پروانه معصومی درگذشت

دوشنبه 6 آذر 1402 اخبار
پروانه معصومی

پروانه معصومی بازیگر سینما درگذشت

پروانه معصومی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، روز دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ در سن ۷۱ سالگی درگذشت.

گفتنی است که پروانه معصومی چند روزی در بیمارستان به دلیل عارضه پارگی روده بستری بود و امروز بر اثر عفونت ریوی به آی سی یو منتقل شد و ساعتی پیش از دنیا رفت.

 

پروانه معصومی

پروانه معصومی

پروانه معصومی کیست؟

پروانه معصومی متولد ۱۳۳۱ در تهران بود. او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۵۱ با بازی در فیلم «پنجره» به کارگردانی جلال مقدم آغاز کرد.

از دیگر فیلم‌های سینمایی او می‌توان به «دادستان»، «مادر»، «دزد و پاسبان»، «ملکوت»، «شب بخیر غریبه»، «مادر عروس»، «مسافر ری»، «روزهای زندگی»، «سرب»، «میم مثل مادر»، «کیمیا»، «درخشش»، «آواز قو»، «فرزندان روشن»، «یک روز بخصوص»، «آشوب»، «من و شارلوت»، «اخراجی‌ها»، «اخراجی‌ها ۲»، «پسر تهرونی»، «پنجشنبه»، «آسمان هشتم»، «آهستگی»، «سگ‌های جنگی»، «آدم‌های معمولی»، «خانه شیشه‌ای»، «پرده‌نشین»، «حس‌های مشترک»، «معمای شاه»، «مانکن» و «خانه امن» اشاره کرد.

معصومی همچنین در سریال‌های تلویزیونی متعددی از جمله «آسمان من»، «پدر سالار»، «متهم گریخت»، «یوسف پیامبر»، «مختارنامه»، «ستایش»، «بانوی عمارت»، «دلدادگان» و «خانه امن» ایفای نقش کرده بود.

او در سال ۱۳۹۶ با دریافت نشان درجه یک هنری از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان چهره ماندگار عرصه بازیگری تلویزیون شناخته شد.

درگذشت پروانه معصومی، جامعه هنری ایران را در غم فرو برد. بسیاری از هنرمندان و بازیگران با انتشار پیام‌های تسلیت درگذشت این هنرمند را تسلیت گفتند.

پیکر پروانه معصومی روز سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

کارزار برای نام گذاری آزاد راه شیراز_اصفهان به نام شهدای قشقایی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا