چگونه پوست شل شده بعد از کاهش وزن را سفت کنیم؟

شنبه 23 بهمن 1400 سلامت
پوست
پوست

پوست

 

با این حال، افرادی با رسیدن به کاهش وزن عمده اغلب با مقدار زیادی شلی پوست روبرو می شوند که ممکن است اثرات منفی در ظاهر و کیفیت زندگی فرد داشته باشد.

این مقاله نگاهی دارد به اینکه چه چیزی باعث شل شدن پوست بعد از کاهش وزن می شود همچنین این اطلاعات در راه حل های طبیعی و پزشکی اس

ت که می تواند به سفت شدن و خلاص شدن از شلی پوست کمک کند.

چه عواملی باعث شل شدن پوست پس از کاهش وزن می شود؟

پوست بزرگترین ارگان در بدن شما است و به شکل یک سد محافظ در برابر محیط زیست است.

لایه درونی پوست شما شامل پروتئین ها، از جمله کلاژن و الاستین است کلاژن، که تا 80 درصد از ساختار پوست شما را باعث می شود ثبات، استحکام و قدرت پوست را فراهم می کند

الاستین قابلیت ارتجاعی را فراهم می کند و کمک می کند تا پوست شما سفت باقی بماند.

در طول افزایش وزن، پوست گسترش می یابد و اتاقی برای افزایش رشد در شکم و دیگر قسمت های بدن می سازد بارداری یکی از نمونه های این گسترش است.

گسترش پوست در دوران بارداری در طول زمان چند ماه رخ می دهد و پوست گسترش یافته به طور معمول در عرض چند ماه از تولد نوزاد جمع می شود.

در مقابل، افرادی که اغلب اضافه وزن و چاق هستند وزن اضافی را برای سال ها حمل  می کند و اغلب از اوایل دوران کودکی یا نوجوانی شروع شده است.

هنگامی که پوست به طور قابل توجهی کشیده می شود و برای یک دوره زمانی طولانی باقی می ماند کلاژن و الاستین آن آسیب می بیند در نتیجه، پوست برخی از توانایی از دست داده خود را برای جمع شدن از دست می دهد.

در نتیجه، زمانی که فرد مقدار زیادی وزن از دست می دهد پوست اضافی از بدن آویزان می شود به طور کلی، از دست دادن وزن بیشتر باعث پوست شل می شود.

همچنین محققان گزارش کردند بیماران با جراحی کاهش وزن تشکیل کلاژن جدید کمتری داشتند و این ترکیب در مقایسه با کلاژن در جوان با پوست سالم پایین تر است.
  

عوامل موثر بر از دست دادن قابلیت ارتجاعی پوست

عوامل متعددی به شل پوست در کاهش وزن کمک می کند:

طول زمان اضافه وزن: به طور کلی، کسی که طولانی تر اضافه وزن یا چاقی داشته است پوست او پس از کاهش وزن به علت از دست دادن الاستین و کلاژن شل تر خواهد بود.

مقدار وزن از دست داده: کاهش وزن از 100 پوند ( 46 کیلوگرم ) یا بیشتر به طور معمول آویز بودن پوست در اثر از دست دادن وزن، بیشتر از کاهش وزن متوسط است.

سن: کلاژن در پوست افراد مسن تر کمتر از پوست جوان ترها است و گرایش به شل تر شدن در اثر از دست دادن وزن بیشتر است.

ژنتیک: ژن ممکن است پوست شما را در پاسخ به افزایش وزن و از دست دادن تحت تاثیر قرار دهد.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید: قرار گرفتن مزمن در معرض نور خورشید نشان داده شده است که تولید کلاژن و الاستین پوست را کاهش می دهد و ممکن است به شل پوست کمک کند.

سیگار کشیدن: سیگار کشیدن منجر به کاهش تولید کلاژن و آسیب به کلاژن موجود شده و در نتیجه سبب سست شدن و افتادگی پوست می شود.

مشکلات مربوط به شل شدن اضافی پوست

پوست شل به علت از دست دادن وزن زیاد ممکن است سبب چالش جسمی و روحی شود:

ناراحتی های فیزیکی: پوست اضافی می تواند ناراحت کننده باشد و با فعالیت طبیعی تداخل نماید در یک مطالعه در 360 بزرگسال یافتند که این مشکل اغلب در افرادی که 110پوند ( 50 کیلوگرم ) و یا بیشتر وزن از دست داده بودند رخ داده است.

کاهش فعالیت فیزیکی: در یک مطالعه روی 26 زن، 76 ٪ گزارش دادند که پوست شل تحرک ورزشی آنها را محدود کرده است همچنین 45٪ از آنها ورزش را به علت اینکه مردم به پوست شل آنها خیره می شدند رها کردند.

سوزش و تجزیه پوست: یک مطالعه نشان داد که از 124 نفر که درخواست جراحی پلاستیک برای سفت شدن پوست داشتند بعد از عمل جراحی کاهش وزن، 44٪ درد پوست، زخم یا عفونت را در طول پوست شل گزارش داده بودند.

تصویر بدن ضعیف: پوست شل از کاهش وزن می تواند اثرات منفی بر تصویر بدن و خلق و خوی داشته باشد.

درمان های طبیعی زیر ممکن است قدرت و خاصیت ارتجاعی پوست در برخی از افراد که مقدار کم تا متوسط وزن از دست داده اند را بهبود می بخشد.

انجام تمرین مقاومتی

پرداختن به طور منظم به تمرین ورزش قدرتی یکی از موثرترین راهها برای ساخت توده عضلانی در بزرگسالان جوان و قدیمی تر است.

علاوه بر کمک به شما در سوزاندن کالری بیشتر، افزایش در توده عضلانی نیز ممکن است به بهبود ظاهر پوست شل کمک کند.

گرفتن کلاژن

هیدرولیز کلاژن بسیار شبیه به ژلاتین است این یک شکل فرآوری شده از کلاژن موجود در بافت همبند حیوانات است.

اگر چه از آن در افراد با پوست شل مربوط به از دست دادن وزن زیاد آزمایش نشده است مطالعات نشان می دهد که هیدرولیز کلاژن ممکن است اثر محافظتی بر روی کلاژن پوست داشته باشد.

در یک مطالعه کنترل شده، قدرت کلاژن به طور قابل توجهی پس از چهار هفته مصرف مکمل با پپتید کلاژن افزایش یافته است و این اثر در طول مدت مطالعه 12 هفته باقی مانده است.

هیدرولیز کلاژن نیز به عنوان کلاژن هیدرولیز شناخته شده است این به صورت پودر در می آید و آن را می توانید در فروشگاه مواد غذایی طبیعی و یا آنلاین خریداری کرد.

یکی دیگر از منابع محبوب کلاژن آبگوشت استخوان است که فراهم کننده خواص درمانی دیگر نیز می باشد.

مصرف برخی مواد مغذی و هیدراته ماندن

مواد مغذی خاص برای تولید کلاژن و دیگر اجزای پوست سالم مهم است:

پروتئین: پروتئین کافی برای سلامت پوست بسیار حیاتی است و اسیدهای آمینه لیزین و پرولین نقش مستقیم در تولید کلاژن دارد.

ویتامین ث: ویتامین C برای سنتز کلاژن مورد نیاز است و همچنین در محافظت از پوست از آسیب نور خورشید کمک می کند.

اسیدهای چرب امگا 3: یک مطالعه کوچک نشان داده است که اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی های چرب ممکن است به افزایش قابلیت ارتجاعی پوست کمک کند.

آب: به خوبی هیدراته ماندن ممکن است ظاهر پوست شما را بهبود بخشد یک مطالعه نشان داد که زنانی که مصرف آب روزانه خود را افزایش دادند پیشرفت های قابل توجهی در هیدراتاسیون و عملکرد پوست داشتند.
 
 چگونه پوست شل شده بعد از کاهش وزن را سفت کنیم؟

استفاده از کرم های سفت کننده

بسیاری از کرم های “سفت کننده” حاوی کلاژن و الاستین هستند.

اگر چه این کرم ها به طور موقت ممکن است سبب افزایش خفیف سفتی پوست شوند مولکول های کلاژن و الاستین برای جذب شدن در پوست بیش از حد بزرگ هستند به طور کلی، کلاژن باید از داخل به خارج ایجاد شود.

درمان های پزشکی برای سفت کردن پوست شل شده بعد از لاغری درمان دارویی و یا جراحی معمولاً برای سفت شدن پوست شل پس از کاهش وزن لازم و مهم هستند.

جراحی کانتورینگ بدن

کسانی که مقدار قابل توجهی وزن خود را از طریق جراحی چاقی یا دیگر روش های کاهش وزن از دست داده اند اغلب درخواست عمل جراحی برای برداشتن پوست اضافی دارند.

در عمل جراحی کانتورینگ بدن، یک برش بزرگ ایجاد و پوست اضافی و چربی حذف می شود برش با بخیه خوب به منظور به حداقل رساندن زخم بخیه می شود

جراحی کانتورینگ بدن خاص عبارتند از:

جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی: حذف پوست از شکم. برداشتن پایین بدن: حذف پوست از شکم، باسن، باسن و ران.

برداشتن بالای بدن: حذف پوست از سینه و پشت. برداشتن داخل ران: حذف پوست را ران درونی و بیرونی.

براکیوپلاستی: حذف پوست از بازوها. جراحی های متعدد معمولاً در قسمت های مختلف بدن در طی یک تا دو سال پس از کاهش وزن عمده انجام شده است.

جراحی کانتورینگ بدن معمولاً نیاز به بستری در بیمارستان از یک تا چهار روز دارد زمان بهبودی در خانه معمولاً دو تا چهار هفته است ممکن است همچنین برخی از عوارض ناشی از جراحی، مثل خونریزی و عفونت پیدا شود.

گفته می شود که اکثر مطالعات نشان داده اند عمل جراحی کانتورینگ بدن سبب بهبود کیفیت زندگی در افرادی که قبلا چاق بوده اند می شود با این حال، یک مطالعه گزارش داده است که برخی از نمرات در کیفیت زندگی در این افراد کاهش یافته است.

روش پزشکی جایگزین

اگر چه جراحی کانتورینگ بدن تا بحال رایج ترین روش برای برداشتن پوست شل بوده است همچنین گزینه های کمتر تهاجمی با خطر عوارض کمتر وجود دارد.

دستگاه لاغری VelaShape: این سیستم با استفاده از ترکیبی از نور مادون قرمز، فرکانس رادیویی و ماساژ برای کاهش پوست شل استفاده می کند در یک مطالعه، سبب از دست دادن قابل توجهی از پوست شکم و بازو در افراد دارای اضافه وزن شده است.

اولتراسوند: یک مطالعه کنترل شده در درمان با اولتراسوند در افرادی که جراحی چاقی داشتند هیچ بهبود در پوست شل پیدا نکردند با این حال، مردم تسکین درد و سایر علایم را پس از درمان گزارش دادند.

به نظر می رسد که اگر چه خطرات کمتری با این روش های جایگزین وجود دارد نتایج ممکن است همانند عمل جراحی کانتورینگ بدن نباشد.

ماست پروبیوتیک چیست و چه خواصی دارد؟

ماست پروبیوتیک چیست و خواص آن

میل جنسی

چرا من هیچ میل جنسی ندارم؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا