شما بگوییم که اینطور نیست. در این مطلب طرز تهیه ژله بستنی رولی را به شما آموزش می دهیم که در نگاه اول فکر می کنید درست کردن آن خیلی سخت است.

مواد لازم:

  • ژله با طعم دلخواه یک بسته
  • بستنی وانیلی دو سوم پیمانه
  • آب جوش یک پیمانه

طرزتهیه:

برای تهیه این ژله خوشمزه ابتدا یک بسته پودر ژله را با یک لیوان آب جوش مخلوط نمایید و آن را به روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) کاملا حل نمایید. بعد از اطمینان از حل شدن کامل پودر ژله در آب جوش، بستنی را از فریزر خارج نموده وبه مخلوط آب جوش و ژله اضافه نمایید و صبر کنید تا بستنی حل شود.

میتوانید گاهی آن را به آرامی هم بزنید اما نیازی نیست برای مخلوط نمودن آن تلاشی کنید و بهتر است بستنی به آرامی باز شود.

در این مرحله از تهیه ژله رولی ظرفی با ابعاد ۲۰ در ۳۰ انتخاب نمایید و تمام سطح آن را سلفون بکشید و بعد ژله را به آرامی داخل آن بریزید و ابعد از گذشت ۴۵ دقیقه ژله را از یخچال خارج نموده و سطح آن را برش های دو سانتیمتری بزنید. بهتر است برای این کار از چاقوی تیز و خیس استفاده نمایید.ز هم زدن آن خودداری نمایید.

ظرف حاوی ژله را در یخچال قبعد از ایجاد برش های موازی و منظم، شروع به رول کردن ژله می کنیم و آن را به آرامی می پیچیم. و در ظرفی جداگانه می چینیم. در مرحله آخر از طرز تهیه ژله رولی آن را بعد از رول کردن به مدت یک یا دوساعت در یخچال قرار می دهیم تا کاملا منسجم شودقرار دهید.

طرز تهیه دو نوع غذای خوشمزه با فلفل دلمه ای

طرز تهیه موس شکلاتی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا