بازیگران و افراد مشهور متولد 1 شهریور

پنج‌شنبه 31 مرداد 1398 چهره ها
چهره های مشهور ۱ شهریور

چهره های مشهور ۱ شهریور

 ا زندگینامه افراد معروف متولد ۱ شهریورماه را خواهیم خواند. در میان چهره‌های مطرح متولد امروز، حسین علیزاده، نوازنده برجسته کشورمان، از سایرین بزرگتر است.
اول شهریور، تولد پنج چهره مشهور هنری و سیاسی در کشورمان است. گوهر خیر اندیش، محمد علیزاده، محمدباقر قالیباف، مهدی سلطانی و رضا بهبودی متولدین اولین روز شهریورماه هستند.

 

مهدی سلطانی

چهره ها و افراد مشهور متولد 1 شهریور

مهدی سلطانی سروستانی در ۱ شهریور سال ۵۰ در سروستان استان فارس متولد شد. او مدرک دکترای خود را در رشته بازیگری تئاتر از دانشگاه اوینیون فرانسه دریافت کرده است. هرچند او شهرت اصلی خود را در زمینه بازیگری مدیون بازی در نقش اردلان تمجید در سریال “مادرانه” است، ولی این روز‌ها او را بیشتر با نقش حاج علی تهرانی در سریال “پدر” و نیز هاشم خان دماوندی در سریال “شهرزاد” می‌شناسند. وی به جز بازیگری عضو هیئت علمی دانشکده هنر‌های نمایشی و موسیقی پردیس هنر‌های زیبای دانشگاه تهران با مرتبه استادیاری است.

 


چهره های مشهور ۱ شهریور

گوهر خیر اندیش

چهره ها و افراد مشهور متولد 1 شهریور

گوهر خیر اندیش در اول شهریورماه سال ۱۳۳۳ در شیراز به دنیا آمد. او که بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون کشور است همسر سابق هنرمند فقید کشورمان، جمشید اسماعیل خانی بود که در سال ۸۱ و در سن ۵۲ سالگی بر اثر سکته درگذشت. او یک پسر به اسم امید و دو دختر به نام‌های آزاده و آناهیتا دارد. گوهر خیر اندیش در آثار سینمایی و تلویزیونی متعددی بازی کرده است که از مطرح‌ترین آن‌ها می‌توان به “ارتفاع پست”، “توکیو بدون توقف”، “روزی روزگاری”، “همسایه‌ها”، و “میوه ممنوعه” اشاره کرد. وی به تازگی در سریال نمایش خانگی “هیولا” به کارگردانی مهران مدیری نیز ایفای نقش کرده است. او در سال ۸۰ برای بازی در فیلم سینمایی “ارتفاع پست” دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید:انتقاد شهاب حسینی از عکس یادگاری دردسر ساز


محمدباقر قالیباف

چهره ها و افراد مشهور متولد 1 شهریور

محمدباقر قالیباف متولد اول شهریورماه سال ۱۳۴۰ در طرقبه، شهردار پیشین تهران و سیاستمدار کشور است. او مدرک دکترای خود را در رشته جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرده است. قالیباف مدتی در فرانسه آموزش خلبانی هواپیمای ایرباس دیده و سابقه فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، نیروی هوایی سپاه و فرماندهی نیروی انتظامی را دارد. او تا کنون در سه دوره انتخابات ریاست جمهوری یعنی در سال‌های ۸۴، ۹۲ و ۹۶ به عنوان کاندید حضور داشت که در سال ۹۶ به نفع سید ابراهیم رییسی کنار رفت. محمدباقر قالیباف در ۲۱ سالگی با زهرا مشیر ازدواج کرد. در آن زمان صیغه عقد او و همسرش را روح‌الله خمینی جاری ساخت. محمدباقر قالیباف یک دختر و دو پسر به نام‌های مریم، الیاس و اسحاق دارد. او هم اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام مشغول به فعالیت است. حواشی عروسی دختر او در فضای مجازی سرو صدای زیادی به راه انداخت. محمدباقر قالیباف خیلی زود این اخبار را شایعه دانست و آن‌ها را تکذیب کرد (واکنش قالیباف به حواشی عروسی دخترش).


چهره های مشهور ۱ شهریور

حسین علیزاده

چهره ها و افراد مشهور متولد 1 شهریور

حسین علیزاده متولد ۱ شهریور ۱۳۳۰ در تهران، نوازنده برجسته تار و سه‌تار و آهنگساز مطرح کشورمان است. بدون شک حضور او در کنار محمدرضا شجریان و کیهان کلهر ارزشمندترین ترکیب موسیقی سنتی ایران را بوجود می‌آورد. وی به سبب ساخت موسیقی آثاری، چون “دلشدگان”، “گبه”، “زشت و زیبا”، “آواز گنجشک‌ها” و… یکی از چهره‌های تحسین شده موسیقی فیلم در ایران به‌حساب می‌آید. او تا به حال برای سه آلبوم “فریاد”، “بی تو به سر نمی‌شود” و “به تماشای آب‌های سپید” نامزد جایزه گرمی در بخش بهترین آلبوم سنتی جهان شده است (جایزه گرمی معتبرترین جایزه صنعت ضبط و پخش موسیقی در آمریکا به حساب می‌آید). حسین علیزاده چهار بار جایزه بهترین موسیقی فیلم را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است. از کار‌های مشترک او با استاد محمدرضا شجریان می‌توان از آثاری، چون “زمستان است”، “فریاد”، “ساز خاموش”، “دلشدگان” و… نام برد.

بیشتر بخوانید:استایل و تیپ جدید چهره‌های ایرانی


رضا بهبودی

چهره ها و افراد مشهور متولد 1 شهریور

رضا بهبودی متولد ۱ شهریور سال ۱۳۵۰ در رودسر، بازیگر، سینما، تلویزیون و تئاتر است. او فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده سینما تئاتر و عضو انجمن بازیگران خانه تئاتر ایران و عضو گروه تئاتر لیو است. وی کارنامه درخشانی در عرصه تئاتر دارد و در نمایش‌های متعددی بازی کرده است. با این وجود او در تعدادی از آثار سینمایی و تلویزیونی کشور از جمله “دفترخانه شماره ۱۳”، “سرو زیر آب”، “لانتوری”، “عصبانی نیستم” و… نیز ایفای نقش کرده است.

 اکران خصوصی سریال مانکن با حضور هنرمندان 

تیپ بازیگران در اکران سریال مانکن

عکسی که شهاب حسینی را به دردسر انداخت

انتقاد شهاب حسینی از عکس یادگاری دردسر ساز

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا