پیتزای ترکی/نحوه پخت پیتزا ترکی

شنبه 19 فروردین 1402 آشپزی
پیتزا

پیتزا مرغ  جزء غذاهای پر طرفدار است و برای کسانی که گوشت قرمز مصرف نمی کنند پیتزا مرغ گزینه مناسبی است   پیتزا مرغ که امروزآموزش می دهیم یک پیتزای ترکی به نام پیده مرغ است .

پیده خمیری ترد و نازک دارد که معمولا آن را به صورت قایق شکل می‌دهند. پیده را با گوشت چرخی می پزند ولی با مرغ هم طعم خوبی دارد. پیده از یک خمیر تهیه شده است و بعد از مواد میانی پر شده و داخل فر پخته می‌شود. افزودن پنیر به پیده اختیاری می باشد.

برای تهیه خمیر پیده از خمیر مایه استفاده می کنند. در بخش آشپزی مجله دایان با طرز تهیه پیتزا مرغ با ما همراه باشید.

پیتزا مرغ

پیتزا مرغ ( پیده)

مواد لازم برای  پیتزا مرغ ( پیده مرغ)

  • آرد: ۳۷۵ گرم
  • مخمر فوری:1قاشق چای‌خوری
  • نمک: 1 قاشق چای‌خوری
  • آب :۳۰۰ میلی لیتر
  • روغن زیتون : 1قاشق غذا‌خوری
  • مواد لازم برای مواد میانی
  • سینه مرغ: ۳۰۰ گرم
  • پیاز :1 عدد
  • فلفل دلمه نگینی خرد شده :1عدد
  • سیر ۳ حبه
  • نمک، فلفل سیاه، پول بیبر ( نوعی فلفل)، آویشن و پاپریکا به مقدار لازم

 

پیتزا مرغ

پیتزا مرغ ( پیده)

طرز تهیه پیتزا مرغ ( پیده مرغ)

  1.  برای تهیه پیتزا مرغ خوشمزه هم می توانید از خمیر آماده استفاده کنید هم  می  توانید خودتان خمیر در منزل تهیه کنید که این کار هم لذت بخش هست و هم مقرون به صرفه
  2. برای تهیه خمیر در منزل  ابتدا باید  یک کاسه بزرگ بردارید و آرد و نمک و خمیرمایه فوری را  در آن ریخته و خوب مخلوط کنید ( اگر خمیر مایع شما فوری نیست ابتدا خمیر مایه را  ابتدا با مقداری آب ولرم  و کمی شکر مخلوط کنید و 10 دقیقه صبر کنید تا عمل بیاید)  سپس به مواد اضافه کنید حالا روغن را نیز اضافه کنید و کم کم  آب اضافه کنید تا جایی که خمیر جمع شود.
  3. خمیر را از کاسه بیرون بیاورید و روی تخته یا هر سطح  آردپاشی شده قرار دهید و آن را خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود زیاد آرد به خورد خمیر ندهید  چون کیفیت خمیر پایین می آید
  4. سپس خمیر را گرد کنید و و چند قطره روغن روی آن بریزیدو  و داخل کاسه چرب شده  استراحت دهید تا حجم آن 2 برابر شود. روی خمیر را با سلفون بپوشانید تا خشک نشود.
  5. در این زمان که خمیر استراحت می کند شما مواد میانی را آماده کنید .
  6. برای تهیه مواد میانی  مرغ را به صورت نگینی ریز خرد کنید  و در تابه مقداری روغن ریخته ابتدا پیاز  نگینی ریز خرد شده را کمی تفت دهید و سپس مرغ نگینی خرد شده را به پیاز اضافه کنید و خوب تفت دهید  بعد سیر رنده شده وادویه ها و نمک را اضافه کنید و تفت دهید تا مرغ پخته و نرم شود در ادامه فلفل دلمه نگینی شده را نیز اضافه کنید و تفت دهید سپس مواد را از روی حرارت برداریدو کنار بگذارید  تا خنک شود.( اگر دوست داشتید از سبزیجات دیگر مثل قارج نیز می توانید استفاده کنید)
  7. حجم خمیر  که دو برابر شده پف خمیر را بگیرید و از خمیر چانه گرفته و هر چانه را با دست یا وردنه به صورت بیضی باز کنید و داخل سینی فر چرب شده قرار دهید و از مواد میانی خنک شده روی خمیر بریزید روی آن به دلخواه پنیر بریزید و دو طرف خمیر را روی مواد جمع کنید و خمیر را مانند قایق فرم دهید  برای خوش رنگ شده لبه پیتزا مرغ کناره های خمیر را با  زرده تخم مرغ رومال کنید و کمی سیاه دانه روی آن بپاشید روی ان را با پارچه تمیز پوشانده تا  برای ۲۰ دقیقه استراحت کند وحجم بگیرد.
  8. فر را از قبل گرم کنید و سینی فر را به مدت ۲۰ دقیقه در دمای ۲۰۰ درجه در فر قرار دهید تا پیده پخته و طلایی شود  اگر پیده مرغ شما طلایی  نشد گریل را روشن کنید سپس پیتزا مرغ ترکی را از سینی خارج کرده و با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان!.

 

کادایف باسترما

کادایف باسترما/طرز تهیه کادایف باسترمای خوشمزه و ساده

دست‌پیچ شاه‌میگو

دست‌پیچ شاه‌میگو تند با خمیر فیلو

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا