پاک کننده های صورت

شنبه 2 بهمن 1400 سلامت
پاک کننده های صورت

پاک کننده های صورت

پاک کننده های صورت باید ویژگی های به خصوصی دارا باشد به عنوان مثال باید به رفع انواع مشکلات پوستی مانند خشکی ، ناهمواری پوست، آکنه، چین‌وچروک‌ها و… کمک کند.مهم ترین کار در تهیه پاک کننده این است که ما ابتدا نوع پوست خود را بشناسیم و بدانیم کدام نوع شوینده برای پوست ما مفید است!

در مطلب زیر انواع پاک کننده های خانگی و غیر خانگی را توضیح خواهیم داد.

پاک کننده های صورت

پاک کننده های صورت

پاک کننده صورت برای افرادی که پوست خشک دارند:

زنانی که دارای پوست خشک و پوسته‌پوسته هستند، نباید از لوازم آرایش برای برطرف کردن این مشکل استفاده کنند، چون باعث پیر شدن چهره آن‌ها می‌شود. بهترین راه برای مقابله با خشکی پوست، استفاده از پاک‌کننده‌های مرطوب‌کننده‌ای است که حاوی آلفاهیدروکسی اسید هستند. این محصولات می‌توانند سلول‌های مُرده پوستی را به‌خوبی لایه‌برداری کنند و پوست را نرم‌تر و صاف‌تر سازند. برخی متخصصان توصیه می‌کنند از شوینده‌های اسیدی برای صورت استفاده کنید که میزان اسید گلیکولیک در آن‌ها بیشتر از ۱۰ درصد است. علاوه بر این، پاک‌کننده‌های حاوی سرامیدها، اسید هیالورونیک و گلیسیرین نیز مفید هستند، چون این عناصر پوست را مرطوب نگه می‌دارند و بافت صورت را نرم می‌کنند.

پاک کننده صورت برای افرادی که پوست چرب دارند:

بهترین پاک‌کننده‌های صورت برای کسانی که پوست چرب و منافذ پوستی بزرگ دارند، محصولات حاوی رتینول هستند. این محصولات نه‌ تنها سموم را از پوست پاک می‌کنند، بلکه منافذ پوستی مسدود را هم تمیز می‌کنند و باعث می‌شوند که این منافذ کوچک‌تر به نظر برسند. برای کنترل چربی پوست، از پاک‌کننده‌های بدون چربی استفاده کنید که حاوی گوگرد و اسید سالیسیلیک هم باشند. گوگرد، نوعی عامل ضدباکتریایی است که چربی‌ها و سموم را از منافذ پوستی بیرون می‌آورد. اسید سالیسیلیک هم باکتری‌های موجود در منافذ پوستی را خنثی می‌کند.

پاک کننده های صورت

پاک کننده های صورت

 

بهترین پاک کننده صورت خانگی و طبیعی

۱. پاک کننده عسل

عسل به تنهایی یک پاک کننده قدرتمند صورت است بنابراین نیازی نیست که مواد دیگری را با آن مخلوط کنید. خیلی ساده مقداری عسل را در کابینت حمام‌تان نگه دارید و از آن دوبار در روز، صبح و عصر، برای پاک کردن صورت‌تان استفاده کنید.عسل حاوی خواص ضد باکتریایی است، و به همین دلیل تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از آکنه دارد و تا حد زیادی پوست را مرطوب می‌کند. بنابراین، به شما کمک می‌کند به طور طبیعی پوستی نرم و صاف را به‌دست بیاورید.

۲. پاک کننده روغنی

روش پاک کردن صورت با استفاده از روغن به مدت چندین سال محبوب بوده‌است و مزیت استفاده از روغن این است که پوست شما را درخشان و نرم می‌کند. علاوه بر این، انجام آن واقعا آسان است! خیلی ساده یک روغن معطر روی صورت‌تان بمالید. از انگشتان‌تان به صورت حرکات دایره‌ای روغن را روی پوست ماساژ بدهید. اجازه بدهید چند دقیقه بماند، سپس آن را با آب بشویید.

۳. پاک کننده ماست

ماست یک پاک کننده صورت طبیعی شگفت‌انگیز است که به میزان فراوانی اسید لاکتیک، چربی و پروتئین و چربی دارد، بنابراین به پاک کردن و تمیز شدن پوست صورت کمک شایانی می‌کند.

پاک کننده های صورت

پاک کننده های صورت

الف) پاک کننده ماست و لیمو
برای آماده کردن ترکیب پاک کننده صورت خانگی لیمو و ماست، ۱ قاشق چایخوری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. ۲ قطره روغن معطر هم به ترکیب اضافه کنید تا یک پاک کننده‌ی دارای رایحه‌ای جادویی آماده شود. از نوک انگشتان‌تان برای استعمال این ترکیب روی پوست استفاده کنید، پوست را ماساژ دهید تا آرایش و آلودگی روی آن کاملا شل شود. اجازه بدهید ترکیب به مدت چند دقیقه روی پوست بماند و در نهایت صورت‌تان را با آب بشویید.

ب) پاک کننده ماست و سیب
اگر پوست‌تان از نوع خشک است، ترکیب ماست و سیب عالی‌ترین پاک کننده‌ای است که می‌توانید استفاده کنید. ماست حاوی خواص طبیعی پاک‌کننده است و با پروتئین‌هایی که دارد برای نرم و مرطوب کردن پوست بسیار عالی است. روغن زیتون و عسل هم می‌توانند رطوبت را جذب پوست‌تان کنند. پس چرا از سیب استفاده می‌کنیم؟ در واقع، سیب بهتر است، زیرا این میوه دارای ویتامین A، ویتامین B، ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که پوست را پرطراوت و تازه می‌کنند.

۴. پاک‌کننده با استفاده از دانه‌ها
دانه‌های پاک‌کننده می‌توانند پوست را رویه‌سابی و تمیز کنند. ترکیب پاک کننده صورت خانگی‌تان را با آسیاب کردن جوی دوسر یا بادام و سپس مخلوط کردن آن با مایعاتی مانند آب لیمو (برای پوست‌های چرب)، شیر و ماست (برای پوست خشک)، عسل، آب، دمنوش نعناع فلفلی (برای پوست نرمال) یک خمیر آماده کنید.

۵. پاک کننده خاک رس و آسپرین
خاک رس یک پاک کننده طبیعی و بدون خطر برای انواع مختلف پوست است. این نوع خاک می‌تواند آلودگی، چربی و سبوم بیش از حد پوست را جذب کند و در نتیجه پوست را احیا کرده و هر گونه تحریکی را از بین ببرد. آسپرین عامل شناخته‌شده‌ای است که خواص ضد باکتری و ضد التهابی دارد. بنابراین، این پاک کننده طبیعی هم به خوبی پوست را تمیز می‌کند و هم ماده‌ی مناسبی برای مبارزه با جوش و آکنه است. برای ساختن اینپاک کننده صورت خانگی، ۲ قاشق چایخوری خاک رس را با ۲ آسپیرین پودر شده مخلوط کنید، کمی آب هم اضافه کنید تا یک خمیر صاف و یکدست آماده شود. خمیر را روی پوست بمالید و اجازه بدهید حدود ۱۰ دقیقه بماند تا خشک شود. سپس صورت‌تان را با آب بشویید.

See the source image

۶. پاک کننده آناناس
۲ قاشق چایخوری آب آناناس با ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو و ۱ قاشق چایخوری پودر جوش شیرین را با هم مخلوط کنید تا خمیر نسبتا سفتی آماده شود. سپس، خمیر آماده شده را روی صورت به آرامی ماساژ دهید. اجازه بدهید به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بماند و بعد آن را با آب بشویید.

۷.پاک کننده آرد نخود
آرد نخود یک پاک کننده صورت طبیعی و خانگی است که از قدیم‌الایام استفاده می‌شود. آرد نخود را با شیر لخته و شیر مخلوط کنید. ترکیب به‌دست آمده را به آرامی روی پوست پخش کنید و ماساژ دهید. اجازه بدهید به مدت ۱۵ دقیقه بماند تا کاملا خشک شود و در نهایت آن را با آب بشوید.

۸. پاک کننده گوجه‌فرنگی
۲ قاشق سوپ خوری گوجه‌فرنگی را با ۱ قاشق چایخوری آب لیمو و ۱ قاشق چایخوری شیر مخلوط کنید. این خمیر را روی صورت بمالید و اجازه بدهید به مدت۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند و در نهایت آن را با آب بشویید. همچنین می‌توانید این ماده‌ی پاک کننده صورت خانگی را برای استفاده‌های بعدی ذخیره کنید.

۹. پاک‌کننده شیر و نخود
۵ تا ۶ قاشق غذاخوری آرد نخود را با ۱ قاشق چایخوری پودر زردچوبه و ۲ قاشق سوپخوری شیر خام خوب مخلوط کنید تا خمیر صاف و یکدستی آماده شود. خمیر به‌دست آمده را روی صورت‌تان پخش کنید. بعد از ۱۰ دقیقه آن را بشویید تا پوستی نرم و لطیف حاصل شود.

۱۰. پاک کننده خامه و سیب
برای آماده کردن این پاک کننده صورت خانگی، یک سیب کوچک، ۱ قاشق چایخوری خامه، ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون و ۱ قاشق چایخوری آب لیمو آماده کنید. تمام این مواد را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر صاف و یکدست آماده شود. خمیر به‌دست آمده را روی صورت بمالید و اجازه بدهید به مدت ۵ یا ۱۰ دقیقه بماند. در نهایت آن را با آب بشویید.

See the source image

۱۱. پاک‌کننده جو و لیمو
بلغور جوی دوسر می‌تواند پوست را رویه‌سابی و چربی بیش از حد آن را جذب کند در حالی که خواص ضد باکتری موجود در لیمو کمک می‌کند تا باکتری‌ها از بین بروند و به این ترتیب مانع بروز آکنه می‌شود. اگر به این ترکیب کمی عسل اضافه کنید پوست را نرم‌تر می‌کند.

۱۲. پاک کننده نعناع و خیار
خیار و ماست مواد خوبی برای تمیز کردن و تغذیه‌ی پوست هستند. نعناع می‌تواند عطر طراوت‌بخشی را به ترکیب اضافه کند و در عین حال سبب نرم شدن پوست هم می‌شود. به جای نعنا، می‌توانید روغن معطر مورد علاقه‌ی خودتان را استفاده کنید.

۱۳. پاک کننده آووکادو
در صورتی که این میوه در بازارهای محلی یا فروشگاه‌های مواد غذایی نزدیک به خانه‌تان موجود باشد، علاوه بر ترکیب شستشوی صورت نعناع و خیار، می‌توانید پاک کننده دیگری را با استفاده از آووکادو آماده کنید. روغن موجود در آووکادو پوست حساس و خشک را مرطوب و نرم می‌کند.

 

رایج‌ترین علل درد پاشنه پا

رایج‌ترین علل درد پاشنه پا

درمان ناخن جویدن در کودکان

درمان ناخن جویدن در کودکان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا